Viskan4711
Basic
En 6694 kom hem idag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Otroligt vackert verk!!!
Fina båda två, men dykaren är riktigt mysig! Är ganska säker på att den (boetten iaf) är gjord av Jenny SA, känd för sina Caribbean dykareBra dag idag, suktat länge efter en Omega Dynamic, men då den är så weird så har jag tvekat. Köpte en Certina Revelation jag kan träna på. Min favorittavelvariant dessutom. Sedan landade även årets sommarklocka. 200M dykare med bakelitinsert och skruvad krona. ETA 2452.
Sliten tavla, men oj vad härlig i solen, riktig bläckeffekt. Kanske dags för ett första vitt Tropic
Vad kul! Har funderat lite utifrån bilderna innan den anlände och haft ett par boettuppslag som jag förkastat men inte Jenny. Ska kolla upp - tack!Fina båda två, men dykaren är riktigt mysig! Är ganska säker på att den (boetten iaf) är gjord av Jenny SA, känd för sina Caribbean dykare
Fina båda två, men dykaren är riktigt mysig! Är ganska säker på att den (boetten iaf) är gjord av Jenny SA, känd för sina Caribbean dykare
Har du köpt en till eller har du gått vilse i trådar?Worldtimer
Har du köpt en till eller har du gått vilse i trådar?
Det är helt okay, låt klockorna flöda i alla trådar tycker jagFan, felpost för mig också. Snurrigt idag…
Haha, vilse!Har du köpt en till eller har du gått vilse i trådar?
Ja, det var en 165.002 med 552. Men inte från 1965 utan 1963;-)Tror det är en 165.002 med 552 från ca 1965;-)
Oj, oj, oj vilket kap!
Riktigt kul köp!Hoppas denna kan bli hygglig - köpte på boettens skärpa främst, men tavlan inte katastrof
Är den?Fina båda två, men dykaren är riktigt mysig! Är ganska säker på att den (boetten iaf) är gjord av Jenny SA, känd för sina Caribbean dykare
Det är en gissning, men jag tror det iaf! Visarna, boetten samt vridringsinlägget ser extremt likt ut detaljer som jag sett på bekräftade Jenny-dykare (exemplet Belmondo postade screenshot på ovan är ett bra exempel på några väldigt lika attribut) - men jag förhåller mig till att jag kan ha fel, har lätt nördat in mig i Jenny på senaste tiden så blev glad att se en i tråden baraÄr den?
Är den?
Har bara surfar runt lite snabbt och inte hittat motsvarande ’200’ boett. Men, här är en kronograf som ser identisk ut förutom att den har pushers och saknar en lätt fasning på bandhornens yttersida. Måtten, vridringen, visarna, kronan och baklocket är identiska, så håller det inte för otroligt. Länkar annonsen på kronografen om ngn är sugen, verkar finnas god prutmån (fick erbjudande på 4500eur)Det är en gissning, men jag tror det iaf! Visarna, boetten samt vridringsinlägget ser extremt likt ut detaljer som jag sett på bekräftade Jenny-dykare (exemplet Belmondo postade screenshot på ovan är ett bra exempel på några väldigt lika attribut) - men jag förhåller mig till att jag kan ha fel, har lätt nördat in mig i Jenny på senaste tiden så blev glad att se en i tråden bara
Var sådant jag tänkte på! Märkt att vissa av Jenny boetterna är ganska obskyra, har en som jag är väldigt säker är en Jenny i damstorlek (boetten är jag säker är Jenny iaf) som visat sig väldigt svår att hitta en exakt match på t ex, tror att boetternas ref. nr varierade lite från märke till märke, Jenny hade sina egna katalognummer (typ 1946 boetten t ex) som många märken använde men för vissa märken som har exakt samma boett har jag sett andra ref. nr.Har bara surfar runt lite snabbt och inte hittat motsvarande ’200’ boett. Men, här är en kronograf som ser identisk ut förutom att den har pushers och saknar en lätt fasning på bandhornens yttersida. Måtten, vridringen, visarna, kronan och baklocket är identiska, så håller det inte för otroligt. Länkar annonsen på kronografen om ngn är sugen, verkar finnas god prutmån (fick erbjudande på 4500eur)
JENNY-"CARIBBEAN 200"-VALJOUX 72-RUOTA A COLONNE-LUNETTA BAKELITE-39 MM-ACCIAIO | eBay
LA CASSA,OVERSIZE,MISURA 39 ESCLUSE ANSE,CORONA E PULSANTI. ( 42,8 X 47,3 MM. CON CORONA ED ANSE).www.ebay.com
Är absolut inte säker, men mkt talar som sagt för ’beställningsjobb’. Inte hittat så mkt om Silver heller förutom att det är registrerat i Italien på 50-talet. Otroligt att du prickade den där ’gissningen’!Var sådant jag tänkte på! Märkt att vissa av Jenny boetterna är ganska obskyra, har en som jag är väldigt säker är en Jenny i damstorlek (boetten är jag säker är Jenny iaf) som visat sig väldigt svår att hitta en exakt match på t ex, tror att boetternas ref. nr varierade lite från märke till märke, Jenny hade sina egna katalognummer (typ 1946 boetten t ex) som många märken använde men för vissa märken som har exakt samma boett har jag sett andra ref. nr.
Tror du inte? Jag hade också gissat Jenny.Är den?