Kapten Krok
Basic
SnyggingDenna trillade in precis, saknar ett 19mm gummi bara...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SnyggingDenna trillade in precis, saknar ett 19mm gummi bara...
Kul köp!Denna trillade in precis, saknar ett 19mm gummi bara...
Intressant att se att taveltrycket håller lägre kvalitet. Det tror jag inte vi ser hos Kronometer Stockholm.
Oj jävlar vad sjukt!
En 6538 för 550’+avgift är verkligen ”fyndpris”!
170. Rolex - Internationell kvalitetsauktion 14 - 18 juni 2022
Submariner (200m=660ft, Swiss), ”Big Crown”, ”James Bond”, ”Glossy gilt chapter ring dial”, armbandsur, 38 mm, stål, automatisk, plexiglas, Oysterlänk (Riveted), viklås, tillverkad första kvartalet 1958. Caliber 1030, 25 stenar, Verknr N718952, Serienr 383.685, Referens 6538, Boettnr 6538...www.uppsalaauktion.se
Haha nä…Köpte du?
Står som återropad, så den lär ju inte kommit upp till lägstanivån 500'.
Tänkte mest på att du postade i "Dagens Köp-tråden".Haha nä…
Dåligt formulerat av mig. Menade mer att det budet hade vunnit. Vilket är ett pris som inte kommer nära vad en 6538 brukar gå för.
Sen vet jag inte huruvida allt stämde på den eller ej. Dock bra mycket ovanligare än någon jävla stålsport från AP eller PP
Såg bara att auktionen och dess resultat diskuterades ovanTänkte mest på att du postade i "Dagens Köp-tråden".
Har inte skärskådat exemplaret, men det känns som om Uppsala kanske inte fick premium på särskilt många av sina rop.
En kombination av att man är rimligt ny i klocksvängen och att folk nog håller lite mer i slantarna än några månader tidigare(?).
Läcker!
Köpte ett gäng tanks häromdagen.
Först idag jag hade lite tid över för puts och studs.
Får väl försöka jaga rätt på ett vettigt 20 mm-band så snart som möjligt.
Bra lume! Snyggt.Blev väl en någorlunda ok City igår
Blev väl en någorlunda ok City igår
Absolut! Hör av mig isåfall! Tänker du på den noname på det bruna bundet? Den såg rätt mysig ut ocksåSnyggt!
Vill du avyttra den pyttelilla med ljus tavla (strax till vänster i bild) så får du hojta.
Var lite sugen på den. Cityn var mest till besvär för min del - eftersom jag redan har en.
Jag vågar inte säga att trycket är sämre än hos Breitling-signerade Premier 765 från mitten av 40-talet utan att ha tittat närmare på den. Finns det Kronometer Stockholm Premier 765 med ljus tavla? Har aldrig sett en sådan! 788 med ljus tavla är ju relativt vanliga, och en och annan 806. Har du något exempel? Jag har för mig att du har/har haft en svart, men sitter du på en ljus också?Intressant att se att taveltrycket håller lägre kvalitet. Det tror jag inte vi ser hos Kronometer Stockholm.
Köpte ett gäng tanks häromdagen.
Först idag jag hade lite tid över för puts och studs.
Får väl försöka jaga rätt på ett vettigt 20 mm-band så snart som möjligt.
Gissar JAB har en vattentät ”clamshell” boett? Denna omärkta har också den kronan och har haft någon tidigare som haft likadan boett och krona.Här är förresten hela gänget.
Den omärkta har Revue-verk, JAB har en ganska tuff vattentät boett och krona med två hål i (vad var egentligen grejen med detta? Vet att det varit på tal nånstans på forumet) och Normanan har, efter min behandling, en spricka i glaset.
Gissar JAB har en vattentät ”clamshell” boett? Denna omärkta har också den kronan och har haft någon tidigare som haft likadan boett och krona.
Har för mig @Radiumpassion visste något om dem?
Gissar JAB har en vattentät ”clamshell” boett? Denna omärkta har också den kronan och har haft någon tidigare som haft likadan boett och krona.
Fina! hur breda är boetterna?Här är förresten hela gänget.
Den omärkta har Revue-verk, JAB har en ganska tuff vattentät boett och krona med två hål i (vad var egentligen grejen med detta? Vet att det varit på tal nånstans på forumet) och Normanan har, efter min behandling, en spricka i glaset.
Jo, precis. En clamshell är det ju, men av en variant jag inte stött på tidigare.Gissar JAB har en vattentät ”clamshell” boett? Denna omärkta har också den kronan och har haft någon tidigare som haft likadan boett och krona.
Fina! hur breda är boetterna?
Nu med nytt plexi på!Certina cal 321 från 1959 i fint skick med originalkrona! Ska bli fin efter glasbyte och möjligtvis servis
Tyvärr kommer jag aldrig få möjlighet att undersöka den närmare Andra gången nu på ganska kort tid när jag haft högsta budet lagt långt före auktionen. Vid avslut stod jag som högsta budgivare, men någon i salen verkar ha vunnit den! Klantigt av mig att inte vara med live; borde ha lärt mig att det händer ibland via Invaluable med auktionshus i UK/USA.