• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

ottie

Omega
2-Faktor
Infiltrerade diskussionsforumet med paketöppningen av denna femtioåring, men den hör väl bättre hemma här. Omega Geneve, kaliber 613. Måste bara hitta en originalkrona till den.

IMG_6539x.jpg
Jag har en som ligger och skräpar!
 

deddas

Rolex
Det är en gissning, men jag tror det iaf! Visarna, boetten samt vridringsinlägget ser extremt likt ut detaljer som jag sett på bekräftade Jenny-dykare (exemplet Belmondo postade screenshot på ovan är ett bra exempel på några väldigt lika attribut) - men jag förhåller mig till att jag kan ha fel, har lätt nördat in mig i Jenny på senaste tiden så blev glad att se en i tråden bara ☺️
Jag tror dig.😊
Var mest nyfiken!
 

Solvik

Panerai
Förvärv hemkommet. Ungarna kollar ibland på satisfying-videos på TikTok men tänk om de fick uppleva ämnet i dess renaste form.. att peta bort gammalt DNA från och putsa gammalt armbandsur😉
8B8D27F2-2EA9-4E17-B731-2D6C512FFAAF.jpeg

536835B4-828C-4D84-A586-4249E92CEB62.jpeg

2EF795B6-2095-4EDD-A7EB-F4351769CC2A.jpeg

Ej färdigputsad ännu men blev tvungen att slänga på ett band så jag kan börja bära, så inte något slutgiltigt val detta.. Gillar denna!
B867D160-69CC-4CED-B97B-C5A5CA0A21D1.jpeg
 

acue

Cartier
Blev ett spontant, möjligtvis något naivt köp. Monnin det har man ju läst på klocksnack ska va bra skit, stål också - här har ni pengarna! Hittade väldigt lite info på nätet, så upplys mig gärna om någon vet mer än jag skrev kring märket/klockan.

E57AD3EB-9919-4C30-856C-3D89AE10112E.jpeg
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Blev ett spontant, möjligtvis något naivt köp. Monnin det har man ju läst på klocksnack ska va bra skit, stål också - här har ni pengarna! Hittade väldigt lite info på nätet, så upplys mig gärna om någon vet mer än jag skrev kring märket/klockan.

E57AD3EB-9919-4C30-856C-3D89AE10112E.jpeg
Kul! var också och nosade på den. Grattis 😀 Kan tyvärr inte ge någon mer info utöver att den är cool.
 

Maggansman

Omega
2-Faktor
Förvärv hemkommet. Ungarna kollar ibland på satisfying-videos på TikTok men tänk om de fick uppleva ämnet i dess renaste form.. att peta bort gammalt DNA från och putsa gammalt armbandsur😉
8B8D27F2-2EA9-4E17-B731-2D6C512FFAAF.jpeg

536835B4-828C-4D84-A586-4249E92CEB62.jpeg

2EF795B6-2095-4EDD-A7EB-F4351769CC2A.jpeg

Ej färdigputsad ännu men blev tvungen att slänga på ett band så jag kan börja bära, så inte något slutgiltigt val detta.. Gillar denna!
B867D160-69CC-4CED-B97B-C5A5CA0A21D1.jpeg
Där sa du någonting. En ASMR youtube kanal för DNA-petning och uppfräschning av armbandsur 😍
 

Anders Forsberg

Vacheron
2-Faktor
Jag hatar egentligen komplikationen. Men skicket var fint och jag gillar tavlan med de fina perlage-minuterna. Din ser fin ut!
Hah! Ja, lite så är det ju. Men har inte komplikationen på någon av mina andra klockor, och då vill man så klart ändå gärna se den i funktion.
Det sagt så hade jag ingen aning när jag köpte utan gillade, precis som du, främst den väldigt trevliga tavlan.
Tycker för övrigt att bandet lirar. Ser inte ihoptryckt ut, utan bara "tajt". :)

För övrigt tyckte jag att Uppsala fått ihop en ganska charmig auktion.
Roligt med en aktör till som kör lite mer seriöst. Oklart om marknaden är stor nog.
 
  • Like
Reactions: Per

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hah! Ja, lite så är det ju. Men har inte komplikationen på någon av mina andra klockor, och då vill man så klart ändå gärna se den i funktion.
Det sagt så hade jag ingen aning när jag köpte utan gillade, precis som du, främst den väldigt trevliga tavlan.
Tycker för övrigt att bandet lirar. Ser inte ihoptryckt ut, utan bara "tajt". :)

För övrigt tyckte jag att Uppsala fått ihop en ganska charmig auktion.
Roligt med en aktör till som kör lite mer seriöst. Oklart om marknaden är stor nog.
Tack!

Det kändes rejält trögt. Även om några resultat kanske stod ut.
 

Anders Forsberg

Vacheron
2-Faktor
Tack!

Det kändes rejält trögt. Även om några resultat kanske stod ut.
Ja, jag håller med.
Följde inte helt och hållet, utan gjorde lite instick då och då.
Tycker att man kan ana en ganska avvaktande tendens inom även andra områden än klockor.
Sen har ju inte UA haft någon uttalad klockfokus tidigare, så kunderna kanske inte hittar dit på en gång.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ja, jag håller med.
Följde inte helt och hållet, utan gjorde lite instick då och då.
Tycker att man kan ana en ganska avvaktande tendens inom även andra områden än klockor.
Sen har ju inte UA haft någon uttalad klockfokus tidigare, så kunderna kanske inte hittar dit på en gång.
Tror marknaden håller på att dö helt. Kommer nog vara trögt en stund till dess förväntningarna mer matchar verkligheten och det nya läget.
 

acue

Cartier
Luggarna verkar vara snudd på 19. Ser detta ihopklämt ut?

E55ED209-6474-4797-8829-2D1A7AFD9B79.jpeg

Tror jag har en med likadan boett. Elva-kantigt baklock med stor signatur? Riktigt tunn boett som bärs klart större än vad diametern antyder.

089D9817-536B-418C-A2C9-63E98FEE2074.jpeg
FED623EE-33CF-44C0-B944-D8AC0ECC5525.jpeg

Min tar i alla fall 19 mm band. Tycker vissa läder kan vara lite bredare som nya, men anpassar sig efter lite användning. Ditt ser bra ut, inget fan av glipor. Verkar vara samma sorts visare som på min, vilket känns skönt då jag nojjade lite huruvida de kunde vara inkorrekta.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tror jag har en med likadan boett. Elva-kantigt baklock med stor signatur? Riktigt tunn boett som bärs klart större än vad diametern antyder.

089D9817-536B-418C-A2C9-63E98FEE2074.jpeg
FED623EE-33CF-44C0-B944-D8AC0ECC5525.jpeg

Min tar i alla fall 19 mm band. Tycker vissa läder kan vara lite bredare som nya, men anpassar sig efter lite användning. Ditt ser bra ut, inget fan av glipor. Verkar vara samma sorts visare som på min, vilket känns skönt då jag nojjade lite huruvida de kunde vara inkorrekta.
Ser onekligen rätt lika ut.

B050FB94-575D-47E9-B77E-90CA3F585971.jpeg
 
Topp