• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Dagens köp:)
824A15BC-4063-4017-881D-9190FC8EF622.jpeg
Bra lot, grym Tissot!
 

Anders Forsberg

Vacheron
2-Faktor
5D0EA9AD-D911-477B-B5C2-F8BA534C5AEB.jpeg


Ett gäng Tissot.
Onekligen lite dumt att jag missade de uppenbara tavelskadorna, men den går nog att leva med.
Annars gillar jag faktiskt den översta otippat mycket.


42D4968C-C513-474C-A1A6-6627B9FDE18B.jpeg


…men förmodligen inte lika mycket som min neo-vintage Ebel.
Har velat prova länge och nu uppstod en anledning.
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Nyfångat från Tratten dök upp idag, ska bli en lite gåva till min älskade fru! ❤️
Gillar modellen och utförandet med integrerad länk...kan det vara 40-tal tro? 🤔

Longeau var ett registrerat varumärke från Enicar och oftast med Enicars egna urverk i...har dock inte vågat öppna och kika än! 🫣

IMG_1552.jpg
IMG_1554.jpg
IMG_1555.jpg


Går hyfsat för en gammklocka ändå, som sällan eller aldrig servats!

IMG_1556.JPG
 
Senast ändrad:

deddas

Rolex
Nyfångat från Tratten dök upp idag, ska bli en lite gåva till min älskade fru! ❤️
Gillar modellen och utförandet med integrerad länk...kan det vara 40-tal tro? 🤔

Longeau var ett registrerat varumärke från Enicar och oftast med Enicars egna urverk i...har dock inte vågat öppna och kika än! 🫣

IMG_1552.jpg
IMG_1554.jpg
IMG_1555.jpg


Går hyfsat för en gammklocka ändå, som sällan eller aldrig servats!

IMG_1556.JPG
Kul!
Tror dock inte på 40-tal?
 

Anders Forsberg

Vacheron
2-Faktor
Tack,

Nä, jag har ingen aning faktiskt men kanske inte nyare än 50-tal ändå men hur kan man se det? 🤷🏼‍♂️

Jag hade trott på 50-tal, på väg in i 60-tal.
Det är väl sannolikt ingen exakt vetenskap förrän man kikat på verk - som inte ens då, för all del.
En helhetsbedömning över tavellayout och kanske ännu mer hur baksidan ser ut bidrar i alla fall till min gissning.

Lite oklar över vad som är aluminium i klockan, dock?
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Jag hade trott på 50-tal, på väg in i 60-tal.
Det är väl sannolikt ingen exakt vetenskap förrän man kikat på verk - som inte ens då, för all del.
En helhetsbedömning över tavellayout och kanske ännu mer hur baksidan ser ut bidrar i alla fall till min gissning.

Lite oklar över vad som är aluminium i klockan, dock?
Precis, det är dock en del av hobbyn att leta fakta så jag kommer nog att öppna och söka kika på verket va det lider.

Klockan är extremt lätt så jag gissar att boett och länk är gjorda i aluminium, som sedan fått någon form av ytbeläggning.
Boettlocket är i rostfritt.
 
Topp