Otroligt fin!Denna 36mm med vacker 22AS och superfin lume/tavla och boett som ser ut som oputsad kom under jul...fixa glas och serva sen kan det bli en ny favorit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Otroligt fin!Denna 36mm med vacker 22AS och superfin lume/tavla och boett som ser ut som oputsad kom under jul...fixa glas och serva sen kan det bli en ny favorit
Väldigt oklar men kunde inte låta bli denna idag =)
Min Eloga Flipper, minns den som ett slitstark och vattentätt ur. Fick utstå massor i segling, byggkneg e.t.c.Väldigt oklar men kunde inte låta bli denna idag =)
Oj vad coolt! Fullset flipper! Jag har bara en svart med blå ring. Kul set!Väldigt oklar men kunde inte låta bli denna idag =)
Ja men verkligen. Det går trender hela tiden och håller med om att Longines har åkt upp en del i den@Fadershan Fynd var det nog inte egentligen...låt oss säga bra värde för pengarna pga skicket...verkar som hela EU jagar Longines i Sverige nuförtiden, så man får buda på en del
Vanligt ur här i Sverige som ofta såldes förr genom postorder. Schweiziskt urverk stämmer bra. Din ser ut att vara i fint skick dessutom!Tjenare! Igår fick jag en vintage Atlantic Världsmästarur från min morfar och jag undrade vad är det för märket egentligen? Jag har letat lite och har hittat att det schweiziskt fast modellen står på svenska. Skulle någon kunna hjälpa mig lite?
Tack!
Tack så mycket! Och ja, det är den verkligen, bara armbandet som inte är original!Vanligt ur här i Sverige som ofta såldes förr genom postorder. Schweiziskt urverk stämmer bra. Din ser ut att vara i fint skick dessutom!
Ingen vill ha ett nedsvettat och sunkigt läderband från 1950-talet så det var väl lila bra njut av klockan!Tack så mycket! Och ja, det är den verkligen, bara armbandet som inte är original!
Här kan du hitta lite mer info om Atlantic, och välkommen till forumet!Tjenare! Igår fick jag en vintage Atlantic Världsmästarur från min morfar och jag undrade vad är det för märket egentligen? Jag har letat lite och har hittat att det schweiziskt fast modellen står på svenska. Skulle någon kunna hjälpa mig lite?
Tack!
Tack så mycket!Här kan du hitta lite mer info om Atlantic, och välkommen till forumet!
https://klocksnack.se/threads/the-many-faces-of-vintage-atlantic-många-bilder.261/page-8
Nej det är sant det men det ska jag göra!Ingen vill ha ett nedsvettat och sunkigt läderband från 1950-talet så det var väl lila bra njut av klockan!
Kool!Det var inte många som var intresserade av denna väl patinerade Citizen dykare på Tradera. Vilket inte är så konstigt då den ser ut som den varit i krig.
Men den kan ju faktiskt varit i krig på riktigt.
Najs!Det var inte många som var intresserade av denna väl patinerade Citizen dykare på Tradera. Vilket inte är så konstigt då den ser ut som den varit i krig.
Grattis! Låg och bevakade den och tänkte klippa den om den gick lågt då jag precis som du såg att den var m-märk. Sen struntade jag i det och sen ångrade jag mig när jag såg vad den gick för. Men kul att den gick till en ks-räv!Det var inte många som var intresserade av denna väl patinerade Citizen dykare på Tradera. Vilket inte är så konstigt då den ser ut som den varit i krig.
Det tackar jag för, jag var dock beredd att gå betydligt högre.Grattis! Låg och bevakade den och tänkte klippa den om den gick lågt då jag precis som du såg att den var m-märk. Sen struntade jag i det och sen ångrade jag mig när jag såg vad den gick för. Men kul att den gick till en ks-räv!
Magiska visare på Lemanian, även om dom säkert är ommålade.Samlarmarknad idag, Ebel och Lemania dock mögliga tavlor men går bra båda två. En liten väckarklocka i koppar med emaljerad tavla och fungerar utmärkt, även en Dunhill tändare fick åka med hem fast man inte är rökare!
Håller med angående Cartier, får hem en Tank Solo Large i kommande vecka!Magiska visare på Lemanian, även om dom säkert är ommålade.
Kul med tjusiga tändare! Är inte heller rökare, men har span på en auktion för en vintag Cartier-tändare som jag hoppas hugga. Är rätt såld på Cartier just nu och har nyligen funnit tjusningen med att tända ljus om kvällarna, så den kan säkert komma till användning!
Grymt! Själv ska jag eventuellt klicka hem min andra Must de Tank. Hänger lite på övriga bud och dagsformen när auktionsdagen kommer.Håller med angående Cartier, får hem en Tank Solo Large i kommande vecka!
Jag försökte googla på modellen men förgäves, det jag hittade var en hänvisning till en tråd här på ks och då var m-nummret en klocka från 60- talet (enligt den tråden). Återanvänds m-nummer? Vet du något annat typ vilka förband som hade klockan exempelvis?Det tackar jag för, jag var dock beredd att gå betydligt högre.
Jag gjorde samma sökning som du, M-nummer har en logik men den är inte helt lätt att fatta. Hittade detta dokument som förklarar på byråkratiskt militärt sätt https://www.google.se/url?sa=t&rct=...D%200220.doc&usg=AOvVaw2f0n50qxDGYgCIMCbOTVI_Jag försökte googla på modellen men förgäves, det jag hittade var en hänvisning till en tråd här på ks och då var m-nummret en klocka från 60- talet (enligt den tråden). Återanvänds m-nummer? Vet du något annat typ vilka förband som hade klockan exempelvis?
Hittar inget . Men den har ju samma nummer i början som en 7123 viggen jag har här. Börjar oxå med M 3440.Jag gjorde samma sökning som du, M-nummer har en logik men den är inte helt lätt att fatta. Hittade detta dokument som förklarar på byråkratiskt militärt sätt https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjYuuXJ68bYAhXLKCwKHQ6UCy4QFggoMAA&url=https://www.fmv.se/Global/Dokument/Verksamhet/Teknisk%20Information/Grund%20och%20F%C3%B6rvaltningsdata%20-%20GoF/15%20-%20FSD%200220.doc&usg=AOvVaw2f0n50qxDGYgCIMCbOTVI_
Militärklockor är inte alls min grej egentligen och har ingen koll på dom, när jag får hem den skall jag posta i militär-klocks-tråden och se om någon kunnig har lite info.
Skönt med dedikerad knapp för datumet. Känns lite overkill kanske
Seiko hade ju en rätt kul lösning på en del klockor sent 60-tal, där man trycker in kronan för att snabbskifta datumet.Inte för att det är supersnyggt men jag hade gärna haft en knapp eller quickset på fler klockor.
Seiko hade ju en rätt kul lösning på en del klockor sent 60-tal, där man trycker in kronan för att snabbskifta datumet.
Mja, jag tänker mig att det är en överhängande risk att man byter datum av misstag på det viset. Säkrare med dagens standardquickset.Det hade jag gillat. Man undrar dock om anledningen att användandet inte blev mer utbrett beror på tekniska eller kostnadsmässiga problem...eller rent av estetiska även om det låter som att designen inte påverkats!