Salesmayne
Silver
Mja, jag tänker mig att det är en överhängande risk att man byter datum av misstag på det viset. Säkrare med dagens standardquickset.
True!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mja, jag tänker mig att det är en överhängande risk att man byter datum av misstag på det viset. Säkrare med dagens standardquickset.
Fin länk på Certinan, är den märkt?Två stycken godingar kom jag över idag! Sen kan man väl inte kalla dom fynd med tanke på hur mycket jag betalade men fynd är det
En Omega Genève oklart ref skall kolla när jag kommer hem samt en Certina DS-2
Inte Certina tyvärr. Står Dugena på claspFin länk på Certinan, är den märkt?
Förstod det, men ser ut som den typ Omega, JLC mfl använt.Inte Certina tyvärr. Står Dugena på clasp
Ja den är otroligt välgjord och passar otroligt bra på klockanFörstod det, men ser ut som den typ Omega, JLC mfl använt.
Och nu är den i min klocklåda...Jo jag har bestämt mig för att skippa den... Känns skittråkigt men så är det.
Sticker ut hakan lite här och undrar, det heter ju dagens "fynd" köptråd, men ska man inte skriva vad man gav för klockan? annars är det ju bara en dagens köp tråd, bara en stilla undran.
Kanske ett litet fynd, 100:-, Atlantic Världsmästarur, 35,8 mm utan krona, kan man säga 36 mm utan ljuga? tickar på men timvisaren måste justeras.
![]()
Det var inte många som var intresserade av denna väl patinerade Citizen dykare på Tradera. Vilket inte är så konstigt då den ser ut som den varit i krig.
![]()
Men den kan ju faktiskt varit i krig på riktigt.
![]()
Väldigt trevlig!! Det handlar om att göra trevliga klockfynd inte ekonomiska fynd! Försöker intala mig själv det varje gång jag betalar överpris vilket tydligen verkar ska ganska ofta!Fynd vet jag inte men kunde inte motstå denna som jag hittade på ebay. Sjukt snygg tavla och vridring och samma boett som Technos Skydiver mfl. Behöver nog en service dock. Verket såg skitigt ut.
![]()
Jag tycker att om det är en klocka man verkligen vill ha ska man gå efter vad den är värd för mig och inte vad den är värd på marknaden. Jag kan gott slanta upp lite extra om det betyder att jag kan bli riktigt nöjd!Väldigt trevlig!! Det handlar om att göra trevliga klockor fynd inte ekonomiska fynd! Försöker intala mig själv det varje gång jag betalar överpris vilket tydligen verkar ska ganska ofta!![]()
Definitionsfråga, inte fetaste boetten men en i familjen.Fynd och fynd, men det ska bli kul o prova denna trots lite småtråkig tavla!
Är det samma boett som de ”feta” 34orna? @Aurum
![]()
Alright! Ser den ärlig ut i övrigt? Vet inget om denna och detta var enda bilden som fanns att tillgå. Ser int eommålad ut väl?Definitionsfråga, inte fetaste boetten men en i familjen.
Ser ärlig ut!Alright! Ser den ärlig ut i övrigt? Vet inget om denna och detta var enda bilden som fanns att tillgå. Ser int eommålad ut väl?![]()
Definitionsfråga, inte fetaste boetten men en i familjen.
Skönt att höra, tack för hjälpen!Ser ärlig ut!
Ser ut att kan ha varit tvättad. Svårt att säga utifrån bilden men jag skulle misstänka det.Alright! Ser den ärlig ut i övrigt? Vet inget om denna och detta var enda bilden som fanns att tillgå. Ser int eommålad ut väl?![]()
Prova att ”dutta” med rodico kanske?"Fyndade" en Seamaster med strukturerad tavla idag.
Nu är fråga.
Behålla möglet eller försöka tvätta tavlan?
![]()
Tack för tipset. Rodico hamnade precis högst på inköpslistan. Helt klart värt ett försök.Prova att ”dutta” med rodico kanske?
Var försiktig bara.Tack för tipset. Rodico hamnade precis högst på inköpslistan. Helt klart värt ett försök.
Ska vara det. Har beställt från Frankrike på Ebay precis.Var försiktig bara.![]()