Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fynd tror jag knappast att de är, men blev tvä boxar idag - en till min tank och en till min worldtimer. Knappast original till någon av dem, men kul ändå! Trodde faktiskt jag skulle få slåss mot @ANALOGUE om den ena..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Men du tog en söt liten Certina framför näsan på mig ikväll!!!Haha, jeg sad også og kiggede på de to Tissot-bokse og tænkte så "....Arh, glem det!". Glad for at det var folk herfra, der rendte med flere af dem![]()
Men du tog en söt liten Certina framför näsan på mig ikväll!!!
Haha ditt as! Vem tror du var näst högsta...?Egentligen gårdagens auktionsvinst.. trots att jag håller på och sälja av samlingen så kunde jag inte låta bli
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
HAHA MEN SERIÖST?!?!Haha ditt as! Vem tror du var näst högsta...?
HAHA MEN SERIÖST?!?!
Haha! Jag hatar internet, borde vara olagligt att ha auktioner online... Ja, vad ser vi egentligen? Trodde forumet ville ta ansvar för mitt oansvariga budande...Trea... Men jag fegade rätt bra då jag inte alls visste vad jag tittade på!
...så - vad ser vi för något?
Egentligen gårdagens auktionsvinst.. trots att jag håller på och sälja av samlingen så kunde jag inte låta bli
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hahaha! Klocksnack är lika dumt för mitt beroende som det samtidigt är terapi när man ser andras förfall ;DHaha! Jag hatar internet, borde vara olagligt att ha auktioner online... Ja, vad ser vi egentligen? Trodde forumet ville ta ansvar för mitt oansvariga budande...
Haha så är det verkligen! Jag såg 2 tankar, 2 bonklip-länkar, en eterna, någonting med step case och svetsade bandstift, plus lite gamla vintagedressare och någon slags seiko på jubilee...Hahaha! Klocksnack är lika dumt för mitt beroende som det samtidigt är terapi när man ser andras förfall ;D
Mest nyfiken på den första (som jag faktiskt helt missat) - kan inte riktigt klura ut vad som står på den.Haha! Jag hatar internet, borde vara olagligt att ha auktioner online... Ja, vad ser vi egentligen? Trodde forumet ville ta ansvar för mitt oansvariga budande...
Mm jag såg den idag när jag skulle visa för min ena kollega att jag är dum i huvudet. Ska bli jättespännande att få hem!Mest nyfiken på den första (som jag faktiskt helt missat) - kan inte riktigt klura ut vad som står på den.
Annars är ju Eternan läcker (men liten?). Den med zontavla ser ju riktigt fin ut, men lyckades inte heller här klura ut tillverkare.
Två Bamboo (eller åtminstone snarlika) länkar.
Den stora tanken är också spännande, minst sagt! Keep us posted!![]()
Jo det är nog fan dags.. Någon slags intern auktionstråd innan själva auktionen ens börjat?Ska vi seriöst dra igång ”klockfonden” för lots. Vi hade ju kunnat köpa denna ihop för typ 1k...
Svårt med ensamma klockor, men sådana här lots blir ju lite lättare iaf...?
Som tidigare sagt, så är jag med!Jo det är nog fan dags.. Någon slags intern auktionstråd innan själva auktionen ens börjat?
Ska vi seriöst dra igång ”klockfonden” för lots. Vi hade ju kunnat köpa denna ihop för typ 1k...
Svårt med ensamma klockor, men sådana här lots blir ju lite lättare iaf...?
Som tidigare sagt, så är jag med!![]()
Count me in i alla sånna galna ideér!Jo det är nog fan dags.. Någon slags intern auktionstråd innan själva auktionen ens börjat?
Mm undrar hur liten eternan egentligen är. Hoppas på 35mm, men kanske är mindre ändå?Mest nyfiken på den första (som jag faktiskt helt missat) - kan inte riktigt klura ut vad som står på den.
Annars är ju Eternan läcker (men liten?). Den med zontavla ser ju riktigt fin ut, men lyckades inte heller här klura ut tillverkare.
Två Bamboo (eller åtminstone snarlika) länkar.
Den stora tanken är också spännande, minst sagt! Keep us posted!![]()
Ser väldigt liten ut.Mm undrar hur liten eternan egentligen är. Hoppas på 35mm, men kanske är mindre ändå?
Jag gissar 32mm, kronan ser stor ut mot boettMm undrar hur liten eternan egentligen är. Hoppas på 35mm, men kanske är mindre ändå?
Tror jag absolut inte...Mm undrar hur liten eternan egentligen är. Hoppas på 35mm, men kanske är mindre ändå?
Om Birkatanken är fin kan jag lätta den bördan från dina axlar...Kan väl lägga upp originalbilden så man får lite perspektiv. Är någon sugen på en pytte-eterna kan ni ju hojta
jag tycker jag ser något intressant skymta under eternan också.. samt två rallyband som kan sitta på något kul..
![]()
Nu ska vi se! - Vi lägger bandet över där, så ja, å så gömmer vi något under Eternan utan verk....!Kan väl lägga upp originalbilden så man får lite perspektiv. Är någon sugen på en pytte-eterna kan ni ju hojta
jag tycker jag ser något intressant skymta under eternan också.. samt två rallyband som kan sitta på något kul..
![]()
Haha ja jag blir aldrig klok på det här. Fast det fungerar ju för oss "bästa-klippet"-sökare. Hade säkert aldrig bjudit om alla klockor låg uppradade och synliga...Nu ska vi se! - Vi lägger bandet över där, så ja, å så gömmer vi något under Eternan utan verk....!
Ärligt talat verkar det vara en ok hög. Framförallt ser ju länkarna finfina ut!![]()
Seikon är en quartzare, tippar på ca 1980. Har du tur är det en ”finbudget” Seiko med fyra eller fem juvelers quartzverk. Släng gärna upp en bild på den när du får hem högen! Dom brukar vara riktigt trevliga och ibland med fint strukturerade tavlor.Haha så är det verkligen! Jag såg 2 tankar, 2 bonklip-länkar, en eterna, någonting med step case och svetsade bandstift, plus lite gamla vintagedressare och någon slags seiko på jubilee...
Eterna perfekt utEgentligen gårdagens auktionsvinst.. trots att jag håller på och sälja av samlingen så kunde jag inte låta bli
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()