Psykel
Pandion
Sjukt fin! Lumeplupp i loggan?En 38 mm Viking sport med trevlig svart tavla trillade in.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt fin! Lumeplupp i loggan?En 38 mm Viking sport med trevlig svart tavla trillade in.
Utökade min kronografsamling idag med denna anonyma 31mm babykronografen i guld.
2x Quartz. 2x 1982.
Jag har aldrig aktivt jagat årsklockor, men lite synd är det att de inte vara var ett år yngre.
Seiko Rotocall-modellerna var, så vitt jag förstår, klockorna som var godkända för användande vid 1980-talets Space Shuttle-uppdrag. Om än kanske inte precis den här referensen.
Oaktat rymdfärder så är den lite charmigt kufig med den roterbara ringen för ändrande av funktion.
En smula kufig är Juvenian, som jag mestadels köpte då jag tyckte den var rolig i och med sitt modellnamn.
Urverket sitter nämligen i en någorlunda rejäl bit solitt 18k som sedan spänns fast med hjälp av länkens ”klor” och baklocket.
Inuti sitter ett F Piguet 8.20. Vilket ju, om inte annat, kan göra att den kan agera donator åt diverse Cartiers.
Kostade långt mindre än vad bara guldet kan smältas för, så jag förutsätter att närmsta budgivare var lika rudis som jag var.
Cool, ovanlig konfigurationDagens köp en Pie Pan 14902 med broad arrow, nån som har ett 18/16 läderband till salu?
Juvenian var riktigt fin. Bjud på ett foto på handleden.
Ser ut som cartiers länkar. Petar du i hålen så är det ett fjädrande stift som åker in och då borde du kunna dra länken i sidled åt varsitt håll.
Sure thing.
Länken är dock orimligt lång och jag har inte riktigt pejl på hur den justeras ännu.
Nån som har koll?
Ebel som tillverkat förmodligen då den ser ut som Cartier Carree.
Sure thing.
Länken är dock orimligt lång och jag har inte riktigt pejl på hur den justeras ännu.
Nån som har koll?
Ja, tanken har verkligen slagit mig.Ebel som tillverkat förmodligen då den ser ut som Cartier Carree.
Fin, hur stor är den?Trevlig 30-tals Longines med platt bezel och tavla utan lysmassa
33 ex kronaFin, hur stor är den?
JLC-killer imho!Nyinkommen nittiotalare. Riktigt trevlig. Har även länk till den
Med länkenNyinkommen nittiotalare. Riktigt trevlig. Har även länk till den
Gjorde sig riktigt bra på länk. Sitter det ett Eta i den?Med länken
Tack! Detta är en Flagship kvartsvarianten (nästan 36 mm diameter, 6,6 mm tjock) men den finns även med automatiskt verk och då är det ju nära till att tro att det är baserat på ETA. Höll på buda på en vit likadan med automatverk för några veckor sedan.Gjorde sig riktigt bra på länk. Sitter det ett Eta i den?
Hoppsan Några kronmärkta?Fick feeling idag!
Hoppas innerligt, men det märks först när de landar SPW, Eklora och Poseidon är de jag vet som skulle kunna vara det. De andra har jag inte sett med märkning tidigareHoppsan Några kronmärkta?