• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hoppas innerligt, men det märks först när de landar 😅 SPW, Eklora och Poseidon är de jag vet som skulle kunna vara det. De andra har jag inte sett med märkning tidigare
Har du sett SPW och Eklora kronmärkta? SPW såg riktigt tuff ut, aldrig sett tidigare. Tavlan ser väl ut som någon Breitling?
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Har du sett SPW och Eklora kronmärkta? SPW såg riktigt tuff ut, aldrig sett tidigare. Tavlan ser väl ut som någon Breitling?
Jag har sett Eklora kronmärkt men även i ett sammanhang med flera andra märkta klockor från en dykverkstsd. Jag vet inte om du minns nedan inlägg från @jmalmsjo :


Det går såklart inte att styrka mina utan märkning eller väldigt tydlig proveniens. Skulle alla Poseidon vara märkta så är jag lite mer inne på de andra tvås giltighet som issued, men det är fortfarande ganska svaga bevis.

*Edit
Inser att den Ekloran jag "sett" saknde bilder på själva märkningen, men @TorNet kanske har kvar någon bild?

Även @Patron Ur. ska ha en märkt Eklora, har du möjligtvis bild på baklocket? :)

Men inte säkert att någon är märkt alls :) ska bli spännande att packa upp.
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag har sett Eklora kronmärkt men även i ett sammanhang med flera andra märkta klockor från en dykverkstsd. Jag vet inte om du minns nedan inlägg från @jmalmsjo :


Det går såklart inte att styrka mina utan märkning eller väldigt tydlig proveniens. Skulle alla Poseidon vara märkta så är jag lite mer inne på de andra tvås giltighet som issued, men det är fortfarande ganska svaga bevis.

*Edit
Inser att den Ekloran jag "sett" saknde bilder på själva märkningen, men @TorNet kanske har kvar någon bild?

Men inte säkert att någon är märkt alls :) ska bli spännande att packa upp.
Minns inlägget men mindes inte att det var så många olika. Ska bli spännande att följa!
 

acue

Cartier
Jag har sett Eklora kronmärkt men även i ett sammanhang med flera andra märkta klockor från en dykverkstsd. Jag vet inte om du minns nedan inlägg från @jmalmsjo :


Det går såklart inte att styrka mina utan märkning eller väldigt tydlig proveniens. Skulle alla Poseidon vara märkta så är jag lite mer inne på de andra tvås giltighet som issued, men det är fortfarande ganska svaga bevis.

*Edit
Inser att den Ekloran jag "sett" saknde bilder på själva märkningen, men @TorNet kanske har kvar någon bild?

Men inte säkert att någon är märkt alls :) ska bli spännande att packa upp.
Edit: Ah såg ditt uppdaterade inlägg nu och då tror jag poletten trilla ner.. 😊
 
Senast ändrad:

Corgi

Rolex
2-Faktor
Fick feeling idag!
00705732_1.jpeg

Det där var ju lite av en haul. 😃 Väntar också spänt på slutomdömet.
 

TorNet

Rolex
2-Faktor
Jag har sett Eklora kronmärkt men även i ett sammanhang med flera andra märkta klockor från en dykverkstsd. Jag vet inte om du minns nedan inlägg från @jmalmsjo :


Det går såklart inte att styrka mina utan märkning eller väldigt tydlig proveniens. Skulle alla Poseidon vara märkta så är jag lite mer inne på de andra tvås giltighet som issued, men det är fortfarande ganska svaga bevis.

*Edit
Inser att den Ekloran jag "sett" saknde bilder på själva märkningen, men @TorNet kanske har kvar någon bild?

Även @Patron Ur. ska ha en märkt Eklora, har du möjligtvis bild på baklocket? :)

Men inte säkert att någon är märkt alls :) ska bli spännande att packa upp.
Så här såg min Eklora ut:

oEXKTOc.jpg
 

kuma-kun

Audemars
Idag blev det en CTZ Super DeLuxe från 64.
DeLuxe klockorna var Citizens handragna mellanklassmodell och tillägget Super fanns på dom som fick lite extra omvårdnad, så lite uppgraderat verk o.s.v.
Det verkar ha varit populärast med guld på stål boetter vid tiden men den här Supern är i rostfritt.
Lite missfärgade och åldrad tavla men inte mer än att jag kan leva med den, behöver lite puts på glaset och viss rengöring ochså.

FF373A22-CA81-4874-BDDF-FC8356C051FE.jpeg
7AE47CE8-B190-42D0-B98B-38FE17F891C7.jpeg

8D18C8E1-E166-4591-8FC8-CEBA25255AC9.jpeg
 
Senast ändrad:

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Vann tydligen denna, hoppas på en GF länk men det är nog att hoppas på för mycket. Tycker även märkningen på sista länkbiten 6635 känns Rolex?

I värsta fall blev det en dyr Eterna-Matic och en ok stretch länk som man alltid är i behov av!
item_3035222_07a1d9958b.jpg
item_3035222_94e3d5a0fb.jpg
Kul! Följde också den och tror som du att det kan vara en GF länk. Skriv gärna en uppdatering när den landat 😀
 
Topp