• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

ajfa

Cartier
2-Faktor
55567563-FD3C-44FE-8F96-77B4E8808F11.jpeg

Charmig Helvetia med feta index och visare fyndades idag!
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Grym! Jag har trålat ganska mycket efter ur meddenna boett, aldrig sett den här modellen. Ser ut som en ganska sen version med den den tunnare bezeln. Är det originallänk?

Finns det möjligen en sida du kan dela där jag kan läsa på mer om modellen? Känner tyvärr inte till så mycket om den.

Bilderna var inte som bästa på auktionen, men såg inte ut som att länken var stämplad med Dugenas logga.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Finns det möjligen en sida du kan dela där jag kan läsa på mer om modellen? Känner tyvärr inte till så mycket om den.

Bilderna var inte som bästa på auktionen, men såg inte ut som att länken var stämplad med Dugenas logga.
Skulle tro att det är originallänken ändå. Den ser snarlik ut länken jag hade på min DPW med likadan boett och det var ju inte alltid man kostade på att beställa lås präglade med logotyp i den här prisklassen.
 

acue

Cartier
Finns det möjligen en sida du kan dela där jag kan läsa på mer om modellen? Känner tyvärr inte till så mycket om den.

Bilderna var inte som bästa på auktionen, men såg inte ut som att länken var stämplad med Dugenas logga.
Tror det jag läst varit på olika forum, står en del i MRPSA-tråden här tex. Den trevligaste varianten tycker jag är den där bezeln är tjockare, som resten av boetten på höjden typ.

En hel del olika märken finns. Candino, Bell & Ross, Cyma, Dugena mfl.
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Den här sköningen dök upp idag efter ett köp på Tratten, min första riktiga tank dessutom!
Longeau/Enicar-samlingen växer! 🤪 🪐

Gissar att klockan är sent 30- eller tidigt 40-tal, vad tror ni?
Fasta bandstift, zon-tala och rostfri boett är ändå rätt trevligt! 🤗

IMG_2671.jpg
IMG_2672.jpg
IMG_2673.jpg


Helt okänd servicehistorik och går hyfsat men den behöver kanske lite kärlek ändå..
IMG_2678.jpg


IMG_2680.jpg
 
Senast ändrad:
Topp