• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

acue

Cartier
1699209461030.png

3,5 kg gamla länkar tack!
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Kan varmt rekommendera 35an i guld. Tyckte det blev särskilt bra med tavlan där det saknas tryck runt 12. Missat att du har en på länk. 35mm? Ser framför mig att jag kommer att ha en i stål på länk inom kort nu när jag missat Santos-tåget.
Yes, LCV35SG. Helt enig. Hoppas att det kan få dröja ett tag innan priserna sticker iväg på dessa. Tycker de är jäkligt prisvärda i dagsläget.
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Hämtade ut denna relativt ovanliga Superdykare idag efter ett köp från Schweiz!

Modellen har jag letat efter ett bra tag nu, särskilt en med svensk dagskiva.
Det här var Enicars första och enda dykare med skruvad krona!

Även visarna var unika för modellen liksom den svart/orangea bezelen, som i min modell dessutom troligen ska vara en-vägs roterande?
Den sitter helt fast så därför vet jag inte i dagsläget! 🤔

En av få modeller med safir-glas från Enicar med.

Modellen fanns i två ref där det är lite detaljer som skiljer och de fanns även i naturligt stål, men de är de svarta som är de mest eftertraktade!
Verket är ett fint förgyllt inhouse AR 167D och boetten mäter in på hela 44 mm, ex krona!

Klockan behöver en rejäl tvätt och service efter år av avnvändning av en av Enicar egna medarbetare på fabriken i Lengnau, Schweiz.
Han hade flera lite roliga klockor som Graphomatic och Mantagraph så han verkar haft en faiblesse för de udda klockorna eller så vart de över i fabriken! 🤣

Lite bilder:

tempImageKLLQE3.png
tempImageC1w7pU.png


Klockan kom heads only så ett nytilverkad Tropic Sport-liknande band liknar det som fanns original blev valet idag.

tempImagetoYWOd.png


Notera att den inte bara är "WATERESISTANT" utan även ÄVEN "SUPER WATERRESISTANT", de gillade superlativ på den tiden!
tempImageLITx2U.png
 
Senast ändrad:

Hugger69

Patek
2-Faktor
Efter ett mycket trevlig köp på Tratten så kom denna unika skönhet hem idag! 🤩🤩🤩
Skicket är absolut NOS med endast spår av förvaring!

En av dyraste klockorna som Enicar tog fram där i slutet på 60-talet med safirglas och specialtillverkad länk med ändlänkar som exakt följer den polerade stålboetten i form. Eget verk AR 167 med tysk datumskiva denna gång.

Väldigt fint paketerad från säljaren med!

tempImageItIvAD.png
tempImageS8UBvW.png
tempImageJAHKty.png
tempImageqcdgMb.png
tempImageFDZivq.png
tempImagessaGGT.png
tempImageoN0TK1.png
tempImagegzheR9.png


För att vara en NOS-klocka så går den väldigt bra med:
tempImage6ADwcW.png
 
Senast ändrad:
Topp