• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Anders Forsberg

Vacheron
2-Faktor
85FFF559-79F2-4C24-A5F2-8EC26A80424C.jpeg


Ända sedan jag först blev intresserad av klockor så har jag velat ha en gul Pogue (jaja, inga hårklyverier kring vilka modeller som faktiskt är att klassa som detta).
Men efterhand som man läste på mer så började man noja över hur mycket fusk och pusslande det faktiskt fanns kring dessa och att priserna dessutom studsade iväg gjorde att det aldrig blev av.

...för när chansen att köpa en till mer eller mindre marknadspris i ett rent skrotrop, baserat på helt värdelösa och lågupplösta bilder, så slog jag så klart till!
Så nu får jag väl se till att läsa på lite kring vad jag faktiskt köpt.
Lite trist med dagskivan, men i övrigt verkar den någotsånär fungerande.

Någon som sitter på en länk?
 

Vinflaskan

Cartier
Slog till på ett kul återrop från Kaplans i deras butik (grym service och bra köpupplevelse trots att klockan bara kostade 1920 kr).
En Longines dichro från 1996. Påminner om en Omega Polaris och delar samma digitala funktioner som man sköter med hjälp av kronan. Även armbandet påminner mycket om en Polaris men jag gillar den ändå 😁

EDIT: kom på att 1996 nog fan inte är vintage, mod får skrota inlägget om jag ligger i fel tråd..

IMG_3886.jpeg


IMG_3887.jpeg
 

Psykel

Patek
Slog till på ett kul återrop från Kaplans i deras butik (grym service och bra köpupplevelse trots att klockan bara kostade 1920 kr).
En Longines dichro från 1996. Påminner om en Omega Polaris och delar samma digitala funktioner som man sköter med hjälp av kronan. Även armbandet påminner mycket om en Polaris men jag gillar den ändå 😁

EDIT: kom på att 1996 nog fan inte är vintage, mod får skrota inlägget om jag ligger i fel tråd..

IMG_3886.jpeg


IMG_3887.jpeg
Äsch! Fulsnyggt 90-tal tycker jag räknas! Grattis till ett grymt köp, hade lite småspan på den själv.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Den där hade ju varit kul att snubbla över😀 Fungerar den?
På A svarar jag att det beror på. På B svarar jag att det gör den verkligen inte. 😁
Det går ju inte att lämna in den på t ex Nymans. Då har den ju kostat väldigt mycket mer än den är värd när den är klar. Men nu plockade jag upp den åt en trevlig KS:are som redan har en bra tavla och som har en urmakarkontakt med gott om gamla delar. Något superfynd blir den inte men förhoppningsvis ett bra köp åtminstone. Boett och länk såg rätt bra ut. Den blir fin efter polering.
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
På A svarar jag att det beror på. På B svarar jag att det gör den verkligen inte. 😁
Det går ju inte att lämna in den på t ex Nymans. Då har den ju kostat väldigt mycket mer än den är värd när den är klar. Men nu plockade jag upp den åt en trevlig KS:are som redan har en bra tavla och som har en urmakarkontakt med gott om gamla delar. Något superfynd blir den inte men förhoppningsvis ett bra köp åtminstone. Boett och länk såg rätt bra ut. Den blir fin efter polering.
Kul! Precis dessa typer om objekt jag gillar att sysselsätta mig med 😃 riktigt bra pris. Går nog för de dubbla i det skicket egentligen. Eller kanske nästan tredubbla. Runt 15k skulle jag värdera den till så här rätt upp och ner.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Kul! Precis dessa typer om objekt jag gillar att sysselsätta mig med 😃 riktigt bra pris. Går nog för de dubbla i det skicket egentligen. Eller kanske nästan tredubbla. Runt 15k skulle jag värdera den till så här rätt upp och ner.
Hade du sett verket hoppas jag att du hade tagit i betydligt mindre. :)
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Hustruns kommande julklapp dök upp idag efter ett köp från Schweiz! 😍

..och nej, den är INTE defekt...men det är sånt man skriver! 😜
tempImagem4fM7Z.png
tempImageSEYLCj.png
tempImageEeuZI0.png


Lagom funky va? 😜

tempImageHch865.png
tempImageCdJLaG.png
tempImageB5DVlK.png


Den kommer att behöva lite TLC men går i alla fall....länken lär ju behöva lite rengöring om inte annat! 🙄

tempImagel7t3jc.png
 
Senast ändrad:
Topp