Bra att du fick med batteriadapter(ser det ligger i baklocket).
Håller tummarna att den går. 1340 brukar funka bra när de väl går. Stegmotorn brukar gå sönder förr eller senare, ganska dyr att byta ut.
Tack för tummhållningen !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra att du fick med batteriadapter(ser det ligger i baklocket).
Håller tummarna att den går. 1340 brukar funka bra när de väl går. Stegmotorn brukar gå sönder förr eller senare, ganska dyr att byta ut.
Mysig! Härlig Spillman-boett på den också. Jag har flertalet klockor med sådana här stuket av boetter och jag gillar dom sjukt mycket, speciellt när det är en trevlig svart tavla som din harÅrets första "loppis/ secondhandbutiksfynd" blev en liten rackare i stål från Zentima.
Riktigt ruttet band, tur man har en näve 14mm raggarlänkar liggande.
Asså wow Grattis!!Väggur från Alain Silberstein.
Grymt! Nu måste jag googla pris och tillgänglighet.Väggur från Alain Silberstein.
Tack!Asså wow Grattis!!
Klart du måste! Är nöjd. Köpt till kontoret men behöver ju en Silberstein till hemmet.Grymt! Nu måste jag hoogla pris och tillgänglighet.
Väldigt läcker!
Har du tålamod och lite fallenhet kan man fylla i valfri färg i glasringen. Var fint med lite is på tavlan.Jag fortsätter att rädda små skruttiga damur: Omega Constellation från ~86.
22,5mm. Läderbandet var nog bland det äckligaste jag sett, mkt biomaterial som lösgjordes vid tvätt
Nytt band bestämt, mörkbrun strutsben.
Tack för tips men jag kommer lämna in den för ifyllande av färgHar du tålamod och lite fallenhet kan man fylla i valfri färg i glasringen. Var fint med lite is på tavlan.
Alltid drömt om att fylla i med regnbågsfärger, men snålat in på färgen...Tack för tips men jag kommer lämna in den för ifyllande av färg
Skulle nog bli nice, kör!Alltid drömt om att fylla i med regnbågsfärger, men snålat in på färgen...
Det ökar ju värdet på klockan med 4 k enligt med IFLW så färgen kostar ganska lite i sammanhanget.Alltid drömt om att fylla i med regnbågsfärger, men snålat in på färgen...
Kul köp x2!Det ena är dagsfärskt, det andra är ett par dagar sen.
I morse blev det en Auto-DS på original GF till fyndpris.
För ett par dagar sen blev det en Baby-Panna där det ingick lumematchning av visarna - bra deal från @Kristoffintosh
Det ena är dagsfärskt, det andra är ett par dagar sen.
I morse blev det en Auto-DS på original GF till fyndpris.
För ett par dagar sen blev det en Baby-Panna där det ingick lumematchning av visarna - bra deal från @Kristoffintosh
Är det vintage?Rullar in en del skoj nu.
Revue Thommen Cricket. Årsklocka för mig, 1997, gjord för att fira Cricket-modellens femtioårsjubileum. Modellen lanserades av Vulcain 1947, men producerades av Revue Thommen en period efter Quartzkrisen, då Revue Thommen, Vulcain och hög andra bolag slogs ihop för att bilda Manufactures d'Horlogerie Suisse Réunis SA.
Individuellt numrerad och gjord i en limiterad serie om 1997 exemplar fördelat på två storlekar, detta är den mindre på 34 millimeter. Blå flinqué-emalj.
Fullset. Köpt ny av säljaren 1997.
Landar väl i gränslandet, kan jag tycka. Neo-Vintage, kanske?Är det vintage?