• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Årets första "loppis/ secondhandbutiksfynd" blev en liten rackare i stål från Zentima.
Riktigt ruttet band, tur man har en näve 14mm raggarlänkar liggande.
zentima b.jpg

zentima 2.jpg
 

240snusit

Panerai
Årets första "loppis/ secondhandbutiksfynd" blev en liten rackare i stål från Zentima.
Riktigt ruttet band, tur man har en näve 14mm raggarlänkar liggande.
zentima b.jpg

zentima 2.jpg
Mysig! Härlig Spillman-boett på den också. Jag har flertalet klockor med sådana här stuket av boetter och jag gillar dom sjukt mycket, speciellt när det är en trevlig svart tavla som din har :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag fortsätter att rädda små skruttiga damur: Omega Constellation från ~86.
IMG_2992.jpeg
IMG_2995.jpeg

22,5mm. Läderbandet var nog bland det äckligaste jag sett, mkt biomaterial som lösgjordes vid tvätt🤮
Nytt band bestämt, mörkbrun strutsben.
Har du tålamod och lite fallenhet kan man fylla i valfri färg i glasringen. Var fint med lite is på tavlan.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Rullar in en del skoj nu.

Revue Thommen Cricket. Årsklocka för mig, 1997, gjord för att fira Cricket-modellens femtioårsjubileum. Modellen lanserades av Vulcain 1947, men producerades av Revue Thommen en period efter Quartzkrisen, då Revue Thommen, Vulcain och hög andra bolag slogs ihop för att bilda Manufactures d'Horlogerie Suisse Réunis SA.

Individuellt numrerad och gjord i en limiterad serie om 1997 exemplar fördelat på två storlekar, detta är den mindre på 34 millimeter. Blå flinqué-emalj.

Fullset. Köpt ny av säljaren 1997.

IMG_3604.jpeg

IMG_3605.jpeg
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Rullar in en del skoj nu.

Revue Thommen Cricket. Årsklocka för mig, 1997, gjord för att fira Cricket-modellens femtioårsjubileum. Modellen lanserades av Vulcain 1947, men producerades av Revue Thommen en period efter Quartzkrisen, då Revue Thommen, Vulcain och hög andra bolag slogs ihop för att bilda Manufactures d'Horlogerie Suisse Réunis SA.

Individuellt numrerad och gjord i en limiterad serie om 1997 exemplar fördelat på två storlekar, detta är den mindre på 34 millimeter. Blå flinqué-emalj.

Fullset. Köpt ny av säljaren 1997.

IMG_3604.jpeg

IMG_3605.jpeg
Är det vintage?
 
Topp