• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Köpte några klockor :)
IMG_6800.jpeg
 
Idag landade ett auktionsköp som jag väntat väldigt spänt på. Jag skrollade runt bland några auktionssidor och såg denna högen förra veckan.. Klockan som ligger lite snett fick mig att titta två gånger. Jag hade dock ingen aning om vad det va för något.. Utan några större förväntningar mailade jag auktionshuset om fler bilder. Jag blev minst sagt förvånad när jag öppnade svarsmailet..
15859.jpg
1717166325560.jpeg

Bild som jag fick på mail:
1717166415643.jpeg


Det visade sig vara ett fint och ärligt exemplar av Omega Railmaster. Utbytt krona och dåligt glas. Lite släpspår i kanten från visare som tagit i men annars en fin urtavla.
1717166447884.jpeg
1717166460552.jpeg
1717166467345.jpeg

Fy fan! Stort grattis!
Jag tittade på loten ganska noga när jag tyckte den låg lite högt ”för vad det var” - d.v.s. nån tusenlapp.
Min mina gamla ögon är fan inte tjugo längre. ;)

Roligt att fyndens tid inte är över ändå.
Även om jag också lever mig lite in i säljarens sits numera.

Igen. Stort grattis!
 
Idag landade ett auktionsköp som jag väntat väldigt spänt på. Jag skrollade runt bland några auktionssidor och såg denna högen förra veckan.. Klockan som ligger lite snett fick mig att titta två gånger. Jag hade dock ingen aning om vad det va för något.. Utan några större förväntningar mailade jag auktionshuset om fler bilder. Jag blev minst sagt förvånad när jag öppnade svarsmailet..
15859.jpg
1717166325560.jpeg

Bild som jag fick på mail:
1717166415643.jpeg


Det visade sig vara ett fint och ärligt exemplar av Omega Railmaster. Utbytt krona och dåligt glas. Lite släpspår i kanten från visare som tagit i men annars en fin urtavla.
1717166447884.jpeg
1717166460552.jpeg
1717166467345.jpeg
Riktigt sjukt! Grattis till köpet:)
 
Fy fan! Stort grattis!
Jag tittade på loten ganska noga när jag tyckte den låg lite högt ”för vad det var” - d.v.s. nån tusenlapp.
Min mina gamla ögon är fan inte tjugo längre. ;)

Roligt att fyndens tid inte är över ändå.
Även om jag också lever mig lite in i säljarens sits numera.

Igen. Stort grattis!
Tack så mycket! Väldigt osannolikt att just den låg snett och halvt gömd.

Håller med om att det är lite trist för inlämnaren. Men misstänker att de inte förväntade sig mer än några hundra.
Riktigt sjukt! Grattis till köpet:)
Tack!😄
 
Idag landade ett auktionsköp som jag väntat väldigt spänt på. Jag skrollade runt bland några auktionssidor och såg denna högen förra veckan.. Klockan som ligger lite snett fick mig att titta två gånger. Jag hade dock ingen aning om vad det va för något.. Utan några större förväntningar mailade jag auktionshuset om fler bilder. Jag blev minst sagt förvånad när jag öppnade svarsmailet..
15859.jpg
1717166325560.jpeg

Bild som jag fick på mail:
1717166415643.jpeg


Det visade sig vara ett fint och ärligt exemplar av Omega Railmaster. Utbytt krona och dåligt glas. Lite släpspår i kanten från visare som tagit i men annars en fin urtavla.
1717166447884.jpeg
1717166460552.jpeg
1717166467345.jpeg
Grymt, stort grattis!
 
Tack så mycket! Väldigt osannolikt att just den låg snett och halvt gömd.

Håller med om att det är lite trist för inlämnaren. Men misstänker att de inte förväntade sig mer än några hundra.

Tack!😄
Hen fick ju ändå en slant och man hör ju ibland om mer eller liknande objekt som hittas på loppis för klart mindre summor. Iofs kanske ovanligt med något i den här magnituden, men verkar ju ändå inte funnits någon som helst kunskap om vad man suttit på.
 
Hen fick ju ändå en slant och man hör ju ibland om mer eller liknande objekt som hittas på loppis för klart mindre summor. Iofs kanske ovanligt med något i den här magnituden, men verkar ju ändå inte funnits någon som helst kunskap om vad man suttit på.
Jaa precis. Det förvånar mig lite att auktionshuset inte hade bättre koll. De säljer ändå lite klockor varje auktion. Ibland har man tur (eller otur i inlämnarens fall) helt enkelt.
 
Ett litet paket dök upp igår med någonting jag letat efter ett tag nu, och till slut fick ett napp på Tradera!

tempImagefSSmv9.png


Förmodligen mitt trevligaste köp någonsin på Tradera när man öppnar och möts av den här lappen:

tempImageWqXvC3.png


Fortsatt extremt bra förpackat...

tempImagenEgZsI.png


...och nu börjar man ana!

tempImage2AIPrD.png


En extremt ovanlig display/box i garanterat NOS-skick, i underbart urflippad 60-/70-tals design!
Jag är väldigt nöjd just nu...🤩🤩🥳

tempImagePaBdNT.png
tempImageG97G3T.png
tempImageo5zliQ.png
 
Senast ändrad:
Denna lilla myshögen med reparationsobjekt landade idag. Tyckte tavla på LIP-klockan såg lite tropical-brun ut och den visade sig vara just det. Men mycket finare än jag trodde! Lite av ett projekt med några saknade delar. Men den är värd att rädda.
Trevlig helg alla vintagevänner 😀
565723006_4311e864-734a-481d-b464-e46678f4c06b.jpg
1718381449127.jpeg
 
Senast ändrad:
Vet som sagt inte, men hittar du ingen Breitling som ser ut som denna har du ju ditt svar där direkt.
Sent på bollen här men två liknande och skaffade precis Breitling Premier boken vilken fick mig att fundera och till sist kontakta Fred som bekräftade att mina är tillverkade av Breitling. Man ser det på att Venus verken har en V formad brygga. 3 siffror kom efter att dessa tillverkades.
@hejsam Det var jag som köpte - såg din post nu 😖
 
Senast ändrad:
Sent på bollen här men två liknande och skaffade precis Breitling Premier boken vilken fick mig att fundera och till sist kontakta Fred som bekräftade att mina är tillverkade av Breitling. Man ser det på att Venus verken har en V formad brygga. 3 siffror kom efter att dessa tillverkades.
@hejsam Det var jag som köpte - såg din post nu 😖
Fred är iofs rätt okunnig, kan inte själv avgöra om någon är original eller fixat. Kan dock ha rätt om det ovan. Har du lite bilder att bidra med? Den ser ju ut som många samtida breitling och visarna har breitling använt själva. Var dock länge sedan detta var aktuellt.
 
Kan ta bilder imorgon på framsidan, detta är vad jag har i telefonen. Jag var tveksam till vilket verk som satt i då bryggorna ser annorlunda ut jmf med mitt googlande, men den V form som bryggorna har var Breitling specifik (menade Fred).
Den ena av mina saknar delar. Visarna skall vara 1935-45 om man skall tro boken. Tror dessa är producerade slutet 30-talet. Serienumren visar iaf att det är innan 1944 från när loggar finns. (Återigen från boken - inte min primär kunskap). Återkommer.
 

Bilagor

  • IMG_3879.jpeg
    IMG_3879.jpeg
    231 KB · Visningar: 5
  • IMG_3878.jpeg
    IMG_3878.jpeg
    268.6 KB · Visningar: 5
  • IMG_3877.jpeg
    IMG_3877.jpeg
    301.1 KB · Visningar: 5
  • IMG_3876.jpeg
    IMG_3876.jpeg
    280.9 KB · Visningar: 3
Kan ta bilder imorgon på framsidan, detta är vad jag har i telefonen. Jag var tveksam till vilket verk som satt i då bryggorna ser annorlunda ut jmf med mitt googlande, men den V form som bryggorna har var Breitling specifik (menade Fred).
Den ena av mina saknar delar. Visarna skall vara 1935-45 om man skall tro boken. Tror dessa är producerade slutet 30-talet. Serienumren visar iaf att det är innan 1944 från när loggar finns. (Återigen från boken - inte min primär kunskap). Återkommer.
Jag vill tro att den är reko och visarna stämmer, hade samma på min Premier
IMG_3070.jpeg
 
Kan ta bilder imorgon på framsidan, detta är vad jag har i telefonen. Jag var tveksam till vilket verk som satt i då bryggorna ser annorlunda ut jmf med mitt googlande, men den V form som bryggorna har var Breitling specifik (menade Fred).
Den ena av mina saknar delar. Visarna skall vara 1935-45 om man skall tro boken. Tror dessa är producerade slutet 30-talet. Serienumren visar iaf att det är innan 1944 från när loggar finns. (Återigen från boken - inte min primär kunskap). Återkommer.
Breitling, Venus 150 eller de flesta jag mött, Venus 175? (över ca 30 mm verk är 175). Har inte sett Premier-boken, men långa erfarenheten säger att visarna är original för Breitling ca 1940-50. Intressant att veta att de kom med ref nr på boetten 1944, trots att de länge undvek att signera verk och boett med namn när de ändå kostade på sig att använda sig av högklassiga Venus-verk. Postorderklocka var det länge, men sen plötsligt tog det fart!
 
Breitling, Venus 150 eller de flesta jag mött, Venus 175? (över ca 30 mm verk är 175). Har inte sett Premier-boken, men långa erfarenheten säger att visarna är original för Breitling ca 1940-50. Intressant att veta att de kom med ref nr på boetten 1944, trots att de länge undvek att signera verk och boett med namn när de ändå kostade på sig att använda sig av högklassiga Venus-verk. Postorderklocka var det länge, men sen plötsligt tog det fart!
Lite fler pusselbitar…serienummer pekar mot 1936 för den vänstra och 1941 för den högra. Boetten är samma förrutom glasringen som är ”steped” vs fasad. Visarna pekar på 1935-45. Skulle kunna vara ref 710 (rätt form och ålder men inte klart vilken storlek den har, dessa är 34mm). Tänker testa vintage avdelningen och se om det kan komma något besked…
Inte de coolaste pjäser man sett från Breitling men kul med lite historia.
 

Bilagor

  • IMG_3897.jpeg
    IMG_3897.jpeg
    881.3 KB · Visningar: 4
  • IMG_3898.jpeg
    IMG_3898.jpeg
    890.4 KB · Visningar: 5
  • IMG_3899.jpeg
    IMG_3899.jpeg
    382.3 KB · Visningar: 2
  • IMG_3900.jpeg
    IMG_3900.jpeg
    168.5 KB · Visningar: 3
Tillbaka
Topp