• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Köpt en fin Tg195.

IMG_2229.jpeg

Mjuk mjuk borste, fungerar generellt bra på mönstrade tavlor för lättare rengöring.
Har själv en typ silkeslen borste från kicks

• Like
Reactions: MOL
IMG_2659.jpeg
IMG_2660.jpeg

Precis hämtat upp denna som dök upp på annons i närheten.
Omega Constellation C-Shape i 18k guld med 18k länk.
Verkar inte gå att ställa datum och dag, men funkar bra i övrigt.
Kan vara värt att kosta på den en service.
Najs med helguldare😎
Mycket kul köp! Bör väl vara en 168.019 med det fina 751 urverket med tanke på att det inte är något mellanrum mellan dag och datum. Har haft en sådan och om jag inte minns fel så är det inte snabbinställning av dag, men av datum. Datum ställs genom att dra ut och trycka in kronan, men för dag måste du köra runt tiden. Tror jag gjorde så att att ställde dag och datum till dagen före och sedan ställde tiden framåt över tolvslaget. Kanske vet du redan detta och inställningen verkar är trasig, men kan vara värt ett försök! OM (or massif) är grymma!

Mycket kul köp! Bör väl vara en 168.019 med det fina 751 urverket med tanke på att det inte är något mellanrum mellan dag och datum. Har haft en sådan och om jag inte minns fel så är det inte snabbinställning av dag, men av datum. Datum ställs genom att dra ut och trycka in kronan, men för dag måste du köra runt tiden. Tror jag gjorde så att att ställde dag och datum till dagen före och sedan ställde tiden framåt över tolvslaget. Kanske vet du redan detta och inställningen verkar är trasig, men kan vara värt ett försök! OM (or massif) är grymma!
Tack för tipset. Kronan verkar snurra fritt, så går inte att ställa i yttersta läget. Både datum och dag slår dock om som det ska vid 12.
I övrigt funkar den fint så väntar med att fixa det.

Tillbaka
Topp