Tackar! Ja, tycker skicket ser lovande ut. Lite rengöring och ett helt gammalt Tropic så blir den nog riktigt bra!Riktigt fin! Ser ut som ett exemplar i härlig skick också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar! Ja, tycker skicket ser lovande ut. Lite rengöring och ett helt gammalt Tropic så blir den nog riktigt bra!Riktigt fin! Ser ut som ett exemplar i härlig skick också
Nu har den landat! Har städat tavlan lite smått men vågar inte göra mer än så. Nu får den åka vidare till urmakare!Benrus Sky Chief med en brun tropical tavla. Denna tror jag kan bli riktigt bra efter lite (eller kanske mycket) fixande
Trevlig, kanske ute och cyklar nu men är inte markeringarna på minut-suben (4 8 12) lite ovanliga.Nu har den landat! Har städat tavlan lite smått men vågar inte göra mer än så. Nu får den åka vidare till urmakare!
Ser riktigt läcker ut! Får man fråga vem du servar hos?Nu har den landat! Har städat tavlan lite smått men vågar inte göra mer än så. Nu får den åka vidare till urmakare!
Tack!Trevlig, kanske ute och cyklar nu men är inte markeringarna på minut-suben (4 8 12) lite ovanliga.
Minutvisaren är ju för härlig.
Tack! Denna ska jag skicka till Johan på Dala Urteknik.Ser riktigt läcker ut! Får man fråga vem du servar hos?
Bra val!Tack!
Det stämmer mycket riktigt. Det verkar ha och göra med navigering för piloter från vad jag lyckats hitta. Finns lite info här:
Benrus Sky King 4-8-12 Markings - Topic
ihc185.infopop.cc
och här:
#TBT Benrus Sky Chief Chronograph
#TBT on Fratello Watches takes a look at an icon that enjoys larger than life status: the Benrus Sky Chief!www.fratellowatches.com
Tack! Denna ska jag skicka till Johan på Dala Urteknik.
Original tavla? Ser helt ny ut typ.En av de finaste Zenith ”stötsäker” som jag har sett landade idag Alla repor / märken sitter i glaset. Ser fram emot att se den efter glasbyte.
Jag är övertygad om att tavlan är original. Jag ser inga tecken på restaurering.Original tavla? Ser helt ny ut typ.
Idag landade ett auktionsköp som jag väntat väldigt spänt på. Jag skrollade runt bland några auktionssidor och såg denna högen förra veckan.. Klockan som ligger lite snett fick mig att titta två gånger. Jag hade dock ingen aning om vad det va för något.. Utan några större förväntningar mailade jag auktionshuset om fler bilder. Jag blev minst sagt förvånad när jag öppnade svarsmailet..
Bild som jag fick på mail:
Det visade sig vara ett fint och ärligt exemplar av Omega Railmaster. Utbytt krona och dåligt glas. Lite släpspår i kanten från visare som tagit i men annars en fin urtavla.
Jäklar så bra! Tror det är svårt att hitta ett bättre exemplar någonstans, så om vi ska utse årets största fynd på KS så tror jag du blir svårslagen!Tänkte ge en liten uppdatering på denna. Idag blev den nästan färdig! Eller i alla fall färdig nog att börja använda
Det enda som saknas nu är en originalkrona. Jag drömmer lite om att hitta en original flatlink till den men tror det kan bli svårt att rättfärdiga..
Ett stort tack till @MrGoran som hjälpte mig med tips på var jag kunde leta efter (och hitta) ett NOS originalglas med korrekt reflector-ring.
Ref 2914-2 från 1958.
Tack så mycket! Ett fint och ärligt exemplar med jämn patinering och tecken på att den har blivit använd. Helt i min smakJäklar så bra! Tror det är svårt att hitta ett bättre exemplar någonstans, så om vi ska utse årets största fynd på KS så tror jag du blir svårslagen!
Najs! Några rektangulära? Skulle behöva ett nytt till en tank med boett på ca 24x39...fyllde på med lite klockglas
Tror det är mest runda här. Men har en större mängd rektangulära också. Pma exakt mått som behövs så tar jag en tittNajs! Några rektangulära? Skulle behöva ett nytt till en tank med boett på ca 24x39...
Lite?fyllde på med lite klockglas
Nu lär du väl klara dig livet ut??fyllde på med lite klockglas
Haha ett dåligt ordval kanske
Jag handlar en del med klockor så det blir rätt mycket glasbyten. Men dessa lär ändå räcka väldigt längeNu lär du väl klara dig livet ut??
Eller kan det vara så att du jobbar som urmakare?
Herre Gud !Tänkte ge en liten uppdatering på denna. Idag blev den nästan färdig! Eller i alla fall färdig nog att börja använda
Det enda som saknas nu är en originalkrona. Jag drömmer lite om att hitta en original flatlink till den men tror det kan bli svårt att rättfärdiga..
Ett stort tack till @MrGoran som hjälpte mig med tips på var jag kunde leta efter (och hitta) ett NOS originalglas med korrekt reflector-ring.
Ref 2914-2 från 1958.
Grymt jobbat, och den ser verkligen fantastisk ut på din handled. Sådan här magi man är här på forumet för!Tänkte ge en liten uppdatering på denna. Idag blev den nästan färdig! Eller i alla fall färdig nog att börja använda
Ref 2914-2 från 1958.
Tack så mycket! Jag bråkar lite med tanken att den känns för stor för mig. Men jag måste ge den lite mer tidGrymt jobbat, och den ser verkligen fantastisk ut på din handled. Sådan här magi man är här på forumet för!
Tavlan ser underbar ut (slitage eller ej)! Ska visarna vara helvita eller nån Picasso som varit framme?Chansade på denna, återstår att se hur tavlan är - ser ut som slitage runt visarcentrum.
Gubbmodd som måste återställas!Tavlan ser underbar ut (slitage eller ej)! Ska visarna vara helvita eller nån Picasso som varit framme?
Misstänkte det. Enkel fix kanskeGubbmodd som måste återställas!