• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Benrus Sky Chief med en brun tropical tavla. Denna tror jag kan bli riktigt bra efter lite (eller kanske mycket) fixande
s-l1600.webp
s-l500.webp
Nu har den landat! Har städat tavlan lite smått men vågar inte göra mer än så. Nu får den åka vidare till urmakare!
IMG_9675.jpeg
 
Trevlig, kanske ute och cyklar nu men är inte markeringarna på minut-suben (4 8 12) lite ovanliga.
Minutvisaren är ju för härlig.
Tack!
Det stämmer mycket riktigt. Det verkar ha och göra med navigering för piloter från vad jag lyckats hitta. Finns lite info här:

och här:

Ser riktigt läcker ut! Får man fråga vem du servar hos?
Tack! Denna ska jag skicka till Johan på Dala Urteknik.
 
Idag landade ett auktionsköp som jag väntat väldigt spänt på. Jag skrollade runt bland några auktionssidor och såg denna högen förra veckan.. Klockan som ligger lite snett fick mig att titta två gånger. Jag hade dock ingen aning om vad det va för något.. Utan några större förväntningar mailade jag auktionshuset om fler bilder. Jag blev minst sagt förvånad när jag öppnade svarsmailet..
15859.jpg
1717166325560.jpeg

Bild som jag fick på mail:
1717166415643.jpeg


Det visade sig vara ett fint och ärligt exemplar av Omega Railmaster. Utbytt krona och dåligt glas. Lite släpspår i kanten från visare som tagit i men annars en fin urtavla.
1717166447884.jpeg
1717166460552.jpeg
1717166467345.jpeg

Tänkte ge en liten uppdatering på denna. Idag blev den nästan färdig! Eller i alla fall färdig nog att börja använda 😄
Det enda som saknas nu är en originalkrona. Jag drömmer lite om att hitta en original flatlink till den men tror det kan bli svårt att rättfärdiga..

Ett stort tack till @MrGoran som hjälpte mig med tips på var jag kunde leta efter (och hitta) ett NOS originalglas med korrekt reflector-ring.

Ref 2914-2 från 1958.

IMG_9934.jpeg

IMG_9935.jpeg
IMG_9950.jpeg
 
Senast ändrad:
Tänkte ge en liten uppdatering på denna. Idag blev den nästan färdig! Eller i alla fall färdig nog att börja använda 😄
Det enda som saknas nu är en originalkrona. Jag drömmer lite om att hitta en original flatlink till den men tror det kan bli svårt att rättfärdiga..

Ett stort tack till @MrGoran som hjälpte mig med tips på var jag kunde leta efter (och hitta) ett NOS originalglas med korrekt reflector-ring.

Ref 2914-2 från 1958.

IMG_9934.jpeg

IMG_9935.jpeg
IMG_9950.jpeg
Jäklar så bra! Tror det är svårt att hitta ett bättre exemplar någonstans, så om vi ska utse årets största fynd på KS så tror jag du blir svårslagen!
 
Tänkte ge en liten uppdatering på denna. Idag blev den nästan färdig! Eller i alla fall färdig nog att börja använda 😄
Det enda som saknas nu är en originalkrona. Jag drömmer lite om att hitta en original flatlink till den men tror det kan bli svårt att rättfärdiga..

Ett stort tack till @MrGoran som hjälpte mig med tips på var jag kunde leta efter (och hitta) ett NOS originalglas med korrekt reflector-ring.

Ref 2914-2 från 1958.

IMG_9934.jpeg

IMG_9935.jpeg
IMG_9950.jpeg
Herre Gud !
 
Tänkte ge en liten uppdatering på denna. Idag blev den nästan färdig! Eller i alla fall färdig nog att börja använda 😄
Det enda som saknas nu är en originalkrona. Jag drömmer lite om att hitta en original flatlink till den men tror det kan bli svårt att rättfärdiga..

Ett stort tack till @MrGoran som hjälpte mig med tips på var jag kunde leta efter (och hitta) ett NOS originalglas med korrekt reflector-ring.

Ref 2914-2 från 1958.

IMG_9934.jpeg

IMG_9935.jpeg
IMG_9950.jpeg
Grymt jobbat, och den ser verkligen fantastisk ut på din handled. Sådan här magi man är här på forumet för! ✌️😁
 
Tillbaka
Topp