• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Tror inte du ska snurra på kronan i ytterläget utan dra den in och ut (försiktigt)!
Aha! Du ska ha ett stort tack, det gick ju smidigt att ställa in.:)
IMG_2768.jpeg
 
Lite skrot på Tradera! Alpina NSA-länken var förstås det som lockade! Kanske något annat kul också?
Bra fångst; det meshet med lås som är mot höger sida av högen är ett lite tidigare JB Champion med justerbara änlänkar - jag kallar JB för kungarna av mesh för de är bäst helt enkelt så najs! FS-länken får du gärna höra av dig om man kan få ta över någon gång, ser användbar ut till mini-dykare ☺️
 
Blivit två USA-importköp för mig denna månad. Ser fram emot dom lika mycket som jag inte ser fram emot tullsedeln… en Chronosport Mini Quartz 30 (atm) i ”Champagne”-edition (udda köp då jag egentligen ogillar guldplaterat, men är i en period då jag blivit besatt med mini-MRP SA och original JB-länken vann över mig) och en hög med mini-JB länkar. Ser speciellt fram emot de två Jubilee till vänster; håll tummarna för mig att den med kurvade ändlänkar är 14mm; jag tror den är 13mm men det är okej för denna hög kommer gå varmt på min samling mini-dykare och framtida köp en lång tid framöver ✌️☺️
IMG_1420.jpeg

IMG_1424.jpeg

(Lägg märke till att mini-modellerna är märkbart dyrare än de större storlekarna; i dagens pengar kostade min Champagne Mini Quartz 12280kr; en Mini Quartz i stål 10009kr och den större modellen 8862kr - det är för att märken helt enkelt gjorda märkbart färre mini-dykare så för de flesta märken brukar det skilja i dagens pengar åtminstone en tusenlapp mellan listpriserna för de olika storlekarna)
IMG_1421.jpeg
 

Bilagor

  • IMG_1423.jpeg
    IMG_1423.jpeg
    52.5 KB · Visningar: 3
Bra fångst; det meshet med lås som är mot höger sida av högen är ett lite tidigare JB Champion med justerbara änlänkar - jag kallar JB för kungarna av mesh för de är bäst helt enkelt så najs! FS-länken får du gärna höra av dig om man kan få ta över någon gång, ser användbar ut till mini-dykare ☺️
Tackar! Kul med din analys av fångsten! FS-länken skänker jag gärna till någon av dina mini-dykare!
 
Blivit två USA-importköp för mig denna månad. Ser fram emot dom lika mycket som jag inte ser fram emot tullsedeln… en Chronosport Mini Quartz 30 (atm) i ”Champagne”-edition (udda köp då jag egentligen ogillar guldplaterat, men är i en period då jag blivit besatt med mini-MRP SA och original JB-länken vann över mig) och en hög med mini-JB länkar. Ser speciellt fram emot de två Jubilee till vänster; håll tummarna för mig att den med kurvade ändlänkar är 14mm; jag tror den är 13mm men det är okej för denna hög kommer gå varmt på min samling mini-dykare och framtida köp en lång tid framöver ✌️☺️
IMG_1420.jpeg

IMG_1424.jpeg

(Lägg märke till att mini-modellerna är märkbart dyrare än de större storlekarna; i dagens pengar kostade min Champagne Mini Quartz 12280kr; en Mini Quartz i stål 10009kr och den större modellen 8862kr - det är för att märken helt enkelt gjorda märkbart färre mini-dykare så för de flesta märken brukar det skilja i dagens pengar åtminstone en tusenlapp mellan listpriserna för de olika storlekarna)
IMG_1421.jpeg
Kul grejor du köper! En mini-MRP SA till min dam står på önskelistan!
 
Tackar! Kul med din analys av fångsten! FS-länken skänker jag gärna till någon av dina mini-dykare!
åh tack så hemskt mycket! Menar inte att tigga länkar i tråden såklart men glad att kunna hjälpa till lite grann! ✌️😁
Kul grejor du köper! En mini-MRP SA till min dam står på önskelistan!
Tack så hemskt mycket! Det gör du rätt i, helt magisk kvalitet på dom tycker jag! Jag håller på att göra så mycket research om mini-MRP som jag kan men eftersom jag måste göra det mesta av arbetet själv så har jag inte alla detaljer om dom än, men jag håller på att kartlägga vilka märken som faktiskt använde sig/det var vanligare med mini-MRP SA boetterna då alla som använde sig av de boetterna inte nödvändigtvis gjorde de i mini storlek. Hittills har jag kunnat identifiera åtminstone fyra olika mini-stilar av boett som är signerade med patentnumret och det finns oväntat mycket variation i tillverkningen av dom fyra boetterna så jag kommer vara sysselsatt ett bra tag med att researcha dom. Behöver du tips i framtiden för ett mini-MRP köp så får du gärna höra av dig så kanske mitt research kan hjälpa dig på vägen 👊☺️
 
Tillbaka
Topp