• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Hej hopp! Grymt bra skick på denna! Nöjd än så länge, förhoppningsvis går den bra också!
7BEACEE3-0648-419B-BBD2-D9DF792C9F44.jpeg

Trattenfynd anlände idag, såldes som icke fungerande men tickar på fint och håller tiden. Ska få nytt glas, ordentlig tvätt och så ska jag knåpa ihop ett läderband till den. Sen är den redo att agera present till dambekant då 31 mm blir lite för smått för mig.
20180201_215010.jpg

Vet inte om denna tråd bara är för klockor, eller om man får posta klockrelaterat också?
Jag har fått tag i en Rolex Oyster-katalog från 1974, skriven på persiska. Cirka 40 sidor med alla Rolexmodeller samt lite info om länkar, guld och tekniken bakom klockorna. Verkar vara väldigt unik. Jag har hittat likadan katalog på engelska och tyska när jag googlat.
Hur värdesätter man nåt sånt här?

IMG_20180203_212756.jpg
IMG_20180203_212821.jpg
IMG_20180203_212903.jpg

Vet inte om denna tråd bara är för klockor, eller om man får posta klockrelaterat också?
Jag har fått tag i en Rolex Oyster-katalog från 1974, skriven på persiska. Cirka 40 sidor med alla Rolexmodeller samt lite info om länkar, guld och tekniken bakom klockorna. Verkar vara väldigt unik. Jag har hittat likadan katalog på engelska och tyska när jag googlat.
Hur värdesätter man nåt sånt här?

Finns flera som samlar på sånt, vill du sälja är det nog enklast att hitta köpare på VRF. Vet att samma katalog annonserats ut där för något år sedan för 150€ så någonstans därikring ligger nog värdet.

Senast ändrad:
Trattenfynd anlände idag, såldes som icke fungerande men tickar på fint och håller tiden. Ska få nytt glas, ordentlig tvätt och så ska jag knåpa ihop ett läderband till den. Sen är den redo att agera present till dambekant då 31 mm blir lite för smått för mig.
20180201_215010.jpg
Dessa är såå mkt bang for the buck! Tkr man kan komma undan med 31mm! :)

Det där är ju streptokocker! Läs; sjuk urmakare nyser över tavlan, in med den i boetten och upp på armen och odlingen är igång! ;)

Fantastisk tavla! :)
ASG!
Så är det, en bakterieodling, det kanske är civilisationens lösning på att bota superbakterierna, magont och närsynthet!
Visst är den snygg, kunde inte motstå den.
Vad sägs om Kaffe Latte tavla?

Tillbaka
Topp