Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis, tvärfet!Hej hopp! Grymt bra skick på denna! Nöjd än så länge, förhoppningsvis går den bra också!
![]()
Hade en identisk för ett tag sedan men fick så jäkla ont av den spetsiga delen under kronan.Hej hopp! Grymt bra skick på denna! Nöjd än så länge, förhoppningsvis går den bra också!
![]()
Vet inte om denna tråd bara är för klockor, eller om man får posta klockrelaterat också?
Jag har fått tag i en Rolex Oyster-katalog från 1974, skriven på persiska. Cirka 40 sidor med alla Rolexmodeller samt lite info om länkar, guld och tekniken bakom klockorna. Verkar vara väldigt unik. Jag har hittat likadan katalog på engelska och tyska när jag googlat.
Hur värdesätter man nåt sånt här?
Oj! Högre än jag hoppades på. Får kanske lägga en annons där då. Tack för hjälpen!Finns flera som samlar på sånt, vill du sälja är det nog enklast att hitta köpare på VRF. Vet att samma katalog annonserats ut där för något år sedan för 150€ så någonstans därikring ligger nog värdet.
Dessa är såå mkt bang for the buck! Tkr man kan komma undan med 31mm!Trattenfynd anlände idag, såldes som icke fungerande men tickar på fint och håller tiden. Ska få nytt glas, ordentlig tvätt och så ska jag knåpa ihop ett läderband till den. Sen är den redo att agera present till dambekant då 31 mm blir lite för smått för mig.![]()
Ser ut som en stjärnhimmel.Dök upp idag, mögel de luxe
Vad kallar man en sån här patinering?
![]()
Jupiter star dial. eller bara Deluxe rätt o slätt!Dök upp idag, mögel de luxe
![]()
Det där är ju streptokocker! Läs; sjuk urmakare nyser över tavlan, in med den i boetten och upp på armen och odlingen är igång!Dök upp idag, mögel de luxe
![]()
ASG!Det där är ju streptokocker! Läs; sjuk urmakare nyser över tavlan, in med den i boetten och upp på armen och odlingen är igång!
Fantastisk tavla!![]()
Japp! Latte är bra!ASG!
Så är det, en bakterieodling, det kanske är civilisationens lösning på att bota superbakterierna, magont och närsynthet!
Visst är den snygg, kunde inte motstå den.
Vad sägs om Kaffe Latte tavla?
Latte med gräddstänk!Japp! Latte är bra!
Såklart!Latte med gräddstänk!![]()
Sjukt bra! Grattis![]()
![]()
Köpte en mindre samling bl.a denna. Går igång och nollställer stannar efter en stund. Rätt bra skick !![]()
Tack får se om den blir en service eller om den parkeras ! Eller åker iväg! Jakten är rätt kul !Sjukt bra! Grattis![]()
Du borde fixa den, en av de snyggaste klockorna jag vet! Finns med på min lista av klockor jag måste Äga (läs graal). Har precis köpt tomt och har liten kassa, annars hade jag gett dig ett budTack får se om den blir en service eller om den parkeras ! Eller åker iväg! Jakten är rätt kul !
Ja ett bra råd! Vi får se hur det blirDu borde fixa den, en av de snyggaste klockorna jag vet! Finns med på min lista av klockor jag måste Äga (läs graal). Har precis köpt tomt och har liten kassa, annars hade jag gett dig ett bud![]()
Spanade på den Movadon! Riktigt fin, med underbara visare!Tre landningar i veckan...lätt sletna men där nytt glas, rengöring osv EVENTUELLT kan ge en pärla![]()
Grym!Dök upp idag, mögel de luxe
![]()