MOL
Silver
Tack @Kamelen Spännande hur som...de som ligger på tratten nu samt en av mina tidigare ser OK ut avseende index och lumeploppar men som sagt fonten sticker utNej jag kan dessvärre ej visa bilder då jag sällan fotograferar klockor som passerar, tror det blir ganska tydligt om du tittar på de foto jag postat.
Jag är bara av en annan uppfattning och enda sättet jag kan motivera min åsikt på är ett resonemang och jag sitter på tåget.
Denna taveltyp med nedsänkta index producerades under hela 50talet men det som får mig att tro att denna är tidig är det runda indexet kl6 samt visartyp.
Enligt mig talar detta för tidigt 50tal och då är logo korrekt.
På Svenska marknaden är det väldigt ovanligt med restaurerade tavlor producerade innan 80talet, händerna förefaller vara original och är tavla relumerad så är det av ganska hög kvalitet.
Terasse som var Svenska importörer under denna tid fick en del klockor levererade som endast finns på Svenska marknaden i små upplagor och därför ej återfinns på internet.
För att ge lite underlag till mitt resonemang så kan man läsa på Omegaforum under Longines sida 5 tråd vintage longines av vinomega då det blir klart att en del av dessa urtavlor ej kvalitets kontrollerades så noga.(ej kunskap om hur man länkar)
Då klockan förefaller opolerad med original krona samt att lume och visare ser original ut så drar jag den slutsatsen,och tror serienummer nära 9 miljoner.
Det är som sagt bara vad jag tror och jag har fel ofta men säkra blir vi ej innan svar kommer från Longines.