• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Fyller på med nytt mög :)
E36923C2-E74C-4B94-B2B5-FD2A44B55B41.jpeg
E9554B80-6487-46F8-8580-29F3FB662501.jpeg

Fan jag förköper mig på billiga grejer... :D

Ps: skyllder de dåliga bilderna på säljarna... ;)

Svalan var riktigt cool också! Man kan ju näääästan urskilja indexen på den! Länken såg lite kul ut också, så du får gärna dela med dig av vad det är för märke och kvalitet på den!
Ja jag föll pladask för tavlan! 33mm är minsta som jag tyvker funkar (Sidunan tyvärr 32), men som sagt cool tavla! Ska dela med mig om mer info och bilder när de landat :)

Det är nog helt rätt! Jag har nog tyvärr gått åt andra hållet... Har blivit nyfrälst i Bang for the Buck typ...
Jo, vill ju fortfarande fynda! Men göra bättre fynd än knappt fungerande 100-kronorsklockor från tillverkare som knappt ens överlevde 50-talet!
Köpen hittills är tillochmed av märken som finns kvar idag: Zodiac och Vulcain! Har en viss önskelista som jag tänkte försöka börja beta av i år också.

Jo, vill ju fortfarande fynda! Men göra bättre fynd än knappt fungerande 100-kronorsklockor från tillverkare som knappt ens överlevde 50-talet!
Köpen hittills är tillochmed av märken som finns kvar idag: Zodiac och Vulcain! Har en viss önskelista som jag tänkte försöka börja beta av i år också.

Försöker lämna det där stadiet... Lyckats rätt bra på det senaste, men det är svårt.

Fan jag har funderar mkt på det här innan - några fina eller många billigare men trevliga och aldrig landat i ngt... Dock började jag googla Eberhard Scafograf 100 och det var dumt... Dessa verkar kosta för mkt men började sedan googla DS, Ranchero och Kontiki. Börjar nog landa att sälja av det mesta förutom typ Tudorsuben, Tissot Worldtimern, tropicomegan och kanske den svarta Visodaten för att istället sikta in mig på ngt likande det ovan på länk och en bra chrono alla den Certinan jag missade i höstas...

Fan nu bara snurrar det i huvudet :clown:

Fan jag har funderar mkt på det här innan - några fina eller många billigare men trevliga och aldrig landat i ngt... Dock började jag googla Eberhard Scafograf 100 och det var dumt... Dessa verkar kosta för mkt men började sedan googla DS, Ranchero och Kontiki. Börjar nog landa att sälja av det mesta förutom typ Tudorsuben, Tissot Worldtimern, tropicomegan och kanske den svarta Visodaten för att istället sikta in mig på ngt likande det ovan på länk och en bra chrono alla den Certinan jag missade i höstas...

Jag gör den där resan flera ggr om dan ;) Landar alltid i hoardandet iaf då det verkligen finns kvalité för billiga pengar och likväl lika rolig design som på hajpade ur. Högt som lågt, det mesta är kul med gammal kvalité och jag vill äga allt! :)

7CC841A3-B639-49A4-96A3-F09D9B22F112.jpeg

26 kr. För en fullt fungerande (nåja, +20 sek/dygn) klocka.
Folk betalar 100 gånger detta för att få generiska kvartsklockor från Kina.

Men visst. Så våldsamt rolig är den ju inte, och jag tvivlar starkt på att den nånsin kommer att användas.
För kostnaden av en tredjedel dagens kunde jag dock inte låta bli.

Jag kanske kommer dit en dag, men svårt att inte köpa en svart visodate för under 600... ;)

Visodate är alltid ett bra köp, oavsett pris! Fick min för typ 250, i riktigt bra skick bortsett från glaset.
Jag bokför alla mina klockor i Numbers (Apples Excel-klon som finns på iPad) och har nyligen märkt upp mina keepers och ska försöka sälja av resten.
Sen är väl "några fina" en definitionsfråga. Har i nuläget omkring 75 klockor, varav max 20-25 är i någorlunda bärbart skick. Tänker mig att det är ett okej antal för nån som gillar variation som jag gör! Sen har jag väl kanske märkt upp 15-20 av dom som keepers, varav jag kanske inte ens behåller alla.

Tillbaka
Topp