Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilka trevliga köp! Hoppas de kommer hem som de ska!Två vrak inropade ifrån de obskyra delarna av eBay (ebay.co.jp & ebay.de) som är i postgången nu Frågan är om jag köpt mig själv huvudvärk eller gjort kap. Har delar åt båda så kommer (förhoppningsvis) få ordning på de.
Då är vi två som blivit med Grana idagTycker jag kom över den här till ett fint pris. Har länge velat ha ett trevligt ww2 ur. Ser ganska orörd ut, luftwaffe, stålboett och 34-35mm. Kurt Freres 331 verk som tydligen ska gå bra. Ni som är kunniga inom militärur, 1200kr skickad borde väl vara ett bra pris?
Hur vet du att den är från luftwaffe?Tycker jag kom över den här till ett fint pris. Har länge velat ha ett trevligt ww2 ur. Ser ganska orörd ut, luftwaffe, stålboett och 34-35mm. Kurt Freres 331 verk som tydligen ska gå bra. Ni som är kunniga inom militärur, 1200kr skickad borde väl vara ett bra pris?
Är det inte stor D märkning? Även om det inte är luftwaffe så tycker jag den är trevlig .Hur vet du att den är från luftwaffe?
Nice! GranabröderDå är vi två som blivit med Grana idag
Jag vet inte, trodde bara det betydde deutsche heer dvs armén? Har aldrig läst på om de tyska småuren.Är det inte stor D märkning? Även om det inte är luftwaffe så tycker jag den är trevlig .
Sneglade på din med Och märkligt att vi köpte Grana i stort sett samtidigt, är inte precis vanliga på forumet vad jag sett...Nice! Granabröder
+1 men ändå ett militärur ifall D stansningen är korrekt och ej stansat/graverat i efterhand.Jag vet inte, trodde bara det betydde deutsche heer dvs armén? Har aldrig läst på om de tyska småuren.
Nej jag har bara kikat i olika guider, det är lite delade meningar men det verkar luta åt att D ensamt ska vara luftwaffe.Jag vet inte, trodde bara det betydde deutsche heer dvs armén? Har aldrig läst på om de tyska småuren.
Jasså? Tack för att du inte trissade upp då . Ja dom kanske är lite ovanliga ja.Sneglade på din med Och märkligt att vi köpte Grana i stort sett samtidigt, är inte precis vanliga på forumet vad jag sett...
oavsett gjorde han nog inte bort sig när han betalade 1200Hur vet du att den är från luftwaffe?
Eternan verkar trevlig men Heiern är ju superfin!Två vrak inropade ifrån de obskyra delarna av eBay (ebay.co.jp & ebay.de) som är i postgången nu Frågan är om jag köpt mig själv huvudvärk eller gjort kap. Har delar åt båda så kommer (förhoppningsvis) få ordning på de.
Eternan är riktigt trevlig har redan en hehe. Ur bild är vad som verkar vara ett orginal vintage Heuer spänne medEternan verkar trevlig men Heiern är ju superfin!
980. serien är verkligen favoritklockor!
Grattis
PS På Tropic dessutom! DS
Spännet gör det ju ännu bättre!Eternan är riktigt trevlig har redan en hehe. Ur bild är vad som verkar vara ett orginal vintage Heuer spänne med
Helfestlig, kanske?!Postar på nåder, tyckte den här var så kul, med de knasiga luggarna. Vet inte om "fancy" är rätt ord...
Ingen stålboett, men en kul klocka nevertheless.Tycker jag kom över den här till ett fint pris. Har länge velat ha ett trevligt ww2 ur. Ser ganska orörd ut, luftwaffe, stålboett och 34-35mm. Kurt Freres 331 verk som tydligen ska gå bra. Ni som är kunniga inom militärur, 1200kr skickad borde väl vara ett bra pris?
Jag vet inte, trodde bara det betydde deutsche heer dvs armén? Har aldrig läst på om de tyska småuren.
Ja funderade på det också, det är nog bara ss botten. Men den är i gott skick om man jämför med många fulboetter.Ingen stålboett, men en kul klocka nevertheless.
Har läst nånstans att de märkta med DH var civila ur som märktes av armén i efterhand? Men denna är ju bara märkt D.
Har en lika danOmega Constellation ref. 168.017, cal. 564 fra 1969 med texture dial i C-shape Gerald Genta design
Fin! Jag var sugen men lyckades låta bli. Men det börjar bli dags för en Enicar igen framöver.Drog precis hem denna! Måste vara en relativt tidig Seapearl? Introducerades 1955 enligt en källa.
Riktigt trevliga klockor, detta blir min andra Enicar i lådan!Fin! Jag var sugen men lyckades låta bli. Men det börjar bli dags för en Enicar igen framöver.
Snyggt att det inte blev smältning för tanken. Jag bjöd precis under dig (och reservation)Dessa två auktioner med kort tid sinsemellan känns som möjliga fynd. Jag är ju inne i en fyrkantig period just nu
https://auctionet.com/sv/960375-armbandsur-gulddouble-certina
https://auctionet.com/sv/960369-damarmbandsur-samt-herrarmbandsur-guld-18-k/images#image_1
En liten extra bonus att se vad länkarna är. Damklockan kommer säljas som skrotguld.
Hur kan du lägga ett så lågt bud?Snyggt att det inte blev smältning för tanken. Jag bjöd precis under dig (och reservation)
Attans, missade den andra auktionen... Två fina ur på dessa auktioner!Dessa två auktioner med kort tid sinsemellan känns som möjliga fynd. Jag är ju inne i en fyrkantig period just nu
https://auctionet.com/sv/960375-armbandsur-gulddouble-certina
https://auctionet.com/sv/960369-damarmbandsur-samt-herrarmbandsur-guld-18-k/images#image_1
En liten extra bonus att se vad länkarna är. Damklockan kommer säljas som skrotguld.