Ville egentligen inte ha den...Hur kan du lägga ett så lågt bud?
Attans, missade den andra auktionen... Två fina ur på dessa auktioner!
klarar inte guld men klarade inte heller att se den utan bud över 600 (som den var på när jag började bjuda)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ville egentligen inte ha den...Hur kan du lägga ett så lågt bud?
Spännande att få veta vilket verk det är i certinan.Dessa två auktioner med kort tid sinsemellan känns som möjliga fynd. Jag är ju inne i en fyrkantig period just nu
https://auctionet.com/sv/960375-armbandsur-gulddouble-certina
https://auctionet.com/sv/960369-damarmbandsur-samt-herrarmbandsur-guld-18-k/images#image_1
En liten extra bonus att se vad länkarna är. Damklockan kommer säljas som skrotguld.
Tack, ja gillar bägge starkt. Vad tror du om länken (länkarna)? Den har stämplar. Har inte talat med auktionsbyrån.Hur kan du lägga ett så lågt bud?
Tur för mig. Jag blev förvånad över att inte möta mer motstånd. Trodde du var en guldskrotjägare.Ville egentligen inte ha den...
klarar inte guld men klarade inte heller att se den utan bud över 600 (som den var på när jag började bjuda)
Vilket skall jag hålla tummarna för?Spännande att få veta vilket verk det är i certinan.
Detta är en lite annan Cortebert än den gamla fina premium tillverkaren Cortebert som stupade i kvartskrisen. Tror namnet köptes upp och en något annan logga användes (den på din tavla). Jag har själv råkat köpa en av denna typ med kvarts. Tyvärr milsvidd skillnad på byggkvaliteJävligt ball och egendomlig Quartzkronograf från Cortébert. Inhandlades för ynka 300 kr på Ebay. Otroligt nöjd.
Fan, den där tanken var ju grym! Grattis. Hojta till om du vill sälja nån gång.Dessa två auktioner med kort tid sinsemellan känns som möjliga fynd. Jag är ju inne i en fyrkantig period just nu
https://auctionet.com/sv/960369-damarmbandsur-samt-herrarmbandsur-guld-18-k/images#image_1
En liten extra bonus att se vad länkarna är. Damklockan kommer säljas som skrotguld.
Detta är en lite annan Cortebert än den gamla fina premium tillverkaren Cortebert som stupade i kvartskrisen. Tror namnet köptes upp och en något annan logga användes (den på din tavla). Jag har själv råkat köpa en av denna typ med kvarts. Tyvärr milsvidd skillnad på byggkvalite
Mina gamla;
Ingen av Rozzys är frankens, han har förköpt sig på en kvartsare som kom efter att de stupat, som inte kom på bild. Den tanken du visar ser lite mysko ut i mina ögon, loggan känns märklig, nytryckt.Vilken av de är franken menar du?
Får även hem denna snart!
Ingen är franken. Mina två klockor ovan är från ursprungs Cortebert, vilken din fina tank säkert också är (med en risk för att tavlan är ommålad), medan din kvarts kronograf är en enklare senare tillverkare som köpt namnet.Vilken av de är franken menar du?
Får även hem denna snart!
Då fick vi det utrett! Yes, tavlan är definitivt ommålad, det har säljaren varit väldigt öppen om. Urverket som sitter i är deras egna Cortébert 517, dom ska vara deras finaste från tidsperioden (1950) så är väldigt taggad på den.Ingen är franken. Mina två klockor ovan är från ursprungs Cortebert, vilken din fina tank säkert också är (med en risk för att tavlan är ommålad), medan din kvarts kronograf är en enklare senare tillverkare som köpt namnet.
Dessa två auktioner med kort tid sinsemellan känns som möjliga fynd. Jag är ju inne i en fyrkantig period just nu
Tror de är belagda, men hade tänkt fråga om den på gamla tanken också. Glömdes såklart bort...Tack, ja gillar bägge starkt. Vad tror du om länken (länkarna)? Den har stämplar. Har inte talat med auktionsbyrån.
Boetten och urtavlan hörde sannolikt inte ihop från början. Boetten kommer från sovjetiska Poljot. Urverket är antingen ett Poljot 3133 (om det hör ihop med boetten), eller ett schweiziskt Valjoux 7734 (om det hör ihop med urtavlan).Hej,
Ny medlem, och en nyinropad klocka, fick den idag. En kronograf av märket Aime, silverfärgad botten blåa "ögon" och vridbar bezzel på krona vid siffran 9.
Helt fungerande med rem och allt. Vet någon mer om denna klocka som vilket verk mm.
Snyggt, gratz!Hämtade ut denna på posten. Ursäkta kassa bilder men skyller på svensk vinter...
Min favoritmodell på Piepan, med dog legs och onyx i visare och index. Tavlan verkar (iaf i detta ljus) vara svinfin. Boetten är skarp och med lagom mängd mög. Glaset, som faktiskt är original lågprofil (ovanligt som fan) är tyvärr sprucket...
Superfin, grattis!Hämtade ut denna på posten. Ursäkta kassa bilder men skyller på svensk vinter...
Min favoritmodell på Piepan, med dog legs och onyx i visare och index. Tavlan verkar (iaf i detta ljus) vara svinfin. Boetten är skarp och med lagom mängd mög. Glaset, som faktiskt är original lågprofil (ovanligt som fan) är tyvärr sprucket...
Härligt! Grattis! Ser riktigt trevlig ut.Hämtade ut denna på posten. Ursäkta kassa bilder men skyller på svensk vinter...
Grattis, den ser riktigt trevlig ut. Kul att du hittade ett exemplarHämtade ut denna på posten. Ursäkta kassa bilder men skyller på svensk vinter...
Tackar för upplysningen, ska försöka att öppna upp bakboetten.Boetten och urtavlan hörde sannolikt inte ihop från början. Boetten kommer från sovjetiska Poljot. Urverket är antingen ett Poljot 3133 (om det hör ihop med boetten), eller ett schweiziskt Valjoux 7734 (om det hör ihop med urtavlan).
Läcker!En liten uppdatering på min nyfyndade Rotary Aquaplunge som var finare än väntat.
Ja riktigt trevlig klocka måste jag säga!Läcker!
Kul, ser grym ut!En liten uppdatering på min nyfyndade Rotary Aquaplunge som var finare än väntat.
Efter lite tvätt och så...Hämtade ut denna på posten. Ursäkta kassa bilder men skyller på svensk vinter...
Det står 7734Tackar för upplysningen, ska se om jag kan öppna upp bakboetten.
Helt rätt det är en Valjoux 7734, står långt ner urverket. Bakboetten har texten FOND INDX, vet nån vad det betyder, förmodligen ingenting.Boetten och urtavlan hörde sannolikt inte ihop från början. Boetten kommer från sovjetiska Poljot. Urverket är antingen ett Poljot 3133 (om det hör ihop med boetten), eller ett schweiziskt Valjoux 7734 (om det hör ihop med urtavlan).
Ja det är ju sällan bättre än förväntat .Kul, ser grym ut!
Är det inte stor D märkning? Även om det inte är luftwaffe så tycker jag den är trevlig .
Jag vet inte, trodde bara det betydde deutsche heer dvs armén? Har aldrig läst på om de tyska småuren.
Fond inox = boettlock i stål. Boetten består av kromad metall (alltså inte stål, utan ofta mässing).Det står 7734
Helt rätt det är en Valjoux 7734, står långt ner urverket. Bakboetten har texten FOND INDX, vet nån vad det betyder, förmodligen ingenting.
Det vet jag inte men en bumper vore coolt, typ kf 360. Men den kanske är så pass "modern" att det är ett 28-45 i den. Spännande som sagt!Tack, ja gillar bägge starkt. Vad tror du om länken (länkarna)? Den har stämplar. Har inte talat med auktionsbyrån.
Y
Tur för mig. Jag blev förvånad över att inte möta mer motstånd. Trodde du var en guldskrotjägare.
Vilket skall jag hålla tummarna för?
Detta är en lite annan Cortebert än den gamla fina premium tillverkaren Cortebert som stupade i kvartskrisen. Tror namnet köptes upp och en något annan logga användes (den på din tavla). Jag har själv råkat köpa en av denna typ med kvarts. Tyvärr milsvidd skillnad på byggkvalite
Mina gamla;