• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

@ConElPueblo är det en 18K alltså? Jag ska fan sälja min, börjar bli en dussinklocka.
Här är i alla fall ingen lysmassa, och inget T. Rimligt.
IMG_9377.JPG

Jeg har ikke set efter, om den er i 14K eller 18K - men for at skille sig ud, skal man jo efterhånden have en i rosenguld! Dém ser man ikke mange af..!

Edit: tjekkede lige - det er 18K.

Senast ändrad:
Jeg har ikke set efter, om den er i 14K eller 18K - men for at skille sig ud, skal man jo efterhånden have en i rosenguld! Dém ser man ikke mange af..!

Edit: tjekkede lige - det er 18K.
Hur är det med rosé egentligen? Jag har bara sett en sådan, på instagram, men jag tyckte det såg mer ut som oxiderat gulguld. Min var jävligt oxiderad då jag fick tag i den, men eftersom jag inte gillar sådant så tog jag bort det.
Finns de egentligen i rosé? @Martin Lovasz ?

Tror det också, men inte helt lätt att avgöra med bilden. Men det hade jag antagit iaf. .

Ringen runt subsekund är utanför själva tavelfasningen, och udda med sekundvisaren så kort i förhållande till index. Tycker siffrorna är lite ojämna också, och 2 i 12 och 2 är olika. Väääldigt vit tavla och lika svarta siffror, index etc. Ingen logga och inget Swiss Made eller liknande.

Fik denna på Tradera

tempsnip.png

NOS 135.041 boett med purple protection, med org. tavla, visare och krona
Fandt et caliber 601 i reservedelsboksen.
+ et service och ny pakning da den gamla var smält
En NOS Omega Corfam racing strap fra boksen med banden

Vupti... et styk franken Omega :) (bliver inte solgt)

IMG_0733.JPG
IMG_0700.JPG
IMG_0705.JPG
IMG_0683.JPG
IMG_0661.JPG

Visarna visste jag var fult lumade.
Står på att göra listan att fixa. Minst avluma... Men kanske byte.
Har du koll på hur korrekta visare ska se ut? Det är något jag inte riktigt har koll på.

Det kan da godt være, at jeg har set fel - der er faktisk lume på tavlan, ikke? Ved 1, 2, 4, 5, 7, 8, 10 og 11? I så fald er det bare lumen, der skal fjernes fra visarna (det kan -muligvis- lade sig gøre at løfte/kradse af med en skarp kniv) og så sekundviseren der ikke er helt korrekt (den skal være uden modvægten i den korte ende).

Dagens, en televerks-Breitling med Valjoux 57. Min första och enda med rattrapante-komplikation. En lustig detalj är att verket fortsätter gå även om man stoppar visarna. Valde man den konstruktionen för ökad precision? Vet ni hur gammal den är eller något annat får ni gärna dela med er. Har googlat lite men hittills utan framgång.
6obnjwN.jpg

sNTAkTy.jpg

Dagens, en televerks-Breitling med Valjoux 57. Min första och enda med rattrapante-komplikation. En lustig detalj är att verket fortsätter gå även om man stoppar visarna. Valde man den konstruktionen för ökad precision? Vet ni hur gammal den är eller något annat får ni gärna dela med er. Har googlat lite men hittills utan framgång.
6obnjwN.jpg

sNTAkTy.jpg
Cool sak, grattis!

Tillbaka
Topp