• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens kläd-ur-matching

Kallebalik

Friends of KS
Det här med att tatta händerna @Kallebalik @MarkusA , är det nån subkulturspryl? Massa tatueringar på jobbet och i bekantskapen men ingen kör händer eller ansikte. Har inget problem med tatueringar men för mig har alltid just händer och ansikte varit nåt associerat med skinnskallar och därför inget man skulle gå nära för dåliga assocciationer alternativt nån vatos locos grej. Borde ju begränsa antalet erbjudanden på arbetsmarknaden eller så är det bara jag som är i dålig samklang med min samtid? Uppriktig fråga alltså, ingen trollning.

Ska jag vara helt ärlig så började det med att jag tatuerade höger hand (dvs ej den på klockbilden), klappfull klockan 05.30 en blöt utlandssemester för många år sedan. Motivet? Min hunds namn, för att jag saknade honom så in i helvete efter en vecka. Vaknade på balkonggolvet så där nöjd med mig själv. Stod senare i valet att försöka lasra bort den eller ej, den blev kvar men tillsnyggad och modifierad hos en seriös studio. Senare tyckte jag att det såg knepigt ut med en tatuerad hand och en utan, så målade på den andra med.

Accepterat i mina kretsar, ser helt normal ut i övrigt i rätt exklusiv casualstil. Inga bombarjackor eller kängor direkt. I branscherna jag verkar har aldrig någon brytt sig om det. Och jag tror inte att det kommer påverka min karriär nämnvärt då ett gott renommé är en större fördel än lite bläck är en nackdel.

Summan av såsen; har jag ångrat att jag tatuerat mig överhuvudtaget? Inte direkt, men visst har tankarna cirkulerat i de banorna någon gång. Är jag orolig för att bli ful när jag är gammal? Näe, inte alls.

Känner mig som vem som helst - är 28 år och gift, har barn på dagis, lägenhet i stan och hus på landet. Mina fritidsintressen är klockor och kläder, fotboll, fiske, jakt och resor. Är rätt svennebanan alltså. Även om man var lite av en vildhjärna i början av de 20.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Intressant. Varför är det värt att lägga mer för en OJ? Är det en känsla eller påtagliga kvalitetsskillnader?

På mig är det en icke-fråga. OJ sitter bättre på mig, känslan är bättre men rent kvalitetsmässigt är jag inte tillräckligt kunnig för att bedöma kvalitetsskillnader även om jag känner att det är stor skillnad R&B till SS. Faktum är att en av mina OJ var billigare än den ena SS så det innebär inte alltid att SS är billigare
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
På mig är det en icke-fråga. OJ sitter bättre på mig, känslan är bättre men rent kvalitetsmässigt är jag inte tillräckligt kunnig för att bedöma kvalitetsskillnader även om jag känner att det är stor skillnad R&B till SS. Faktum är att en av mina OJ var billigare än den ena SS så det innebär inte alltid att SS är billigare
Skulle inte SS komma till stan snart?
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Det här med att tatta händerna @Kallebalik @MarkusA , är det nån subkulturspryl? Massa tatueringar på jobbet och i bekantskapen men ingen kör händer eller ansikte. Har inget problem med tatueringar men för mig har alltid just händer och ansikte varit nåt associerat med skinnskallar och därför inget man skulle gå nära för dåliga assocciationer alternativt nån vatos locos grej. Borde ju begränsa antalet erbjudanden på arbetsmarknaden eller så är det bara jag som är i dålig samklang med min samtid? Uppriktig fråga alltså, ingen trollning.


Komiskt nog så ser nog min historia ganska mycket ut som @Kallebalik 's
Jag har alltid gillat tatueringar.
handen blev det faktiskt bara av en ren slump, kände för att fylla ut mitt tema på vänsterarmen, som är lite havs/pirat inspirerat, därav kompassen.

är varken skinnskalle eller kriminell
Bär inte stålhätta( förutom när jag är på lagret på jobbet) eller bombarjacka.

Uppväxt i en bra familj som är Grossister / egen företagare sen farfars tid, om inte tidigare.
Bor med min fru och har dotter på förskola, bor för tillfället i hyreslägenhet då dom inte byggt våran lägenhet i hamnen än, bor 15 min från city, har två bilar, älskar skor, och allt som hör till kläder/mode osv.

Jag kan förstå vad du menar med att man "bränner sina broar".
Jag är dock uppväxt i företaget med mina systrar och har jobbat där i alla mina arbetsår, lite som dom också har gjort, och min pappa har gjort, och hans pappa har gjort, så jag är inte ett dugg orolig över min arbetssituation. Och så fort jag är med på möten ang anbud / alt nya leverantörer så får jag aldrig några dåliga blickar eller dylikt, tvärt om tror jag!
"- Fräsiga tatueringar grabben"
"- hänger allt ihop eller?"
Brukar man få höra...

Har absolut övervägt laser, men då för att jag ibland tröttnat på motivet, inte för något annat.

Hoppas du ändrat dina åsikter om hand tatueringar, är dock lite emot huvud / ansikte för då tycker jag nästan man förlorat charmen med det hela lite!
 

Boris Balkan

Fark you!
image.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Suit supply är 3737182 gånger sämre än OJ och RB vassare än OJ.

Har två kostymer suit supply 48 i den mest slimmade fiten (typ semi-slim med svenska mått) i mörkt blått om någon är intresserad
Ur ett kvalle perspektiv tycker jag OJ är betydligt sämre än SS. Nu har jag inte testat SS billigaste modeller men annars tycker jag tyger har högre kvalite. Passform är givetvis individuellt
 

Frele

Cartier
Är också lite intresserad av kvalitetsskillnaden. Kände på en OJ idag, men vet inte om det är motiverat att köpa en kavaj till nästan samma pris som en hel kostym.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Ur ett kvalle perspektiv tycker jag OJ är betydligt sämre än SS. Nu har jag inte testat SS billigaste modeller men annars tycker jag tyger har högre kvalite. Passform är givetvis individuellt

Äger en kostym från den billigaste och en medelkvalitet från SS och tycker inte tyget eller konstruktionen känns högre i kvalitet än eller ens i paritet med OJ och väldigt många nivåer från R&B.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tack @Tobias Eriksson och tack Boris, du gjorde min lördagsmorgon nu när jag håller på att baka scones och plocka fram en sen frukost till familjen! En av mina favoritlåtar från den tiden när jag bara var en pojkspoling! Hela plattan är riktigt bra faktiskt, rekommenderas!
Ja, visst är jag fåfäng. Jag är livrädd för att vara alldaglig och "vanlig", men lika rädd att framstå som en påfågel.

Linnekavaj från Cavalier
Tunn denimskjorta från Knollege Cotton
Linneslips från Atlas

//Rozzy
 

Boris Balkan

Fark you!
Tack @Tobias Eriksson och tack Boris, du gjorde min lördagsmorgon nu när jag håller på att baka scones och plocka fram en sen frukost till familjen! En av mina favoritlåtar från den tiden när jag bara var en pojkspoling! Hela plattan är riktigt bra faktiskt, rekommenderas!
Ja, visst är jag fåfäng. Jag är livrädd för att vara alldaglig och "vanlig", men lika rädd att framstå som en påfågel.

Linnekavaj från Cavalier
Tunn denimskjorta från Knollege Cotton
Linneslips från Atlas

//Rozzy

Jag är lika fåfäng som du är. It takes one to know one. :)
 
Topp