• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens kläd-ur-matching

Yo-han

Troll probationary
Onödigt men behövligt. Jag gillar troll så om man matar dom så kanske det kommer fler @Yo-han
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
DETTA BEVISAR INGET! Anonyma bilder är en handfull på nätet! Jag insisterar, nej! Kräver taggade bilder med dagens svd och en lapp med en glad sol på sagda andelsägda t-shirt!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Mycket fin klocka! Finns det någon praktisk funktion i att kunna dra uret i sidled? (i brist på bättre förklaring) o_O
Nej.
Den skapades ju av JLC på 30talet när en rik knös tyckte att det var uselt att det inte gick att skydda armbandsuret under polomatcher. Hur många som idag känner det brinnande behovet ska jag låta vara osagt men eftersom jag är livrädd för hästar kommer jag aldrig kunna syna just den funktionaliteten. Det det är iaf en skön kuriosa.

Edit: tvåa på polobollen.
 

Mudfold

Cartier
Nej.
Den skapades ju av JLC på 30talet när en rik knös tyckte att det var uselt att det inte gick att skydda armbandsuret under polomatcher. Hur många som idag känner det brinnande behovet ska jag låta vara osagt men eftersom jag är livrädd för hästar kommer jag aldrig kunna syna just den funktionaliteten. Det det är iaf en skön kuriosa.

Edit: tvåa på polobollen.

Funktionen som sådan uppfanns för hästpolospelare. Vrida på klockan så den blanka sidan syns och man således skyddar klockan/glaset.
(Rätta mig om jag har fel)


Ah I see. Nej inte ser man mycket av hästar och polospelade idag men kul kuriosa, indeed! :pompus:
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Största användningen idag är vid ev blöjbyten alternativt matning av barn
Men jäklar då är det välkommet med vridningen
 

SSL

Audemars
Fattar inte hur folk lyckas ta sjysta bilder. Hela kroppen skakar när jag ska ta selfies med en hand. Skit i det. Ni får ett hum om hur jag kommer se ut på bröllop nr 3 den här sommaren.

Kostym Gabucci
Skjorta Stenströms
Näsduk Universal Works
Slips Universal Works
Klocka Sinn 556i

image.jpg
 

Boris Balkan

Fark you!
Fattar inte hur folk lyckas ta sjysta bilder. Hela kroppen skakar när jag ska ta selfies med en hand. Skit i det. Ni får ett hum om hur jag kommer se ut på bröllop nr 3 den här sommaren.

Kostym Gabucci
Skjorta Stenströms
Näsduk Universal Works
Slips Universal Works
Klocka Sinn 556i

image.jpg

Bli inte för packad. Det matchar inte din fina kostym.
 

Ponlarsson

Panerai
Fattar inte hur folk lyckas ta sjysta bilder. Hela kroppen skakar när jag ska ta selfies med en hand. Skit i det. Ni får ett hum om hur jag kommer se ut på bröllop nr 3 den här sommaren.

Kostym Gabucci
Skjorta Stenströms
Näsduk Universal Works
Slips Universal Works
Klocka Sinn 556i

image.jpg
Slipsknuten var väl ingen hit. Annars var det snyggt.
 

Edin

Panerai
Låter som en standard ekonomutstyrsel. Jag föreslår att du börjar med dubbelknäppt "engelskt" kostym med ett slag på 6 cm på byxorna. Självklart med käpp och hög hatt. ;)

För en som är dåligt insatt i sagda "klädkod" och undrar om det är kosher med ljusare blå kostym (nu snackar vi inte dum, dummare blå utan ljusare än mörkblå) och grå kostym eller är det bara att tänka om då?
 
Topp