• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens kläd-ur-matching

galácticon

Patek
2-Faktor
Rutor så långt ögat når. Och en DJ såklart.
PSX_20170510_110542.jpg

PSX_20170510_110642.jpg
 

JLC

Panerai
2-Faktor
I industribolagen har många skippat slipsen förutom vid väldigt formella tillfällen eller i länder där detta är mer förekommande (Tyskland, England, Italien).
Händer dock att jag matchar, men då främst mot övriga kläder. En ljusblå slips mot vit skjorta och ljusblå urtavla är dock inte helt fel och känns rätt för säsongen...
 

kmg

Patek
2-Faktor
I industribolagen har många skippat slipsen förutom vid väldigt formella tillfällen eller i länder där detta är mer förekommande (Tyskland, England, Italien).
Händer dock att jag matchar, men då främst mot övriga kläder. En ljusblå slips mot vit skjorta och ljusblå urtavla är dock inte helt fel och känns rätt för säsongen...
Skulle vilja påstå att på de stora konsulthusen så är slipsen på dekis också. Tycker det är synd på en så trevlig accessoar.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
I industribolagen har många skippat slipsen förutom vid väldigt formella tillfällen eller i länder där detta är mer förekommande (Tyskland, England, Italien).
Händer dock att jag matchar, men då främst mot övriga kläder. En ljusblå slips mot vit skjorta och ljusblå urtavla är dock inte helt fel och känns rätt för säsongen...

Skulle vilja påstå att på de stora konsulthusen så är slipsen på dekis också. Tycker det är synd på en så trevlig accessoar.
Jobbar i fintech-branschen och här är det välklätt som gäller. Kostym eller, på sin höjd, uddabyxor och kavaj. Inte alls mycket slips här, men jag kör det då och då. Gillar't.
 
  • Like
Reactions: JLC

kmg

Patek
2-Faktor
Jobbar i fintech-branschen och här är det välklätt som gäller. Kostym eller, på sin höjd, uddabyxor och kavaj. Inte alls mycket slips här, men jag kör det då och då. Gillar't.
Jag tycker du gör helt rätt. Jag jobbar PE/fastighet och kör också slips ofta. Men jag är rätt ensam om någon annan inte ska på möte med banken då, för då åker slipsen på :)
 

kmg

Patek
2-Faktor
Tack! Med hemma avser du att jag skulle se ut som svenska flaggan med gula bandet till en hopplöst för stor klocka? ;)
Exakt så haha.
Eller att det hde blivit en klockren matchning mot det gula i din näsduk samt att du faktiskt är på väg till panerai-land.
Edit: men du behöver inte skämmas med den klockan på bilden. Även den klockren
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Exakt så haha.
Eller att det hde blivit en klockren matchning mot det gula i din näsduk samt att du faktiskt är på väg till panerai-land.
Edit: men du behöver inte skämmas med den klockan på bilden. Även den klockren
Tack! Jo, jag gissade på att du tänkte lite så med Panna. Dock luras bilden då det gula faktiskt grönt (klargrönt) på näsduken :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Kände mig på somrigt humör nu när solen kom åter. En vintage "lyx sport" med somrigt ljus tavla och där länken är halva grejen. De blå visarna matchar nya linneskjorta från J Lindeberg. Och så slängde jag på lite bjäfs då det känns somrigt med.
IMG_1053.JPG
IMG_1051.JPG
IMG_1055.JPG
 
Topp