• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens klocka + Dagens sko!2012-12-06

Fick ett trevligt bonusband av "Heuer_vrak", tackar för det och undrar fortfarande hur du visste att dessa skor saknade passande läder... (matchningen IRL är bättre än bilden visar). Tack!

OAGbsHg.jpg

Fick hem mina Meermin idag!

Riktigt schyssta, hiro-lästen var inga konstigheter.
0apRbY8.jpg

EYqMPlR.jpg

Riktigt schyssta monkstraps! Såg tidigare i tråden att du även sportade ett par Loake monkstraps, hur förhåller sig Meermins läst i storlek i förhållande till Loakes F-läst? Körde du på samma storlek som Loake? Är riktigt sugen på att köpa ett par, med tanke på leveranstiden vill man ju helst pricka in rätt storlek direkt :D

Riktigt schyssta monkstraps! Såg tidigare i tråden att du även sportade ett par Loake monkstraps, hur förhåller sig Meermins läst i storlek i förhållande till Loakes F-läst? Körde du på samma storlek som Loake? Är riktigt sugen på att köpa ett par, med tanke på leveranstiden vill man ju helst pricka in rätt storlek direkt :D
Tack!

Yes, kör ett par DMS från Loake1880 också. De är lika i storleken (UK8,5) lästen är något smalare på Loake skulle jag säga. Men mina Meermin är något mindre än Loake:n inte för att det är dåligt, kör alltid en extra sula i skon, men kan vara värt att tänka på. Mät dina fötter och jämför med de måtten som står på deras hemsida. Fungerar bra!

Kollade nyss in Meermins sajt och bestämde mig för ett par blå bluchers, ett par mörkbruna dms och ett par ljusbruna chukkas. Sen ska jag bara komma mig för att mäta fötterna...

Kollade nyss in Meermins sajt och bestämde mig för ett par blå bluchers, ett par mörkbruna dms och ett par ljusbruna chukkas. Sen ska jag bara komma mig för att mäta fötterna...

Du ska inte köpa ett par först och se så att storleken är grym? :D Du betalar ju ändå liknande frakt om du köper tre par och köper ett par separat :)

Du ska inte köpa ett par först och se så att storleken är grym? :D Du betalar ju ändå liknande frakt om du köper tre par och köper ett par separat :)
Jodå, jag blev bara lite exalterad. Pris i förhållande till kvalitet verkar ju riktigt bra.... Chukkas känns som de kan anstå till hösten....

Kan verkligen tipsa om Merrmin! Fick hem ett par bruna monskstraps för några veckor sen. Är riktigt nöjd med dom. Har flertalet vänner som också har Meermin och är nöjda. De har enbart en nackdel: leverans. Jag fick vänta 8 veckor på mina och vet fler som väntat bra längre än den utlovade leveranstiden. Jag fick iallafall lite Saphir Medaille d'or-skoputs som passar skorna som plåster på såren. Ska snart beställa lite andra skor från dom...

Jag skulle säga att passformen är ganska exakt vad den utges för att vara. Varken små eller smala. Jag har 8,5 i vanliga fall och Meermins 8,5 sitter perfekt. Bredd kan jag inte uttala mig om då mina fötter ser ut som Kalle Ankas.

Slänger upp en bild på mina tillsammans med morfars gamla Roamer på ett racing-band från forum-sponsorn.

Tillbaka
Topp