• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens klocka + Dagens sko!2012-12-06

oro_zps9312c8b6.jpg
Det är mycket dressat, på den här tråden, så jag smäller till med lite mer casual

Det gäller att prioritera...

Helt rätt. Jag hade en diskussion med en jobbarkompis som tyckte jag var helgalen som köpte en klocka för 30-40k. Jag röker inte, jag snusar inte, dricker lite öl och lite whisky men inga råfyllor. Han röker, snusar och är ute på krogen varje helg. Jag bad honom räkna ihop vad han lägger allt som allt på 1-2 år. Där hade han min klocka.

Helt rätt. Jag hade en diskussion med en jobbarkompis som tyckte jag var helgalen som köpte en klocka för 30-40k. Jag röker inte, jag snusar inte, dricker lite öl och lite whisky men inga råfyllor. Han röker, snusar och är ute på krogen varje helg. Jag bad honom räkna ihop vad han lägger allt som allt på 1-2 år. Där hade han min klocka.

ja men 30-40k är väl ingenting mot en GMT i helguld...

Precis, och säg att du inte har någon annan riktig hobby så lägger man väl pengarna på det man tycker är kul.

Sen att Målarn arbetar som ett jävla as, helger, kvällar, nätter dagar you name it. Han jobbar fan jämt! ;) då har man nog rätt klart för sig att man inte vill bränna dom stålarna på cigg, krogen eller något annat temporärt.

jojo, men en sådan snackar vi helårslön netto. då prioriterar man fan bra
Vissa tycker om bilar, vissa båtar, vissa klockor... Ska du en schysst bil så går du lätt över miljonen. Schysst båt BÖRJAR på över miljonen.

Sen för att gmtn är dyr, men knappast årslön netto, då måste du tjäna dåligt med stålar.

Sen tycker jag du borde byta nick om du inte är den riktiga archie.

ja men 30-40k är väl ingenting mot en GMT i helguld...

Visst är det stor skillnad. Men utöver pengar som går till cigaretter, krogbesök och snus, lägg till pengarna man normalt lägger på en annan hobby och spara nåt år längre så har du den där GMT'n. Principen är densamma och handlar ju ändå om prioriteringar. Om jag skulle satsa helhjärtat på klockor och käka nudlar i några år skulle jag säkert kunna köpa en klocka för 500k.

Precis, och säg att du inte har någon annan riktig hobby så lägger man väl pengarna på det man tycker är kul.

Sen att Målarn arbetar som ett jävla as, helger, kvällar, nätter dagar you name it. Han jobbar fan jämt! ;) då har man nog rätt klart för sig att man inte vill bränna dom stålarna på cigg, krogen eller något annat temporärt.

Vissa tycker om bilar, vissa båtar, vissa klockor... Ska du en schysst bil så går du lätt över miljonen. Schysst båt BÖRJAR på över miljonen.

Sen för att gmtn är dyr, men knappast årslön netto, då måste du tjäna dåligt med stålar.

Sen tycker jag du borde byta nick om du inte är den riktiga archie.

Jag räknade med medianlönen för yrket som är 24k, så det är mer än en årslön netto. men sen finns det ju säkert sätt i den branschen att få upp den summan rejält om man skulle vilja. Hur som helst en saftigt dyr klocka för alla vanliga dödliga som inte råkar vara börsVD, rapartist eller hockeyproffs. Min dyraste klocka utgör endast ca 4% av nettoårslönen(beggad), vilket nog är i snålaste laget, men jag jobbar på det. Men jag dömer ingen här om det är det ni tror, tvärtom fascineras jag över hurpass dedikerade endel personer är här.

Efter dagens slit på landet har jag svidat om till stilrena raggsockor för att klara kylan. Tyvärr är trotjänaren lite skitig efter vedhuggning och äventyr med en bångstyrig kamin, men det skadar inte med lite socialrealism i tråden.;)

xqiAIHJ.jpg

Ja jag är faktiskt en målare :).. Man tjänar helt okej och man kan tjäna jävligt bra om man vet vad man gör + om du är villig att offra kvällar/helger.. 280-320timmar per månad flera månader i rad :) behöver nog inte förklara mig mera..

Bra jobbat! menade inget negativt med mitt påstående om någon tolkade det som det.

Efter dagens slit på landet har jag svidat om till stilrena raggsockor för att klara kylan. Tyvärr är trotjänaren lite skitig efter vedhuggning och äventyr med en bångstyrig kamin, men det skadar inte med lite socialrealism i tråden.;)

China, Det där kunde ju blivit en alldeles egen tråd: "Dagens enda klocka och raggsock" ;)

xqiAIHJ.jpg

Vart bor du med tanke på att du behöver raggisar nu.
Själv ligger man o svettas i bar över.

Skor använder jag så lite som möjligt. Här är dagens sandal:

33kemhk.jpg

Kan eventuellt bli en sväng i dessa också (med samma klocka på armen, såklart).

iwrdr6.jpg

Stålfisken och ett par... Ehh "Blåa skor"..;-) trevlig midsommar på er!!
F8540585-E5EB-41ED-B8DA-952EAC5EA58E-892-00000096EF869F4F_zpsbcdb00df.jpg

Ser att jag postade bilden på fel ställe igår så här kommer den igen. :) Nya dojor och ny urtavla på min ExpII.

ere4y4um.jpg

Tillbaka
Topp