• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Var i Skåne hittar man sådana?
Lund har på lördagar på Södra esplanaden
Ängelholm har en på Tingstorget på lördagar
Helsingborg har en på söndagar på söder

Har faktikst bara hört om den i Lund, fastän jag bodde där i 4 år så har jag aldrig varit på den lol, men den ska vara bra! På båda andra har jag hittat lite roligare klockor som Vostok och Tissot, ibland vet de vad de har, ibland inte!

Det är de jag kan komma på på rak arm, brukar kolla runt här efter loppisar!

Lund har på lördagar på Södra esplanaden
Ängelholm har en på Tingstorget på lördagar
Helsingborg har en på söndagar på söder

Har faktikst bara hört om den i Lund, fastän jag bodde där i 4 år så har jag aldrig varit på den lol, men den ska vara bra! På båda andra har jag hittat lite roligare klockor som Vostok och Tissot, ibland vet de vad de har, ibland inte!

Det är de jag kan komma på på rak arm, brukar kolla runt här efter loppisar!

Man tackar!

Esplanaden har jag varit på några enstaka gånger men utan att fynda.
Om jag orkar upp ur sängen på söndag får Helsingborg celebert besök.

Enicar säkert 36mm eller mer och riktigt chunky bandhorn med coola vinklar. Blir nog fin efter lite fix :)

20140712_141851.jpg

20140712_141911.jpg

Ser bra ut Longcon! Hur är glaset? Är det en spricka till vid klockan 3!?
Det är ingen match att få den på banan igen! Häftig länk!

Kul!

Grattis!

Jag tycker det generellt har blivit svårare att göra riktiga fynd på loppisar. Bara jag som känner så?
Har folk blivit mer medvetna om vad dom säljer eller har det blivit fler som letar efter mögel i lådorna? ;)

Jag tycker det generellt har blivit svårare att göra riktiga fynd på loppisar. Bara jag som känner så?
Har folk blivit mer medvetna om vad dom säljer eller har det blivit fler som letar efter mögel i lådorna? ;)
Fler och fler har definitivt blivit medvetna om vad de har, bl.a. för att så många verkar leta klockor. Har hört från loppis/antikbutiker att det åker runt handlare och köper upp allt vad klockor heter typ :p

Lite loppisfynd igen (nej jag gör inget annat än går på loppis ;) )

IMG_2663.JPG

En fin liten handjagad Alpina på ca 32mm, verkar vara ihålig som Chrono Suisse-boetterna? Rolig med lite insänkt krona, och riktigt härligt patinerad tavla!

IMG_2664.JPG

Handledsskott!

IMG_2659.JPG

Hittade även den coolaste Barometern någonsin(?), vet ej funktion men den är så snygg att det får gå ändå. Får lite MB&F Legacy Machine No1-vibbar av den :p

IMG_2665.JPG

MB-F-LM1-Legacy-Machine-N1.jpg

tack

den som har mer info on lisonan får gärna upplysa mig, misstänker det är en 50talare av någon sort.

Köpte denna på loppis idag. Kan den vara äkta?
image.jpg
Spontant så känns det fejk (ser sådana väldigt ofta och de brukar vara av riktigt dålig kvalité) Men öppna den och kolla urverket, posta en bild så lär vi kunna avgöra.

Kronan känns inte vidare Cartier tycker jag, Cartier brukar på liknande ha "cabochon" krona med en sten på änden.

En riktig ska nog se ut något som denna inuti, samt man skymtar "cabochonkronan":

cartiermustyellowlther_08.jpg

Ser att på bakboetten står det även "925" vilket antyder att det ska vara silver, vilket är vanligt hos Cartier, men det ser inte ut att vara silver i närheten av denna tyvärr.

Tillbaka
Topp