Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bakluckeloppis i Falsterbo och titta vad jag fann för 70 spänn! Guld på stål och sextiotal! Fungerade utan anmärkning också
Satan i gatan vilket fynd! Grattis som tusan!
hur många zenith-dressare har du förresten? Antar att det inte är den första...
Cool!På söndagsloppis i Italien.
Har köpt nåt. Kan vi kalla det grisen i säcken?Men dykaren bakpå känns bekant...
Era tankar?
Kom hem med den här idag!
En trevlig liten rackare som jag försöker klura på hur den är tänkt att fungera. Klockan går men alarmet går inte att vrida upp (klickar aldrig, utan återgår till default läge när man släpper alarm kronan. ) Kanske jag som inte vet hur den är tänkt att fungera, eller så är det något tokigt i verket. Någon på KS som kan ORIS väckarklockor ? Vad är det jag har hittat ?
Det låter som det kan vara "clicken" för alarmfjädern som inte fungerar och låser som den ska. Långt ifrån säker på det och inget jag vet hur man fixar på en väckarklocka tyvärr...
Kul klocka!
Riktigt ball! Hur funkar den dock? Trycker man på respektive land/ väljer dess nummer så syns tiden?Jag fyller på med ännu en klocka jag hittade igår som efter batteribyte visar mig världens alla tider ur formatet av ett kreditkort!
Seiko World Time Alarm
Riktigt tuff pryl! Går ofta på loppis men aldrig hittat en klocka värd namnet :/Jag fyller på med ännu en klocka jag hittade igår som efter batteribyte visar mig världens alla tider ur formatet av ett kreditkort!
Seiko World Time Alarm
Riktigt ball! Hur funkar den dock? Trycker man på respektive land/ väljer dess nummer så syns tiden?
Riktigt tuff pryl! Går ofta på loppis men aldrig hittat en klocka värd namnet :/
Inte alls omöjligt! Tänkte att jag kanske skulle ge mig på att försöka lista ut vad som kan vara fel under huven. Öppnade baksidan och på verket står det "Cal 430". Har googlat på Oris och Cal 430 men hittar inte alls mycket. Vart borde man söka om man vill hitta sprängskissar och dylikt för den här typen av ur ?
Wow! Vilka fynd! Både en Monaco och en Oris för under 100:-st.
Kul med vintagefynd!
Grym pappi! Scuba dude på locket!?Anker. Handjagad.
Grym pappi! Scuba dude på locket!?
De kommer och går, de finns nästan aldrig i "loppisbutiker" eller liknande, men i bakluckeloppisar och liknande "köp ett bord"-loppisar hittar man destolättareBlir lite avis på era loppisfynd. Har aldrig sett någon vettig klocka på loppis. :/ bara ruttna dam-ur och barnklockor.