• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Och det kan möjligen låta lite konstigt, men det här är faktiskt den allra första Seiko någonsin i min ägo. Känns som en bra ände av Seikobassängen/träsket att börja i.

"Fyndade" den här kvartetten på loppis idag för totalt 250:-. Bra eller anus, vad säger vintage oraklen på forumet? Alla mekaniska och tickar på fint förutom Certinan som är en quartzare. Nån som har lite info att dela med sig utav.

image.jpg

"Fyndade" den här kvartetten på loppis idag för totalt 250:-. Bra eller anus, vad säger vintage oraklen på forumet? Alla mekaniska och tickar på fint förutom Certinan som är en quartzare. Nån som har lite info att dela med sig utav.
/quote]

Trevligt fyndat

250spänn är ju inget att haka upp sig för, tickar de och du är nöjd betyder det ju allt.

Hellasen är nog min favvo

image.jpg

Trevliga klockor! Enicar gjorde fina klockor och jag gillade tavlan på den. Lanco har flera klockor som använder tissot-verk.

Trevliga klockor! Enicar gjorde fina klockor och jag gillade tavlan på den. Lanco har flera klockor som använder tissot-verk.

Tackar. Jo jag gillar också sättet enicarn har patinerats på. Hellas klockan diggar jag då den är lite större. Ska kasta det nötta/trasiga skinnarmbandet från den och sätta på ett perlon istället, blir nog snyggt. Kanske ett 16mm nato på enicar. Hur vet man vilket urverk klockan har?

Mvh
Olle

Tackar. Jo jag gillar också sättet enicarn har patinerats på. Hellas klockan diggar jag då den är lite större. Ska kasta det nötta/trasiga skinnarmbandet från den och sätta på ett perlon istället, blir nog snyggt. Kanske ett 16mm nato på enicar. Hur vet man vilket urverk klockan har?

Mvh
Olle

Testa lite olika band och släng upp lite bilder! :) tror att enicar skulle funka med perlon den med. (Du kan även testa bund om den känns liten)
Samma sak med urverken, fixa en jaxa/boettöppnare från tekninmagasinet, öppna klockan, ta lite kort och du kommer få svar här på två röda! ;)

Testa lite olika band och släng upp lite bilder! :) tror att enicar skulle funka med perlon den med. (Du kan även testa bund om den känns liten)
Samma sak med urverken, fixa en jaxa/boettöppnare från tekninmagasinet, öppna klockan, ta lite kort och du kommer få svar här på två röda! ;)

Will do! Bund kanske klär klockan men osäker på om jag är rätt man att bära upp det. Ger mig lite träslöjdslärar vibbar :pompus: Blir att dra en beställning från antingen ali eller amazon på ett hobbykit med klockverktyg och bandstift/batterier. Bara Hellas klockan som har 18mm mellan luggarna, de andra har 16mm som verkar lite klurigare att hitta armband till. Clas ohlsson har ett otroligt billigt Perlon (29:) men dock bara i 18mm.

Jo faktiskt. Här är kvällens två godbitar och likaledes sommarens två fynd, sammantaget har dessa två kostat €505, vilket med dagens växelkurs är 4668 kr. Jag är mycket nöjd. Och 70-talet levererar som vanligt big time.

y4umyvu8.jpg

Känner nu f ö en stark önskan att sporta tysk porrmustasch, terylenebyxor, blommig polyesterskjorta med gigantiska snibbar samt murrig manchesterkavaj.

Antagligen inte så mycket "vintage", påminner lite om en annan klocka också men kan inte riktigt sätta fingret på vilken ... ;)

I vilket fall, skönt att urtavlan är tom! Sitter ett gammalt Miyota men inte satt i något batteri för att se om den fungerar, lite slapp bezel men ball bubbla och skruvad krona :) Hade ett grönt nato liggandes som passade lite bättre än gummit som satt på. Säkert någon som är sugen på en billig beater om jag inte ber McGyver ordna en snygg tavla åt mig :)

Blev en riktigt fin väckarklocka också, samt ett damur från Ricoh.

Tillbaka
Topp