Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"Fyndade" den här kvartetten på loppis idag för totalt 250:-. Bra eller anus, vad säger vintage oraklen på forumet? Alla mekaniska och tickar på fint förutom Certinan som är en quartzare. Nån som har lite info att dela med sig utav.
/quote]
Trevligt fyndat
250spänn är ju inget att haka upp sig för, tickar de och du är nöjd betyder det ju allt.
Hellasen är nog min favvo
Uppfiskad på en loppis i Friedrichshein i Berlin för €5. Först lite Polywatch, sen bytte jag den überrassliga länken till ett Hirsch rally, det var ett klart lyft.
Grattis! Släng upp en bild på länken också. Är det original så gör det inget om det rasslar å då slår det skinnstronks alla dar i veckan
Vill man va fin får man lida pin! Raka armarna, korta länken å kör med denHär är den. Den är tunn, sladdrig, tar mer hår än en brasiliansk vaxning och är på tok för lång. Men den är Seikopräglad, så det kan vara originallänken.
"Fyndade" den här kvartetten på loppis idag för totalt 250:-. Bra eller anus, vad säger vintage oraklen på forumet? Alla mekaniska och tickar på fint förutom Certinan som är en quartzare. Nån som har lite info att dela med sig utav.
Trevliga klockor! Enicar gjorde fina klockor och jag gillade tavlan på den. Lanco har flera klockor som använder tissot-verk.
Vill man va fin får man lida pin! Raka armarna, korta länken å kör med den
Det är vikta länkar på den. Tips på verktyg för att korta den? (Har redan dragit mikrojusteringen i botten).
Tackar. Jo jag gillar också sättet enicarn har patinerats på. Hellas klockan diggar jag då den är lite större. Ska kasta det nötta/trasiga skinnarmbandet från den och sätta på ett perlon istället, blir nog snyggt. Kanske ett 16mm nato på enicar. Hur vet man vilket urverk klockan har?
Mvh
Olle
Får vi se en bild på insidan av länken . Snygg seiko f.ö
Tack. Här är baksidan.
Ok. Dom länkarna som är närmast "kläppen" har ett spår. Där kan du sticka in en liten mejsel och peta ut sprinten. Ta bort så många du behöver.Tack. Här är baksidan.
Du tar en mejsel och "skjuter" ut så många sprintar som behövs (sitter sådana på dem tre länkbitarna närmast spännet).
Testa lite olika band och släng upp lite bilder! tror att enicar skulle funka med perlon den med. (Du kan även testa bund om den känns liten)
Samma sak med urverken, fixa en jaxa/boettöppnare från tekninmagasinet, öppna klockan, ta lite kort och du kommer få svar här på två röda!
Så heter det ju .Spännet .Inte "kläppen" som jag skrev .En video kanske
Grymt! Värt att offra några hår på armen för den därTack för alla tips. Och efter lite klockslöjdande så här på lördagskvällen blev slutresultatet bra.
Nu nästa klockslöjdande: min nyligen inköpta Speedmaster mark IV och lite fin diamantpasta för lite repbehandling.
Grymt! Värt att offra några hår på armen för den där
Jo faktiskt. Här är kvällens två godbitar och likaledes sommarens två fynd, sammantaget har dessa två kostat €505, vilket med dagens växelkurs är 4668 kr. Jag är mycket nöjd. Och 70-talet levererar som vanligt big time.
Inga armbandsur på lokala bakluckeloppisen idag men en skön 70-tals Junghans för 30 spänn fick följa med hem.
Tickar något överjävligt!
Jim
5 minuter senare och 20 kronor fattigare...
Stackare, hur fan ska du nu klara dig resten av månaden! Men jag förstår dig. Du behövde ju verkligen en till klocka...5 minuter senare och 20 kronor fattigare...
Behövde en enicar!Stackare, hur fan ska du nu klara dig resten av månaden! Men jag förstår dig. Du behövde ju verkligen en till klocka...
Behövde en enicar!
Ingen klocka, men den här lille jäkeln. Passar perfekt till pianot, nu saknas bara alkohol och en ishink. Hela 100 kr.