• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Mitt senaste "Fynd" en gammal Tissot Seastar Quartz i halvdant skick, saknar någon skruv och kronan, men den går! Och plockade ut urverket och ställde den.

Gillar den lite Royal Oak-aktiga designen!

IMG_2134.JPG

JLC Reverso på Myrorna för 30kr?
image.jpg
image.jpg

Fick lite ståpäls å puls när jag rotade efter gubbmesh på myrorna.
image.jpg

Tyvärr så såg det ut så här inuti:(
Nån dag kanske jag åxå gör ett fynd. Annars kör jag på som vanligt och impulsköper lite för dyrt.

Hahaha, först kollade jag lite snabbt och tänkte fy fan vilken jävla tur! Sedan såg jag hur tavlan såg ut och texten Chronographe :D

Btw, du borde anmäla dem för att de försöker kränga varumärkesförfalskningar ;)

Hahaha, först kollade jag lite snabbt och tänkte fy fan vilken jävla tur! Sedan såg jag hur tavlan såg ut och texten Chronographe :D

Btw, du borde anmäla dem för att de försöker kränga varumärkesförfalskningar ;)

Om jag inte hittat ett 18mm mesh för en tia skulle jag stämma dom. Fråga min 4åring om hon ville ha den å leka med men hon vill bara ha Rålux:)

Hittade mig en Vostok på loppis igår, vet inte om den är vintage eller så, men det var på loppis! Mycket mer gediget intryck än jag förväntade mig faktiskt, skurvad krona är ju kul, men urtavlan känns väldigt barnslig :p

IMG_2389.JPG

Ser ok ut Sandkvist! Det är en nyare modell från Rysstiden inte CCCP tiden! Allt stämmer dock! (Den lämnade fabriken på detta sätt)
Lägg märke till lumen i visarna som är lite mindre än det äldre Komandirskieklockorna! Tror banne mig att originalbandet sitter på också:)

Kul fynd!

Ser ok ut Sandkvist! Det är en nyare modell från Rysstiden inte CCCP tiden! Allt stämmer dock! (Den lämnade fabriken på detta sätt)
Lägg märke till lumen i visarna som är lite mindre än det äldre Komandirskieklockorna! Tror banne mig att originalbandet sitter på också:)

Kul fynd!

Överlag väldigt fint skick med faktiskt!

OT:
Gjutjärnsgryta, har letat efter en ett tag. :)

150:- måste ses som ett riktigt fynd och gjutjärn är grymt att laga mat i.

Här rengjord.
1.jpg

Och inoljad
2.jpg

Skeppshult 4 liter
3.jpg

Jag ska steka in den ett par gånger, sedan blir det Kalops på söndag! :)
4.jpg

OT:
Gjutjärnsgryta, har letat efter en ett tag. :)

150:- måste ses som ett riktigt fynd och gjutjärn är grymt att laga mat i.

Jag ska steka in den ett par gånger, sedan blir det Kalops på söndag! :)

Grattis! Fick den åka i ultraljudstvätten? Ställ in grytan i ugnen på 100 några (3-5) timmar å tänk på annat, sen fräser du rökt sidfläsk, smålök, champinjoner och persilja i stekpanna och stjälper i vid servering istf. lägga i grytan å koka.

P.S. vi K.S-medlemmar kommer på söndag!

Grattis! Fick den åka i ultraljudstvätten? Ställ in grytan i ugnen på 100 några (3-5) timmar å tänk på annat, sen fräser du rökt sidfläsk, smålök, champinjoner och persilja i stekpanna och stjälper i vid servering istf. lägga i grytan å koka.

P.S. vi K.S-medlemmar kommer på söndag!

Tack! Den fick tyvärr inte plats i UL-tvätten... Undrar vad det är för årsmodell? Vet att jag inte kommer att slita ut den under en livstid i alla fal. :)

Bacon är ju enbart en smakförstärkare (har försvinnunit helt vid tiden för servering) och det andra steks på sidan om du läser receptet! ;)

Välkommen välkommen Böff-gtg!

Tack! Den fick tyvärr inte plats i UL-tvätten... Undrar vad det är för årsmodell? Vet att jag inte kommer att slita ut den under en livstid i alla fal. :)

Bacon är ju enbart en smakförstärkare (har försvinnunit helt vid tiden för servering) och det andra steks på sidan om du läser receptet! ;)

Att noga läsa beskrivningar, annonstexter, titta noga på bilder och annat är tyvärr inte min grej men nu när du säger det så står det ju där. Ska bättra mig!

Kan ta och försöka kolla upp åldern, men det är lite svårt iom att modellerna hängde med rätt länge. Stek in den i linfröolja för bästa resultat.

På söndagsloppis i Italien.
Har köpt nåt. Kan vi kalla det grisen i säcken?Men dykaren bakpå känns bekant... :)
image.jpg
image.jpg

Era tankar?
Lucerne?

Tillbaka
Topp