Fan vilka fynd alla gör! Grattis!Hittade denna Longines med step-case på 31-32mm, någon som vet mer om den? Ska öppna den så småningom. Givetvis på Fixoflex
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fan vilka fynd alla gör! Grattis!Hittade denna Longines med step-case på 31-32mm, någon som vet mer om den? Ska öppna den så småningom. Givetvis på Fixoflex
Är väl snarare så att den saknar glasringen?Hittade denna Longines med step-case på 31-32mm, någon som vet mer om den? Ska öppna den så småningom. Givetvis på Fixoflex
Vet inte om det är ett fynd ens? Dessa finns väl "en masse"?Fan vilka fynd alla gör! Grattis!
Ja så kanske det är? Vet inte hur den ska se ut tyvärrÄr väl snarare så att den saknar glasringen?
Är ju en väldigt fin klocka om än lite liten. Är det ett loppisfynd är det ju kanon.Vet inte om det är ett fynd ens? Dessa finns väl "en masse"?
Köpte den ihop med annat junk på en loppisÄr ju en väldigt fin klocka om än lite liten. Är det ett loppisfynd är det ju kanon.
Jag kan inte bidra med så mycket mer än att gratulera, för jag tror du fått mycket för pengarna. Lägg speciellt märke till datumskivan på tissoten när datumet är tvåsiffrigt. Det är så galet charmigt att entalssiffran är större än 10-talssiffran.Inget loppisfynd, men loppispris. 2000:- för alltihopa. Finns några godbitar jag ska försöka få ordning på som blir kul att ha.
Någon som ser något särskilt kul eller kan berätta mer om någon?
Tack Martin! Antar att det inte var något egentligt fynd rent pengamässigt men det är kvalite och jag anser att dom är väldigt snygga. Kul med NOS som sagt!Certinorna är från ca 1980 och den med den lilla båten är då en Newport, den andra är förmodligen även den en Newport och det brukar man se på undersidan.
Håller med dig!Tack Martin! Antar att det inte var något egentligt fynd rent pengamässigt men det är kvalite och jag anser att dom är väldigt snygga. Kul med NOS som sagt!
Beror på hur man ser det, Jag har t ex aldrig ägt någon av dessa läckra modeller för de var mycket dyra och sålde inte så bra och var en anledning till att man var tvungen till att gå med i vad som senare blev "The Swatch Group". De är alltså ganska exklusiva och det går säkert minst 1000 Rolex (gissning) på en sådan här liten rackare.Tack Martin! Antar att det inte var något egentligt fynd rent pengamässigt men det är kvalite och jag anser att dom är väldigt snygga. Kul med NOS som sagt!
Kul att höra!Beror på hur man ser det, Jag har t ex aldrig ägt någon av dessa läckra modeller för de var mycket dyra och sålde inte så bra och var en anledning till att man var tvungen till att gå med i vad som senare blev "The Swatch Group". De är alltså ganska exklusiva och det går säkert minst 1000 Rolex (gissning) på en sådan här liten rackare.
Det fanns bara en finare modell man gjorde samtidigt med denna och den ser nästan samma ut men har ett unikt serienummer på länken och är lite av den heliga gralen för Certina quartz samlare.Kul att höra!
Jag funderar på om inte den där kan vara fuktskadad? Om du tittar mot visarinfästningen så kan man ana en missfärgning.
Fy, så läcker!Hittade denna Longines med step-case på 31-32mm, någon som vet mer om den? Ska öppna den så småningom. Givetvis på Fixoflex
Jag funderar på om inte den där kan vara fuktskadad? Om du tittar mot visarinfästningen så kan man ana en missfärgning.
Det känns att det handlar om kvalitetsur Bulovan satt väldigt fint på min sambo. Den funkar dock inte.Det fanns bara en finare modell man gjorde samtidigt med denna och den ser nästan samma ut men har ett unikt serienummer på länken och är lite av den heliga gralen för Certina quartz samlare.
Edox använde ofta NSA länkar så är det det så är länken värd lite pengar så kolla vad som står på låset. I slutet av 70- till mitten av 80-talet var de dock inte alltid märkta NSA. Din Edox ser ut att var från tidigt 80-tal och hade varit kul att få se vad som sitter i.Fynda denna på lokala Myrorna, en Edox Quartz, efter batteribyte tickar den fint. Betala 100kr. Någon som sitter på info gällande denna modell? Värd mer än vad jag betala?
Synd för den var lite snyggare än vad Bulova klockor brukar vara.Det känns att det handlar om kvalitetsur Bulovan satt väldigt fint på min sambo. Den funkar dock inte.
Edox använde ofta NSA länkar så är det det så är länken värd lite pengar så kolla vad som står på låset. I slutet av 70- till mitten av 80-talet var de dock inte alltid märkta NSA. Din Edox ser ut att var från tidigt 80-tal och hade varit kul att få se vad som sitter i.
Hitta dessvärre ingen märkning. Bifogar ett par bilder på länken/urverket.
Certinan är ruskigt snygg, grattis!Köpte två ruskigt snygga NOS quartz Certina samt ett lite större damur från Bulova nyss. Inte jättebilligt men inte varje dag man hittar fungerande NOS som fungerar. En urmakarfru som hade loppisen.
Någon som har koll på modeller? @Martin Lovasz ?
Tack! Ja, jag är helt såld faktisktCertinan är ruskigt snygg, grattis!
Nytt batteri och till min stora glädje fungerar den!Köpt igår OMEGA MEMOMASTER
I röran på Slottskogens Backluckeloppis eller vad det heter ( i Göteborg)!
Batteridrift vågade ej pruta för hårt gav 500kr. Rätt ok loppis iaf igår!
Köpte en tripp trapp stol utan bygel i bok 75 kr
Två gjutjärn cafe bord ( ingen skiva) för 175kr styck!
Tyvärr missade jag med 15 sekunder en cool Industrilampa (200kr blä)!!
Lite surt !!
Nyckeln som alltid för fynd att vara i tid
Nytt batteri och till min stora glädje fungerar den!
Turligt å kuligt på samma gång blir en bra fredag !!
Ah, fel av mig. Det står ju "Waterproof" på den.
Håller med samt att man lägger låga bud så sitter man säkert ändå!Snyggt!
Överlag tycker jag att man oftast har tur (fast nu jinxar jag väl det) när man köper "ej fungerande" eller när man köper på chans.
Definitivt med Quartz- och stämgafflar, men även med mekaniska.