• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

BoEtt

Rolex
Tack @BoEtt
Har du någon koll eller matnyttigt om märket Sirius?
Tyvärr inte så mycket, försökte att rota upp info på nätet men det finns inte mycket att hitta. Kollar man Mikrolisk så är namnet Sirius inregistrerat på diverse olika företag, bl.a. Breitling. Det som ligger närmast till tror jag är: Fabrique Suisse de Ressorts SA, som har en koppling till Peseux.

Min slitna Sirius säger hej! ;)
Sirius.jpg
 

Tallyho88

Omega
Snygg!! Får jag fråga vad du gav för den? Jag hittade en med grön urtavla hos Röda Kroset för 350:- vilket jag tyckte för stunden var för mycket pengar, har dock ingen aning vad de kostar i verkligheten. Skicka gärna PM i fall du inte vill skriva det här =)
Tack! :) Köpte den för 325 kr. Jag frågade lite om modellen i en annan tråd(Officiella Seikotråden). Och fick lite mer "kött på bena" efter @Ormet s information om klockan. Den tillverkas inte längre, men går att hitta på Amazon.com. Där ligger priset på 129 dollar.
https://www.amazon.com/Seiko-SNX809-Stainless-Steel-Analog-Black/dp/B000M0XIYI
 

Rolfen

Rolex
Jag med.
Försöker satsa på en Pogue eller en Speedtimer.
Men när de här lite enklare dyker upp kan jag inte låta bli :(
Har ägt en Seiko kronograf och det var en hemsk upplevelse och dykare har jag inget intresse av så jag är helt fokuserad på deras enkla klockor vilket är attans skönt då dom ofta är tokbilliga. Har köpt sex stycken senaste månaden, gott att för en gångs skull ha drabbats av något som inte sabbar ekonomin. :)
 

Psykel

Patek
Har ägt en Seiko kronograf och det var en hemsk upplevelse och dykare har jag inget intresse av så jag är helt fokuserad på deras enkla klockor vilket är attans skönt då dom ofta är tokbilliga. Har köpt sex stycken senaste månaden, gott att för en gångs skull ha drabbats av något som inte sabbar ekonomin. :)
Seiko är ju helt fantastiska och det finns verkligen en klocka för alla! Jag tror jag sitter på 25 stycken just nu!
 

JoeWik

Omega
Räddade ett fint Precimax urverk från en skräplåda, men nu är problemet att jag inte vet vad/hur jag ska göra med den? Dvs är det lätt att hitta en passande boett, eventuellt är det någon här som kan ha en som passar...
IMG_20171010_201136.jpg
 
Topp