• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Psykel

Patek
Jag kollade myrorna i Malmö, de tittade bara konstigt på mig när jag undrade om 'några klockarmband som skulle komma från centralsorteringen'. Inget de känner till. Något besviken lämnade jag butiken men inte tomhänt:) - hittade en liten smyckesskrin - något i alla fall.
Det är ändå i princip på vägen (liten omväg). Men kanske hittar nåt annat kul krimskrams eller annat kul ändå!
 

philip.eldh

Omega
2-Faktor
Jag kollade myrorna i Malmö, de tittade bara konstigt på mig när jag undrade om 'några klockarmband som skulle komma från centralsorteringen'. Inget de känner till. Något besviken lämnade jag butiken men inte tomhänt:) - hittade en liten smyckesskrin - något i alla fall.
Har samma erfarenheter från både Emmaus och myrorna. Det är väldigt besvikande.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kollade myrorna i Malmö, de tittade bara konstigt på mig när jag undrade om 'några klockarmband som skulle komma från centralsorteringen'. Inget de känner till. Något besviken lämnade jag butiken men inte tomhänt:) - hittade en liten smyckesskrin - något i alla fall.
Har de inte fått några eller packat upp dem än så lär de ju inte känna till något. Tror inte det är första punkten på måndagsmötet eller vad de nu har. "Idag kommer Hirschbanden! Är ni laddade?!" :D
 

differo

Cartier
Tro det eller ej, men krokodil-Hirsch betyder inte lika mycket för andra än det gör för oss nördar. Kolla igen om några dagar om du har vägarna förbi kanske. Det dröjde längre innan de dök upp i Skärholmen än i Hjorthagen t ex. Jag har köpt i tre butiker hittills.
Det inger hopp förvisso, trodde helt enkelt inte att alla butiker fick sin 'batch'. Ska def. kolla igen.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Det inger hopp förvisso, trodde helt enkelt inte att alla butiker fick sin 'batch'. Ska def. kolla igen.
Jag har ingen information som tyder på att alla butiker har fått eller ska få. Ska jag spekulera så gissar jag att man bara tagit en näve och stoppat i transporter till olika butiker tills de råkade ta slut. Det skulle förvåna mig om de varit petigare än så med fördelningen.
 

Psykel

Patek
Inga armband, tyvärr. Men dom hade några vintage Seiko! Inget kul nog för att köpa, och det var lite saftiga priser. Men kul att se ändå!
 

DrKlocka

Audemars
Jag har ingen information som tyder på att alla butiker har fått eller ska få. Ska jag spekulera så gissar jag att man bara tagit en näve och stoppat i transporter till olika butiker tills de råkade ta slut. Det skulle förvåna mig om de varit petigare än så med fördelningen.
Myrorna nära Sveavägen hade ett stort parti damarmband från hirsch för någon månad sedan. Väldigt udda band, fanns några för herr men hittade inget att köpa.
 

Andsan

Rolex
PIbJIwk.jpg

Senaste dagarnas skörd. Myrorna har skickat ut en massa NOS Hirsch-band från den centrala sorteringen. Vet inte om alla butiker fått tilldelning men det är nog värt en titt vid kassan och i klockmontern om ni har vägarna förbi. 40 kr / st.

Om du är känslig för nickel bör du inte använd låsen som är den till vänster.
De avger för mycket nickel enligt Hirsch, som jag varit i kontakt med i anledning av att jag ställt lite frågor om dessa. bl.a. år och varför de togs bort från sortimentet.
Här är deras svar:We don't have this buckle anymore, as it didn't corresponded to the Nickel-prescription.

Med vänlig hälsning

Anders
 
Senast ändrad:

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Om du är känslig för nickel bör du inte använd låsen som är den till vänster.
De avger för mycket nickel enligt Hirsch, som jag varit i kontakt med i anledning av att jag ställt lite frågor om dessa. bl.a. år och varför de togs bort från sortimentet.
Här är deras svar:We don't have this buckle anymore, as it didn't corresponded to the Nickel-prescription.

Med vänlig hälsning

Anders
Ordnade en bättre bild på spännet man tydligen bör undvika. Tack igen för att du uppmärksammade det här!
ppIX8kU.jpg
 
Ligger en Seiko Automatic på Myrorna Fridhemsplan om någon vågar chansa. 400 pix. Kändes lite dyrt. Tog inga bilder men skicket var inge vidare.
Såg ut såhär ungefär, fast utan dag om jag minns rätt:
Vintage_Seiko_Men%27s_Automatic-Wind_Wrist_Watch%2C_17_Jewels%2C_Made_in_Japan_%288502825813%29.jpg
 

Salesmayne

Panerai
Fynd i Warszawa, värt risken?
IMG_3248.JPG
IMG_3249.JPG

Förlåt men jag tyckte bara att det här var sååååååå kul, ursäkta min omogenhet samt skadeglädje men du verkar ju knappt ha läst vad som står under klockan då priset inte under några omständigheter är 750zl utan förmodligen menar dom att guldet är 750/1000 eller hur det nu beskrivs korrekt. Du hade inte fått en omega för dom pengarna i Warszawa så jag tror inte att en penga-hustlande polack skulle ge bort typ 20-30k för skojs skull. Hade den dessutom kostat 750zl så är det ju helt bisarrt att du inte slog till DIREKT då det hade varit ett löjligt pris. Vilken butik var du i, köpcentret Arkady eller i Nowy swiat?
 
Topp