• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

soderlund

Cartier
13363406-32C2-494C-B112-D50A4BD73202.jpeg
55kr, nyservad och i mycket fint oslitet skick
 

Husse

Patek
PIbJIwk.jpg

Senaste dagarnas skörd. Myrorna har skickat ut en massa NOS Hirsch-band från den centrala sorteringen. Vet inte om alla butiker fått tilldelning men det är nog värt en titt vid kassan och i klockmontern om ni har vägarna förbi. 40 kr / st.
Synd att det är 11 mil till närmsta Myrorna-butik :(
Vilken härlig blandning du har fått tag på. Bra färger och lite roliga modeller!
 

Psykel

Patek
Jasså?
Fick den till en 60talare när jag googla lite.
Baserat på storleken med. Ca 30mm.
Då kör vi på 72:)
Lättast att avgöra om det är 62 eller 72 är att kolla reffen. Borde stå 66-XXXX. Om den var från 62 hade det varit 66XXXX, utan bindestreck. Bindestrecket tillkom nån gång omkring 63-64. Sen kan man köra överkurs på andra tells, som Suwa-loggan och den förenklade varianten av grammar of design...
Edit: ännu en grej som jag kom på! Det borde stå "water resistant" på baksidan! Seiko bytte från water proof till water resistant nån gång omkring 1970. Har som sagt fyra likadana som din (olika reffar, men samma tavla och storlek - 66-7XXX). Två från 1969 med "proof" på baksidan och en från 71 och en från 73 med "resistant" på baksidan. Det är en vetenskap, det här med Seiko. :D
 

mps

Cartier
Lättast att avgöra om det är 62 eller 72 är att kolla reffen. Borde stå 66-XXXX. Om den var från 62 hade det varit 66XXXX, utan bindestreck. Bindestrecket tillkom nån gång omkring 63-64. Sen kan man köra överkurs på andra tells, som Suwa-loggan och den förenklade varianten av grammar of design...
Edit: ännu en grej som jag kom på! Det borde stå "water resistant" på baksidan! Seiko bytte från water proof till water resistant nån gång omkring 1970. Har som sagt fyra likadana som din (olika reffar, men samma tavla och storlek - 66-7XXX). Två från 1969 med "proof" på baksidan och en från 71 och en från 73 med "resistant" på baksidan. Det är en vetenskap, det här med Seiko. :D
Tack för dagens lektion:)
Finns det Seiko kurser att gå på distans?
Finns hur mycket som helst att lära sig :)

Denna kom I samma batch.
Tickar på väldans bra.
Borde vara en 67a då den är Proof :)
IMG_20171014_190219.jpg
 

differo

Cartier
Blir nog till att slira förbi min lokala Myrorna på väg hem från jobbet och kolla om dom har Hirschband!
Jag kollade myrorna i Malmö, de tittade bara konstigt på mig när jag undrade om 'några klockarmband som skulle komma från centralsorteringen'. Inget de känner till. Något besviken lämnade jag butiken men inte tomhänt:) - hittade en liten smyckesskrin - något i alla fall.
 
Topp