Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Synd att det är 11 mil till närmsta Myrorna-butik
Senaste dagarnas skörd. Myrorna har skickat ut en massa NOS Hirsch-band från den centrala sorteringen. Vet inte om alla butiker fått tilldelning men det är nog värt en titt vid kassan och i klockmontern om ni har vägarna förbi. 40 kr / st.
vilket fynd ! köpte du upp hela lagret ?
Senaste dagarnas skörd. Myrorna har skickat ut en massa NOS Hirsch-band från den centrala sorteringen. Vet inte om alla butiker fått tilldelning men det är nog värt en titt vid kassan och i klockmontern om ni har vägarna förbi. 40 kr / st.
Nja, jag behövde inte ett dussin smaragdgröna 16 mm t ex. Försökte prioritera sånt som kan komma till användning.vilket fynd ! köpte du upp hela lagret ?
ok får ge mig ut på jakt skulle vilja ha ett brunt krokodil.Nja, jag behövde inte ett dussin smaragdgröna 16 mm t ex. Försökte prioritera sånt som kan komma till användning.
Det var indeed fyndpris!Dagens fynd 140:- på loppis. Orginalkrona och går fin fin.
Jag tror det. Jag har inte stenkoll på Certina, vet bara att det är bra klockor.Det var indeed fyndpris!
Jag tror det. Jag har inte stenkoll på Certina, vet bara att det är bra klockor.
Det var kul att höra, den ser väldigt fin ut med tanke på åldern. Tack för infonMkt mer bang for the buck får man inte imho. Jag har ett gäng certinor från 50-talet, fantaatiak kvalité för en spottstyvel. Den du köpt ser ut att vara värd 400-600 på tradera och 1000+ hos en handlare. Ish
Dom där är fantastiska! Har fyra stycken!Fått igång två av fem Seikos som köptes som repobjekt.
Lite småkär I detta lilla ur daterat från 62.
Jasså?Dom där är fantastiska! Har fyra stycken!
Och den är från 72, btw.
70 kr för båda idag på Megaloppis i Solna. Omegan låg längst ned i en skräplåda med diverse-ur som typ 10 pers före mig hade stått och grävt i.
Lättast att avgöra om det är 62 eller 72 är att kolla reffen. Borde stå 66-XXXX. Om den var från 62 hade det varit 66XXXX, utan bindestreck. Bindestrecket tillkom nån gång omkring 63-64. Sen kan man köra överkurs på andra tells, som Suwa-loggan och den förenklade varianten av grammar of design...Jasså?
Fick den till en 60talare när jag googla lite.
Baserat på storleken med. Ca 30mm.
Då kör vi på 72
Varför inte, det är ju en klocka. Klockor kan man aldrig få för många av!!Min böjelse fick mig att köpa ännu en väckarklocka idag.
Varför????
Tack för dagens lektionLättast att avgöra om det är 62 eller 72 är att kolla reffen. Borde stå 66-XXXX. Om den var från 62 hade det varit 66XXXX, utan bindestreck. Bindestrecket tillkom nån gång omkring 63-64. Sen kan man köra överkurs på andra tells, som Suwa-loggan och den förenklade varianten av grammar of design...
Edit: ännu en grej som jag kom på! Det borde stå "water resistant" på baksidan! Seiko bytte från water proof till water resistant nån gång omkring 1970. Har som sagt fyra likadana som din (olika reffar, men samma tavla och storlek - 66-7XXX). Två från 1969 med "proof" på baksidan och en från 71 och en från 73 med "resistant" på baksidan. Det är en vetenskap, det här med Seiko.
Kom på att den måste visas "laddad" också.25:- på myrorna. Perfekt till armbanden och annat smått.
2104-0101 refHärliga linjer på den! Vad är det för ref?
Trist, inte konstigt att jag inte kände igen den då! Man får kolla gamla kataloger och sånt efter liknande.2104-0101 ref
Damur.
Vassa, skarpa bandhorn lite som en 62mas.
Hade gärna hittat en sånhär av större modell.
Jag kollade myrorna i Malmö, de tittade bara konstigt på mig när jag undrade om 'några klockarmband som skulle komma från centralsorteringen'. Inget de känner till. Något besviken lämnade jag butiken men inte tomhänt - hittade en liten smyckesskrin - något i alla fall.Blir nog till att slira förbi min lokala Myrorna på väg hem från jobbet och kolla om dom har Hirschband!