Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där är ju ett fint konstverk som det ärIbland blir billigt dyrt!!
Fick ett tips om en person som kört över sin klocka med gräsklipparen! På landet
Bjöd en symbolisk summa och fick klockan skickad till min vinter adress!
Idag kom den ! Hade räknat med ett halvtfynd detta kom!
Lite kul ! Trots allt! Alla fynd är inte bra!!
Avskräckande exempel Ja
Ger jag upp NEJ!!
Montera i en ram och häng på väggen. Störtcoolt konstverk.Ibland blir billigt dyrt!!
Fick ett tips om en person som kört över sin klocka med gräsklipparen! På landet
Bjöd en symbolisk summa och fick klockan skickad till min vinter adress!
Idag kom den ! Hade räknat med ett halvtfynd detta kom!
Lite kul ! Trots allt! Alla fynd är inte bra!!
Avskräckande exempel Ja
Ger jag upp NEJ!!
Tack! Får fundera på det!Det där är ju ett fint konstverk som det är
Tack får fundera på det (repris)!Montera i en ram och häng på väggen. Störtcoolt konstverk.
Precis så tänkte ja när han berättade om missödet ä det är nog inte så farligt ;-)!Sällan man ser en så förstörd klocka med så lite som går att använda.
Sitter och funderar på vad som går att rädda och ser någrs hundra kronor där andra kanske inte gör de.Precis så tänkte ja när han berättade om missödet ä det är nog inte så farligt ;-)!
Sparar allt tillsvidare !!!Sitter och funderar på vad som går att rädda och ser någrs hundra kronor där andra kanske inte gör de.
Verkhållarbrickorna är bland de svåraste att hitta (original) så de får du plocka undan med skruvarna.
Kronhjulet med skruv är bra att ha och den undre delen till spärrhjulet ser hel ut och spärrhake med fjäder.
Förmodligen hela ställverket går att rädda med skruvar så inte helt kört.
Wow! Ser ut att vara i fint skick! Om du ska sälja, hojta till! Jobbar med Braun produkter och samlar en delHittade en Braun väggklocka på loppis igår.
Denna Kienzle bör väl kunna vara vintage
Det är inte denna men den får vara med då den köptes på samma loppis.
Ja, precis. Men kan väl ändå räknas som vintage, på gränsen isåfallDen er vel fra efter murens fald - "made in Germany"?
Kul med en Chronometercertad Svensk klocka iallafall!Det här fick jag med mig hem från loppis idag. Vet inte om det är fynd men roligt med lite äldre klockor.
Kul med en Chronometercertad Svensk klocka iallafall!
Det här fick jag med mig hem från loppis idag. Vet inte om det är fynd men roligt med lite äldre klockor.
Kul med en Chronometercertad Svensk klocka iallafall!
Ja det var lite roligt tyckte jag med.
Fin, har den fått genomgå någon service?Min hälsar!
Nej ingen faktiskt, den funkar fint ändåFin, har den fått genomgå någon service?
Alright ja den såg ut å vara i bra skickNej ingen faktiskt, den funkar fint ändå
Vågar inte uttala mig om hur komplicerat det är att få gjort men @McGyver är väl en välkänd go-to-guy?