Diverdover
Silver
Wow, grattis!Longines "tre tacche" för 70kr. Helt skapligt fynd, enligt mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wow, grattis!Longines "tre tacche" för 70kr. Helt skapligt fynd, enligt mig.
Grattis!!Longines "tre tacche" för 70kr. Helt skapligt fynd, enligt mig.
Longines "tre tacche" för 70kr. Helt skapligt fynd, enligt mig.
Grattis alltså, vilket grymt fynd! För en som inte har så bra koll, vad får man för en sån idag, typ?Longines "tre tacche" för 70kr. Helt skapligt fynd, enligt mig.
Men lite bättre skick.Grattis alltså, vilket grymt fynd! För en som inte har så bra koll, vad får man för en sån idag, typ?
Lite fler ”hack” i den, dock!
Fint fynd! Du får ta lite finare bilder och bidra i tråden nedan imorgonLongines "tre tacche" för 70kr. Helt skapligt fynd, enligt mig.
Grattis!Longines "tre tacche" för 70kr. Helt skapligt fynd, enligt mig.
Fast den där är ju rätt stor. Loppisfyndet är väl ett damur?Men lite bättre skick.
https://online.auktionsverket.se/prgm/objektm.asp?a=567013&s=1&fr=
Men tror inte att dem är värda så mycket?!
Ok.Fast den där är ju rätt stor. Loppisfyndet är väl ett damur?
Bland det bästa/värsta jag hört!!
Förväntar mig inte att du ska berätta var, men måste ju ända fråga på ungefär vilka breddgrader ngt sådant ens är möjligt?
GRATTIS!!
Herr. Klockan mäter 31mm.Fast den där är ju rätt stor. Loppisfyndet är väl ett damur?
Gränsfall, klassisk boy-size.Tack alla!
Någonstans runt västkusten.
Herr. Klockan mäter 31mm.
Fast den där är 33mm med kronan eller?!Fast den där är ju rätt stor. Loppisfyndet är väl ett damur?
Varför skulle just måttet på den klockan vara angiven med kronan?Fast den där är 33mm med kronan eller?!
https://online.auktionsverket.se/prgm/objektm.asp?a=567013&s=1&fr=
Inte illa, grattis!Longines "tre tacche" för 70kr. Helt skapligt fynd, enligt mig.
Vet ej alla mäter annorlunda.Varför skulle just måttet på den klockan vara angiven med kronan?
Jätteläckra klockor detta!En Junghans batteridriven elektromekanisk väckare som tickar på bra, ett fynd för 5:-
Jätteläckra klockor detta!
Lite Mikael B Tretow-känsla med all mekanik på insidan!
Helt klart värt en femma!
Fast den där är ju rätt stor. Loppisfyndet är väl ett damur?
Longines "Tre tacche" finns i ett antal storlekar, ~30-31, ~32-33 och ~35 mm samt en damvariant på ~25-26 mm. 35 mm-varianterna är förstås mest eftertraktade men de mindre har gått upp rejält i pris under de senaste åren.Ok.
Jag trodde att det bara finns en storlek.
Men kanske har du rätt.
Precis min tanke, det är 35 millimetaren som är så eftertraktad (som dessutom alltid är en Step case?). Annars, är det något som skiljer klockorna emellan förutom antalet ”hack” i boettlocket om vi tar tex medium storleken 33-34 mm? Både Tre och Sei använder väl det fina 12:68z verket? Är Tre per default tidigare och äldre klockor? Rent designmässigt känns de ju samtida då det är svårt att se skillnad på dem framifrån.Longines "Tre tacche" finns i ett antal storlekar, ~30-31, ~32-33 och ~35 mm samt en damvariant på ~25-26 mm. 35 mm-varianterna är förstås mest eftertraktade men de mindre har gått upp rejält i pris under de senaste åren.
Min tanke är att de är storlek och stepped case som är grejen, men kan ha fel.Precis min tanke, det är 35 millimetaren som är så eftertraktad (som dessutom alltid är en Step case?). Annars, är det något som skiljer klockorna emellan förutom antalet ”hack” i boettlocket om vi tar tex medium storleken 33-34 mm? Både Tre och Sei använder väl det fina 12:68z verket? Är Tre per default tidigare och äldre klockor? Rent designmässigt känns de ju samtida då det är svårt att se skillnad på dem framifrån.
Longines "tre tacche" för 70kr. Helt skapligt fynd, enligt mig.
Lite förvirrande, varför har du två konton/användare?Tack alla!
Någonstans runt västkusten.
Herr. Klockan mäter 31mm.
En sådan hade min framlidna och saknade morfar, och då var den höjden av modernitet! Väcker nostalgi, PM:a gärna om den ska flippasÄnnu ett av sommarens "fynd"
Grattis, den blir nog fin efter glasbyte och lite kärlek. Är väl en så kallad Sei Tacche? Bra verk i dessa. Din klocka borde vara från 1940-talet. Den har förmodligen fått visarna omlumade (eller kanske inte? Index tycks ha samma gröna färg..)Ett fynd som kommer få sig en omgång hos urmakaren
Tyckte färgen på tavlan var lite udda, typ guld/brun men att visarna sticker ut ganska mycket, är det original tro?
Märkt 22736 - 121 på baksidan, någon som vet årtal och vilket verk som användes?