Chambre Noire
Silver
Den kom på denna omärkta klocka (30mm). Gillar boettens kantighet.,Grymma länkar på 30-40tals stålisar. Fint både på gubbklockor och Kronografer från tiden!
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den kom på denna omärkta klocka (30mm). Gillar boettens kantighet.,Grymma länkar på 30-40tals stålisar. Fint både på gubbklockor och Kronografer från tiden!
Oj!Inte väl loppis, men antikhandlare. Sju Omegor på ett bräde. Tre Pie Pan:s., två Seamasters och två äldre. Fem av sju gick igång direkt. En dag man inte glömmer.![]()
Fint att se! Var det en medveten handlare eller fick du ett fyndpris?Inte väl loppis, men antikhandlare. Sju Omegor på ett bräde. Tre Pie Pan:s., två Seamasters och två äldre. Fem av sju gick igång direkt. En dag man inte glömmer.![]()
Du behöver givetvis inte säga vilken handlare det var du köpte av...Inte väl loppis, men antikhandlare. Sju Omegor på ett bräde. Tre Pie Pan:s., två Seamasters och två äldre. Fem av sju gick igång direkt. En dag man inte glömmer.![]()
Hej, vi är gamla bekanta, handlaren och jag. I partiet fanns också fickur och tillsammans hade de 135 klockorna ett pris. Jag bjöd skäligt i förhållande till partipriset på bara armbandsuren, så att han får säkert in den summa han ville ha för rubbet. Det var i......Stockholm. Jag är nere och jobbar och passerade på lunchen.Du behöver givetvis inte säga vilken handlare det var du köpte av...
...men om du bara kunnat återkomma till mig med ett land, en stad och kanske ett kvarter så hade jag varit nöjd.![]()
Storslam !! Stort Grattis !!Inte väl loppis, men antikhandlare. Sju Omegor på ett bräde. Tre Pie Pan:s., två Seamasters och två äldre. Fem av sju gick igång direkt. En dag man inte glömmer.![]()
Jäklar, stort grattis till den bunten!Inte väl loppis, men antikhandlare. Sju Omegor på ett bräde. Tre Pie Pan:s., två Seamasters och två äldre. Fem av sju gick igång direkt. En dag man inte glömmer.![]()
Ser välbyggd ut både i boett och länk. Någon märkning på länken?Ett loppisfynd för nåt år sen på torget i Åbo en Camy Time Square 44, fick den för 70 spänn, spräckt glas och sekundvisaren lös men efter en tur till urmakaren som gjorde ett nytt glas m.m. så blev den som ny.![]()
Ser välbyggd ut både i boett och länk. Någon märkning på länken?
Tänkte på insidan av låset.
Det står bara Camy Geneve Stainless Steel, den är en av flera favoriterTänkte på insidan av låset.Liknar länken till min Eterna och till en Longines jag sett.
Samma sak på min eternalänk, misstänker dock att en bättre tillverkare står bakom.![]()
![]()
Det står bara Camy Geneve Stainless Steel, den är en av flera favoriter![]()
Erixons i Tierp känner jag, jättekul att se!Idag hittade jag något spännande för en kaffepeng. Ser ut att vara tänka för att trycka reklam med. Urmakeriet i fråga tror jag ska vara Erixons Ur i Tierp. Vilka fantasipriser dom avslöjar.( spegelvände bilderna för lättare läsning)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Häftigt!Erixons i Tierp känner jag, jättekul att se!
Vad ska man gissa... början av 70-talet? Jag länkade det här till kompisen som hade butiken till slutet, kanske kan ha mer att berätta.Häftigt!Vilket år tror du det kan ha varit ifrån? En DS-2'a med länk kostade 398:- som referens.
![]()
Spännande! Hoppas han har något kul att berätta.Vad ska man gissa... början av 70-talet? Jag länkade det här till kompisen som hade butiken till slutet, kanske kan ha mer att berätta.
Inte så mycket, hon gissade också skarven 60-70-tal. Trodde också att klichéerna hamnade på loppisen via tryckeriet. Butiken har inte gjort sig av med något sådant, -än. Men det är möjligt att de kanske kan dyka upp på Tradera framöver.Spännande! Hoppas han har något kul att berätta.![]()
Inte så mycket, hon gissade också skarven 60-70-tal. Trodde också att klichéerna hamnade på loppisen via tryckeriet. Butiken har inte gjort sig av med något sådant, -än. Men det är möjligt att de kanske kan dyka upp på Tradera framöver.
Inte väl loppis, men antikhandlare. Sju Omegor på ett bräde. Tre Pie Pan:s., två Seamasters och två äldre. Fem av sju gick igång direkt. En dag man inte glömmer.![]()
Hej reflekterade inte så mycket först över den, insåg sedan att den var långt bättre än standard.Grym Seamaster!
Grattis!Passerat storstaden igen. Inte riktigt samma fyndnivå som senast, men Omega Seamastern här måste vara väldigt tidig och en bumper, vilket plötsligt höjde den rejält över snittet. Atlanticen är rätt standard...![]()