• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Från helgens loppisfynd. Det ser ut som det mesta härstammar från en c shape. Lite trist. Men för 50kr känns det kom ett hyfsat kap;)
20190331_122739.jpg
20190331_122754.jpg
20190331_122757.jpg

Senast ändrad:
Den här 7T42:an köpte jag på en loppis för 500 kronor! Finns dock två saker som inte riktigt är korrekt med denna klocka. Det ena är den saknar den inre chapter-ringen, samt att bokstaven S är lite sned på urtavlan. Bortsett från det, fungerar den perfekt. Helnöjd!
20190409_202222.jpg
20190409_202251.jpg
20190409_201055.jpg

Högst tveksam "fynd"-status på den här... Yema med ESA Y2 900.231. Jag blev ju inte superförvånad när det efter batteribyte visade sig att verket var kass. Men jag tyckte det var värt en chansning för en femtiolapp. :)
jVbLIR2.jpg
Vill inte framstå som en besserwisser men, ana-digi-verken med alarm har beteckningen 900.911. På vilket sätt är det kass? I ana- eller digi-del?

Edit; antar att det är digidelen utifrån bild

Vill inte framstå som en besserwisser men, ana-digi-verken med alarm har beteckningen 900.911. På vilket sätt är det kass? I ana- eller digi-del?

Edit; antar att det är digidelen utifrån bild
Snarare hjälpsamt än besserwissrigt att korrigera mitt misstag. :)
Digidelen ja, i vanlig ordning...

Har en med samma verk som knasade sig tills jag gjorde en nollställning. Kan fungera. :)
Vill inte ge dig för höga förhoppningar men detta har fungerat även för mig på vissa quartzur.

Tack för hejarop! Dessvärre funkade det inte denna gång. Får förpassa den till donatorlådan och hoppas att någon annan del i den kan rädda någon annna klocka i framtiden. :)

Rätt mycket som va dåligt skick men vad tror ni om dessa?
Köpte inga men va sugen på den blåa Certinan.
Dom ville ha 750:- för den.
20190419_155344.jpg
20190419_155003.jpg

Det är väl en såndäringa Volvo-klocka. Om glaset var helt (d.v.s. det går att slipa bort skadorna) så var nog 750kr inget överpris - men knappast herrejösses-loppispris heller.
Du kan nog hitta en finare för samma pengar om du ger det lite tid.

Ja de va mest skador på glaset, blev lite sugen men känns lite blodigt med 750:- ? Haha ja tack desamma!;) vi kanske är fler i He-Man församlingen här på KS

Det är väl en såndäringa Volvo-klocka. Om glaset var helt (d.v.s. det går att slipa bort skadorna) så var nog 750kr inget överpris - men knappast herrejösses-loppispris heller.
Du kan nog hitta en finare för samma pengar om du ger det lite tid.
Precis och allt beroe på vad man jämför med! Certina och ifall det var 25-651 inhouse så är det ju väldigt mkt klocka för pengarna. Försök köpa den kvallen modernt för 10x pengarna ifall du kan ;)

Precis och allt beroe på vad man jämför med! Certina och ifall det var 25-651 inhouse så är det ju väldigt mkt klocka för pengarna. Försök köpa den kvallen modernt för 10x pengarna ifall du kan ;)
Ja jag kände att den fick ligga kvar i lådan tills vidare så får ja hålla span på annat så länge:)
Tack för tips!

Går på loppis vid lunchtid. Knökfullt med folk. Ingen förväntan att hitta något, mest kläder och barnprylr. Plötsligt får jag syn på någon som verkar vara samlar. Jo, på hans bord står en skokartong med klockor. Det var verkligen huller om buller och blandad kvalitet. Plötsligt har jag då två kvar. En Kienzle Big Arrow (ingen skada på den bara reflex) och en Lagonda med snygg tavla, bägge till vettiga priser och rullar just nu skapligt. De blir nog inte långvariga så är ngn intresserad är det bara att höra av sig…
IMG_6399.JPG

Tillbaka
Topp