Hittade denna på loppis precis.
Trasig krona men fick den för 100:-
Nästan svårt att hålla masken, och inte se för glad och angelägen ut när man står i kassan med en sån.Prutade du med hänvisning till den trasiga kronan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nästan svårt att hålla masken, och inte se för glad och angelägen ut när man står i kassan med en sån.Prutade du med hänvisning till den trasiga kronan?
Gott och se, kul att det fortfarande finns fynd möjlighet!Hittade denna på loppis precis.
Nä. Priset var lågt pga kronan.Prutade du med hänvisning till den trasiga kronan?
Känns som en saga. Stort grattis! Tänk att det fortfarande finns folk som inte har internet...Nä. Priset var lågt pga kronan.
Vore den hel så "hade han velat ha lite till".
Att bara hitta en slängd i en gammal bestickslåda tillsamman med trasiga quartzur och krimskrams kändes konstigt.Känns som en saga. Stort grattis! Tänk att det fortfarande finns folk som inte har internet...
Antar du hade typ 180 i puls när han sade priset...?
Ahh... Servicebehov också. Då förstår man ju bättre!Såg ganska vettig ut invändigt.
Sekundvisaren går några steg om man skakar på den.
Finns nog lite liv kvar i reliken.
Ja, tyvärr.Ahh... Servicebehov också. Då förstår man ju bättre!
Skämt åsido - Stort grattis till årtiondets fynd!
Såg ganska vettig ut invändigt.
Häftigt fynd, grattis! Frågade du om personen visste något om denna klockas liv?Såg ganska vettig ut invändigt.
Man blir såå glad, Du fångar uret, och du råkar vara en hängiven vintagefantast antar jag,med känsla för ”högt och lågt” Hoppas vi får se några skott framöver. Stort Grattis !!!Hittade denna på loppis precis.
Tackar.Man blir såå glad, Du fångar uret, och du råkar vara en hängiven vintagefantast antar jag,med känsla för ”högt och lågt” Hoppas vi får se några skott framöver. Stort Grattis !!!
Grattis! Ett sånt fynd drömmer man om.Hittade denna på loppis precis.
Nä. Priset var lågt pga kronan.
Vore den hel så "hade han velat ha lite till".
Nä. Kan köpa av dig för 90krNu när man tänker efter så kanske det var överpris.
Kronan, visarna och en service på det.
Kanske inte var så bra köp trots allt
Eftertankens kranka blekhet...Nu när man tänker efter så kanske det var överpris.
Kronan, visarna och en service på det.
Kanske inte var så bra köp trots allt
Det röda insertet, rejäla visare och overzied siffror, vackert!Trasig och i fulmetall men kunde inte låta bli, den har något
Ser ut som mitten av 50-talet och är en lite mer ovanlig modell. Allt är lite bättre än på en standard Världsmästarur och med feta bandhorn så jag skulle nog värdera den till ca 800kr som den är.Hittade denna skönhet på loppis idag för 50kr, tickar på, men inte kollat hur mycket den avviker. Kan inte så mycket om detta märke, vad hade ni värderat den till?
Vad roligt! Gubben hade en låda med dåliga gucci och fejk rolex, men såg denna ligga bland skräpetSer ut som mitten av 50-talet och är en lite mer ovanlig modell. Allt är lite bättre än på en standard Världsmästarur och med feta bandhorn så jag skulle nog värdera den till ca 800kr som den är.
En pärla vad jag kan se och med lite Polywatch för glaset och enkel rengöring av boetten och till sist ett fint armband så har du en het eftertraktad klocka.Vad roligt! Gubben hade en låda med dåliga gucci och fejk rolex, men såg denna ligga bland skräpet
Finns det något värde i läderarmbandet eller är det bara att kassera? Tack för tipsenEn pärla vad jag kan se och med lite Polywatch för glaset och enkel rengöring av boetten och till sist ett fint armband så har du en het eftertraktad klocka.
Själv avskyr jag dessa armband och är inget som man använde vid tiden av klockan men är den i bra skick och du gillar att restaurera läder så finns det de som gillar dem, men annars är det noll i värde. Kolla bara spännet så det inte är ett märkesspänne då de dyker upp lite varstans och är värda pengar.Finns det något värde i läderarmbandet eller är det bara att kassera? Tack för tipsen
Jag som trodde den skulle gå efter en serviceTackar.
Gillar Lemania sedan en tid tillbaka.
Så detta fynd var väldigt trevligt.
Blir service och fix sen stannar den
Det dära lädret är ju jävligt snyggt!Finns det något värde i läderarmbandet eller är det bara att kassera? Tack för tipsen
stannar i samlingenJag som trodde den skulle gå efter en service
Tråkigt med en klocka som inte går efter service. Jag gillar när saker funkarstannar i samlingen