Richard1987
Silver
Alright! Man kanske kan öppna upp och kikaKan være automatisk med et meget tidlig system, jeg har en likedan et eller annet sted i samlingen![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alright! Man kanske kan öppna upp och kikaKan være automatisk med et meget tidlig system, jeg har en likedan et eller annet sted i samlingen![]()
Har ingen koll på hur ett tidigt automatiskt system ser ut men jag lyckades få upp boetten på min och såhär ser det ut på insidanKan være automatisk med et meget tidlig system, jeg har en likedan et eller annet sted i samlingen
Bilde lånt på nett
![]()
Min är manuell iaf, men det är ju möjligt att det finns fler modeller.Kan være automatisk med et meget tidlig system, jeg har en likedan et eller annet sted i samlingen
Bilde lånt på nett
![]()
Justera tillbaka fjädern till där den ska vara, se bild, (Pierce Cal. 103) påminner inte så lite om minPolerade glaset lite, och till min förvåning har den nu också tickat i över 24 h utan direkt gångavvikelse, på ett uppdrag
![]()
Oj! Ja, tänkte lite på att den hängde "löst". Vad fyller den för funktion? Klockan är inne på sin 29e tickande timme nuJustera tillbaka fjädern till där den ska vara, se bild, (Pierce Cal. 103) påminner inte så lite om minutan krona för närvaran
Finns nog någon här som vet exakt vad den är till för, men jag tror det är någon slags support till centrumhjulet, har sett liknande i flera verk, kul att den tickar påOj! Ja, tänkte lite på att den hängde "löst". Vad fyller den för funktion? Klockan är inne på sin 29e tickande timme nu![]()
Ruskigt snygg!!Kvalar även digitala loppisar i form av Blocket in i tråden? Isf har jag nog fyndat ordentligt.En Certina DS Q som enligt uppgift legat i en byrålåda senaste 35 åren. Härlig färg på lumen och själva klockan verkar vara i otroligt fint skick.
![]()
![]()
![]()
![]()
Haha själv köpte jag den här idag, för just en tjuga!![]()
Dagens fynd för en ynka tjuga!
Snyggt! Ska försöka få bytt batteriet i min, så kanske man kan få liv i den ocksåHaha själv köpte jag den här idag, för just en tjuga!
![]()
Technos i helstål på loppis idag. Kostade 200:- så inget fynd kanske. Håller tiden iaf och borde bli fin efter rengöring och bandbyte.![]()
Jo det är nog svärdvisare. Tavlan ser fin ut under det slitna glaset. Ska prova att våtslipa glaset.Saftig krona och fina svärdvisare. För de ser väl ut att smalna av lite mot centrum?
Hur liten? Hör av dig om den någonsin är till saluKul liten 30-talare idag.
Svincool! Alldeles för underskattade dessa små gamlingar.Kul liten 30-talare idag.
![]()
![]()
Liten, men perfekt för mig. Syns på länken att den burits av en stor karl.Hur liten? Hör av dig om den någonsin är till salu![]()
Hell yeah, den ser grym ut på dig! Hoppas du får mycket njutning utav den!Liten, men perfekt för mig. Syns på länken att den burits av en stor karl.
Ställer mig också gärna på kö om du råkar tröttna. Väldigt trevligt fyndKul liten 30-talare idag.
![]()
![]()
Vet inte vad man ska säga men länken är cool.Kul liten 30-talare idag.
![]()
![]()
Säg att den är grym!Vet inte vad man ska säga men länken är cool.
Ronex med box blev ett kul köp i loppisbutik idag.
![]()
Jäklar!!! Fantastiskt fin!Än går det att hitta roliga grejer!
![]()