• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

240snusit

Panerai
Trevliga byten och trevliga loppisfynd i stan idag. En Borgel(tror jag?) Alpina har varit på min bucket list ett tag så är mycket glad! 😄😄😄
420889B4-42B1-431D-883A-F9641E6B1D9C.jpeg

EDIT; sen bjöd länken på en trevlig överaskning! 😍😍😍
59F35E52-CDA7-4EE2-A38E-4E46298C3882.jpeg
 

240snusit

Panerai
Oh, den var fin!
...Jag är alltid lite svag för datumplacering på andra ställen än "klockan 3". 😃
Tack så mycket! Ja, tycker det är kul med. Patinan, luggarna, tjocka bezeln och datumplaceringen gör verkligen den här klockan för mig! 😄
Kul! Har en likadan i stål :D (ska svara på pm ikväll!)
Åh najs, kan tänka mig dom här luggarna gör sig riktigt bra i stål också 😄 (ingen stress alls!)
 

kuma-kun

Audemars
Dagens klocka köpt på loppis i den dyra delen av stan där det inte är vanligt folk som kränger överblivet utan mer antikhandlare som tar ut lite krims och krams från sina butiker och den enda loppis där jag sett äldre Rolex och Patek.
Men man kan göra fynd där på japanska klockor för lite gammaldags handlare tror ofta att det måste stå Swiss på klockor för att det ska vara bra.
Idag inget fynd men en trevlig Seiko Marvel från 58 med ovanligt kraftig boett i stål som nästan är 35 mm stor.
Man glömmer lätt bort hur bekvämt flexlänk är, kanske inte det snyggaste men …

EA0EAF13-F94E-4BC7-9E08-64F2C4D3893F.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp