• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Loppis idag

20230521_163055-01.jpeg

Idag blev det en loppisrunda, fick 13 klockor för 50 spänn, skulle tro att alla är i nivå med ur o penns klockor men kanske optimalt för mig som total nybörjare att öva på, inga av dem fungerar i nuläget. Är Quartz urverk allihop förutom en som heter Sixten c.

Bilagor

• 8BFEB250-0632-4935-997D-606A150083DA.jpeg
    8BFEB250-0632-4935-997D-606A150083DA.jpeg
    1.3 MB · Visningar: 42
Fick tag i den här roliga lådan.

1000209.jpg

Vad döljer sig under plasten tro?

1000210.jpg

Lite skrotverk...

1000211.jpg

3 Eterna och 3 Zenith och det roliga är att 4 av dem har originalkronorna så bara det ger pengarna tillbaks.

1000212.jpg

De 2 kvartverken är faktisk lite svåra att hitta med Zenith/Movado märkningen så de uppskattar jag.

1000213.jpg

Men det fanns mer. 2 Longines där den ena är en Bofors förtjänstklocka som blivit skrotad för guldet. 3 andra verk fann också med.

1000214.jpg

Ren godis lycka för sådana som mig. Något som ofta inte nämns är att flera av verkhållarna sitter på verken och det är gult värt!

Om ni ser något ni skulle behöva är det bara att höra av er.

Senast ändrad:
Jag fick även tag i en andra låda som kanske inte många bryr sig om men jag bara älskar innehållet.

1000215.jpg

Jag har aldrig sett så mycket delar till Västtyska Timex förr och lär nog aldrig göra det mer heller. :)

Timex köpte Durowe-Laco 1958 och började använda deras elektriska urverk innan man utvecklade egna från dessa så det är lite finare och därmed mycket eftertraktade idag och går för ganska mycket pengar.

1000217.jpg

...och som en slumpad gåva fanns det även med ett Cartier kaliber 87 med i lådan. Spolen ser sönder ut men likvärt roligt.

Jag fick även tag i en andra låda som kanske inte många bryr sig om men jag bara älskar innehållet.

1000215.jpg

Jag har aldrig sett så mycket delar till Västtyska Timex förr och lär nog aldrig göra det mer heller. :)

Timex köpte Durowe-Laco 1958 och började använda deras elektriska urverk innan man utvecklade egna från dessa så det är lite finare och därmed mycket eftertraktade idag och går för ganska mycket pengar.

1000217.jpg

...och som en slumpad gåva fanns det även med ett Cartier kaliber 87 med i lådan. Spolen ser sönder ut men likvärt roligt.
Snacka om fynd😍kul med all bakgrundshistoria med🤩

Fick tag i den här roliga lådan.

1000209.jpg

Vad döljer sig under plasten tro?

1000210.jpg

Lite skrotverk...

1000211.jpg

3 Eterna och 3 Zenith och det roliga är att 4 av dem har originalkronorna så bara det ger pengarna tillbaks.

1000212.jpg

De 2 kvartverken är faktisk lite svåra att hitta med Zenith/Movado märkningen så de uppskattar jag.

1000213.jpg

Men det fanns mer. 2 Longines där den ena är en Bofors förtjänstklocka som blivit skrotad för guldet. 3 andra verk fann också med.

1000214.jpg

Ren godis lycka för sådana som mig. Något som ofta inte nämns är att flera av verkhållarna sitter på verken och det är gult värt!

Om ni ser något ni skulle behöva är det bara att höra av er.
Kul fynd!

Aha där ser man, kanske en kul klocka o få liv i igen😍tänkte på väckarklockan från Skottland, den måste ju vara mest lättskruvad när det gälls o lära sig grunderna🤔
Bry dig inte om väckarklockan om du inte vill hålla på med dessa för det är inte samma då allt är så stort och fjädern i den kan vara riktigt farlig att hantera! Seikon kan ha ett skruvbart urverk men annars är det Mortime klockan du skall skruva i för den ser ut att vara i fint skick och klarar du det kan du klara allt annat.

Bry dig inte om väckarklockan om du inte vill hålla på med dessa för det är inte samma då allt är så stort och fjädern i den kan vara riktigt farlig att hantera! Seikon kan ha ett skruvbart urverk men annars är det Mortime klockan du skall skruva i för den ser ut att vara i fint skick och klarar du det kan du klara allt annat.
Alright, då får jag se om o när jag vågar ge mig på den fina klockan då😁tack för tipsen😁

Tillbaka
Topp