• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Mitt bland mammas loppislådor med skit och fåtal Tissot osv låg denna och skräpade!

Fullt fungerande Lemania TG195
1725280958321.png
Herrejesus, låter som mor din ska få en ordentlig bukett på näsga mors dag tycker jag 😍

Måste vara en tidig, före 1966 för då märkte de alla sina länkar med månad och år 266
De började med datumstämplar tidigare än så. Vet inte exakt årtal men den tidigaste jag har är stämplad 4 49. Alltså Fjärde kvartalet 1949.

I övrigt så har du rätt! Det är en tidig länk från innan datumstämplarna kom. Gissar på tidigt 40tal.

Måste vara en tidig, före 1966 för då märkte de alla sina länkar med månad och år 266

De började med datumstämplar tidigare än så. Vet inte exakt årtal men den tidigaste jag har är stämplad 4 49. Alltså Fjärde kvartalet 1949.

I övrigt så har du rätt! Det är en tidig länk från innan datumstämplarna kom. Gissar på tidigt 40tal.
Häftigt! Nästan så att den får lov att vara lite sliten då :)
Jag har fortfarande inte fått tag på någon för att laga ändlänkarna, tips välkomnas!

Äntligen lite nya fynd. 😎 Köpte en ”restlåda” från ett urmakeri med lite skatter uti. Samt två kul Omegor som hittades på roadtrip mellan Falkenberg och Stockholm. Restlådan innehåll lite delar, verktyg och framförallt en plastlåda med (mestadels) NOS Tissot- och Omegatavlor, mest Quartz, men även lite mekaniskt. Kul!

IMG_1491.jpeg

IMG_1486.jpeg

IMG_1503.jpeg

IMG_1505.jpeg

Riktigt grym constellation tavla där @Kristoffintosh 👌
Eller hur! Hör till en c-shape i guld googlade jag mig fram till. Den har lite hairlines i lacklagret, men rätt säker på att den är obrukad. Kul fynd, helt klart. En hel del av Tissot-tavlorna har Stjärnurmakarna-loggan på sig. Klurar på om inte detta är något som initialt kom därifrån. Endast spekulationer dock.

Tillbaka
Topp