• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Fyndade en nätt "primus" på ett nästan oanvänt omegaläder med omegaspänne för 30kr! Hade först tänkt ge bort den men det är alldeles för kul med sub-20mm på armen. Håller tiden väl och guldplätteringen är i orimligt bra skick. Det blir att rocka denna på wayoutwest i helgen.

IMG_2069.jpeg

IMG_2067.jpeg

IMG_2431.jpeg

IMG_2432.jpeg

Varma bilder genom ett par solglasögon belyst med ett flygplansfönster

Fyndade en nätt "primus" på ett nästan oanvänt omegaläder med omegaspänne för 30kr! Hade först tänkt ge bort den men det är alldeles för kul med sub-20mm på armen. Håller tiden väl och guldplätteringen är i orimligt bra skick. Det blir att rocka denna på wayoutwest i helgen.

IMG_2069.jpeg

IMG_2067.jpeg

IMG_2431.jpeg

IMG_2432.jpeg

Varma bilder genom ett par solglasögon belyst med ett flygplansfönster
Ser skitbra ut!

Detta är något så (för oss här i väst) ovanligt som en helt ej omålad/omgjord Henri Sandoz klocka, och en av deras finare produktlinjer. Den har ett intressant Zenith Defy-liknande system med en extra stötsäker inre ring runt urverket, därav namnet ”Oltrashock” - magisk tavla och FHF 905-verket med quickset tickar på bra. Vad mer kan man önska sig på loppis? ✌️
IMG_1437.jpeg
IMG_1429.jpeg
IMG_1438.jpeg
IMG_1441.jpeg

När man grävt bland färgglada Q&Q klockor i en halvtimme kan väl nästan dessa räknas som fynd!
IMG_3720.jpeg
Det är verkligen en akt av extremt tålamod att göra så, men man brukar ändå fiska upp oväntat bra grejer till slut! Den där Duluxen är ändå en liten värsting tycker jag, oftast med sådana här boetter är det ju skräpverk i men 17 juveler i sammanhanget är ju fantastiskt, så det är en sådan där udda fågel jag hade varit nöjd över i sammanhanget!
IMG_1499.jpeg

I mitt fall igår blev det två till synes icke-speciella fångster, men som för mig som damursamlare blev rätt exalterad över: en härligt patinerad 80-tals Movado Museum (den är äkta, finns oväntat mycket fakes på sådana här på loppis) samt den minsta Tissot jag någonsin sett på hela 18,5mm (tickar på utmärkt och håller tiden) båda för kaffepengar. Ibland hittar man inte två TG 195 och en Viggen på loppis, men man får vara glad ändå för de små godbitar som letar sig till en ✌️

Var inne på den lokala loppisen där jag uppriktigt sagt aldrig hittat något tidigare. Idag letades efter en cool skrivbordslampa i retrostil till dotterns nymöblerade rum. Klart man iallafall kikar i Klocklådan. Och se där.. klart värt 60kr. 😂🎉

IMG_9607.jpeg

IMG_9608.jpeg

IMG_9609.jpeg

IMG_9630.jpeg

IMG_9620.jpeg

Lampa hittades även det. 👍
Galet bra fynd! Nästan så jag hade väntat mig att dolda kameran skulle dyka upp. Jag hade haft väldigt svårt att hålla masken om jag överlämnat tre tjugor och fått den där🤪!

Tillbaka
Topp