• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Eller hur! Hör till en c-shape i guld googlade jag mig fram till. Den har lite hairlines i lacklagret, men rätt säker på att den är obrukad. Kul fynd, helt klart. En hel del av Tissot-tavlorna har Stjärnurmakarna-loggan på sig. Klurar på om inte detta är något som initialt kom därifrån. Endast spekulationer dock.
Brukar se de färgade tavlorna i guldbelagda boetter. Det är inte sprickor i lacken? De brukar vara spruckna tyvärr.

Haft en Tissot GF-länk jag loppisfyndat en stund. Igår dök klockan den hör till upp. Blev perfekt med tvätt och nytt akryl och härligt rasslig länk 😀. Knep en Longines med go potential också. Ha en skön lördag!

IMG_1583.jpeg

IMG_1582.jpeg

IMG_1569.jpeg

Var på loppis och köpte 2 Seikos.
Men inte till mig utan en kompis som behöver såna här att för att kränga vidare.

En Lordmatic och en Chorus.

IMG_2899.jpeg

Förtjänstklocka, gravyren sänker priset värdet lokalt men för turister gör det klockan mer eftertraktad.

IMG_2900.jpeg

Hyggligt långt och helt orginal armband på LordMaticen.

IMG_2907.jpeg

70 kr tycker jag inte var så farligt, någon som vet vad det kan vara för märke? Försökte nämligen kika på urverket men det verkade sitta ihopp med baklocket, därpå vågar jag inte gräva mer i den.

En liten kul detalj var att jag fick ett lägre pris av säljaren då när han vred upp den tickade den inte igång, därav trasig…. men väl i bilfärden hem tickade den igång, kände på mig av erfarenhet att man måste ha lite tålamod ;)
IMG_2590.jpeg
IMG_2585.jpeg
IMG_2593.jpeg

IMG_2592.jpeg
IMG_2591.jpeg

Senast ändrad:
Nice! Løft ut urverket, kanskje det står noe inne i boetten:)
Jaaah det är ju det just, lite tveksam hur dock, det sitter som en box ihopp satt med locket, med urtavlan utanför och verket innuti och jag är väldigt rädd att jag ska råka komma åt visarna eller dylikt.

Kanske är en jlc eller dylikt😎… då skiter jag på mig av lycka hahaha.

Jaaah det är ju det just, lite tveksam hur dock, det sitter som en box ihopp satt med locket, med urtavlan utanför och verket innuti och jag är väldigt rädd att jag ska råka komma åt visarna eller dylikt.

Kanske är en jlc eller dylikt😎… då skiter jag på mig av lycka hahaha.
Skämt o sidå tror jag att det är något ”irrelevant” märke så det lär nog gå för någon hundralapp skulle jag gissa på!

70 kr tycker jag inte var så farligt, någon som vet vad det kan vara för märke? Försökte nämligen kika på urverket men det verkade sitta ihopp med baklocket, därpå vågar jag inte gräva mer i den.

En liten kul detalj var att jag fick ett lägre pris av säljaren då när han vred upp den tickade den inte igång, därav trasig…. men väl i bilfärden hem tickade den igång, kände på mig av erfarenhet att man måste ha lite tålamod ;)
IMG_2590.jpeg
IMG_2585.jpeg
IMG_2593.jpeg

IMG_2592.jpeg
IMG_2591.jpeg
Rucka lite försiktigt på kronan, alt. ta hjälp av urgröpningarna i boetten för att ta loss urverket från bakboetten. Det borde funka men ofta kan de sitta rätt hårt i bakboetten. Väldigt fin "tank"!

Tillbaka
Topp