• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Tittade in på en loppis idag och fyndade lite.
Ett likadant JB Champion NOS som @rogart-63 hittade för ett tag sedan.
IMG_20150624_200618.jpg
IMG_20150624_200642.jpg
IMG_20150624_201253.jpg

Medföljande bandstift, extra länkbitar och instruktionsbok under folien. :)
IMG_20150624_201317.jpg

Sedan lite OT, en NOS träningsmp3 så man slipper släpa runt på telefonen på löpturer. Kul då jag kommer ihåg att det här var "the shit" när jag jobbade i elektronikaffär, klarade flac (Edit: OGG Vorbis var det visst) och stark förstärkare för att klara av större lurar. :)
IMG_20150624_200941_710.JPG

Båda prylarna för 65:- :)
Som hittat:) . Vilka fina fynd . En sån MP3 spelare har jag liggande nånstans .

Dagens fynd, Fortis Manager alarm, fullt fungerande! Kul om någon har lite fakta om denna modell!
a2b2fa211812104bf3eb985a30a2b24c_zpsik7ujz41.jpg
Grattis, snygg som fan.

"1956
FORTIS wins the leading chronometer awards conferred by the Swiss Insitute for Official Watch Timekeeping Tests, awarded to their waterproof alarm watches of the "Manager"-series. Every single "FORTIS-Manager" alarm watch tested, obtained the supreme distinction "especially good results"... Så säger Fortis själva, milestone klocka. :)

Grattis, snygg som fan.

"1956
FORTIS wins the leading chronometer awards conferred by the Swiss Insitute for Official Watch Timekeeping Tests, awarded to their waterproof alarm watches of the "Manager"-series. Every single "FORTIS-Manager" alarm watch tested, obtained the supreme distinction "especially good results"... Så säger Fortis själva, milestone klocka. :)
Tack för det, nu fick man lite mera kött på benen!

image.jpeg

Så nära men ändå så långt borta!
Grävde som en dåre i lådan men hittade tyvärr inte den tillhörande klockan... 5 kr gick den på, någon som kan uttala sig om vad en sån kan vara värd?

Senast ändrad:
image.jpeg

Så nära men ändå så långt borta!
Grävde som en dåre i lådan men hittade tyvärr inte den tillhörande klockan... 5 kr gick den på, någon som kan uttala sig om vad en sån kan vara värd?
Skulle gissa på runt 100:- om den är äkta, det gäller dock relativt nya rollar, ingen koll om den där är gammal men ifall den är det så borde den vara värd mer.

Har en jag oxå .Men den funkar inte .Tror att coilen är trasig .Behöver du några resevdelar ? 570 heter verket .
DSC04096.JPG
DSC04095.JPG
Hej Rogart-63, just så ser den ut inne i ja. Men den tickar på fint nu, och är det inte just coilen som brukar rasa på Quartz?
Jag har mest pillat med mekaniska men upptäckt att äldre Quartz är ju ganska mekaniska med.

Tack för svaret// Ola

Tydligen så var det bara för pushers med friktionspassning, behöver gängade. Kostar plötsligt 150kr/st, vilket jag kan tycka är ok. Men sen tillkommer frakt och skatt, helt plötsligt kostar det typ 750kr att ta hem två pushers -,-
Som vanligt med delar, oftast dyrare än klockan, eller om man köpt en i vettigt skick direkt.
Dock är det ju rätt kul att se skrotet förvandlas till klocka igen :)

Hade inte cousin skruvade pushers?

Tydligen så var det bara för pushers med friktionspassning, behöver gängade. Kostar plötsligt 150kr/st, vilket jag kan tycka är ok. Men sen tillkommer frakt och skatt, helt plötsligt kostar det typ 750kr att ta hem två pushers -,-

Ohhh, det låter lite väl mycket. Kanske är tid för att se om det finns lite KS-anda på gång, ingen som har en skruvad guld-färgad pusher till @Sandkvist?

Tillbaka
Topp