• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

Snyggt fångat! Lite pyssel och kärlek till den så... Mina säger hej..
image.jpg
Snyggt! Känns som en klocka med byggkvalle över förväntan! :)

Absolut! Ser ut som en trevlig blandning!

Med lite tur och inte allt för många klocknördar så blir det säkert ett bra fynd!

Seikon är en 6119-6400 :) GP:n har avskavt guldlager. Trevlig modell så går ju att plätera om man önskar. Kanske inte värt det? Ingen större koll på GP dörutom att det är en ok tillverkare.

En Certina Volvo klocka i bra skick .Och ett par band för 40:- är mitt loppis fynd .Tyvärr går inte Certina klockan men den går nog fixa till då det ser rent och snyggt ut . Vad får man för Ricoh meshet @Auto Ola ?. Passar din Ricoh quartz ? Den andra ska jag nog ha till volvo klockan ?

DSC04108.JPG
DSC04106.JPG

Vissa sig vara trasig fjäder . Så det blir en ny .Konstiga är att den var rätt ren invändigt och nästan så jag kunde se lite olja i juvelerna .Undrar om den varit servad innan ?

Senast ändrad:
Fann denna Helvetia ref. nr. 351 idag på Helsingborgs bakluckeloppis. Farbrorn ville ha 150 kr men fick ner det till 100 kr, vet ej om det var värt det men kan förmodligen göra en liten vinst på den. Klockan är mekanisk och urverket verkar vara i bra skick. Är det någon som vet vad delen med ett +/- i urverket betyder? :)
IMG_7685.JPG
IMG_7686.JPG
IMG_7684.JPG
IMG_7683.JPG

Fann denna Helvetia ref. nr. 351 idag på Helsingborgs bakluckeloppis. Farbrorn ville ha 150 kr men fick ner det till 100 kr, vet ej om det var värt det men kan förmodligen göra en liten vinst på den. Klockan är mekanisk och urverket verkar vara i bra skick. Är det någon som vet vad delen med ett +/- i urverket betyder? :)
IMG_7685.JPG
IMG_7686.JPG
IMG_7684.JPG
IMG_7683.JPG
Inte på detta forum .Nu vet alla att du bara betala 100:- :) +- delen heter balansbrygga .

En Seiko till mig, en Omega till Tradera/Köp och sälj.
För övrigt tycker jag verkligen inte om Omegan. Bu. Hängde på en rolig NOS-länk (ej original), men kärleken infinner sig inte.
Seikon däremot, mums! Jag har dessutom ingen vintage-Seiko i "finlådan, och bara ett fyrkantigt ur, så den sitter som en pungspark på en SD:are!
image.jpg

Tillbaka
Topp