• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

För övrigt tycker jag verkligen inte om Omegan. Bu. Hängde på en rolig NOS-länk (ej original), men kärleken infinner sig inte.
Håller med. Den var inte rolig. Är helt allergisk mot den typen av siffror, de är verkligen en massiv dealbreaker. Gillade inte de där visaren heller, blev lite moraklocka över det. Inte en av Omegas roligaste.

En Seiko till mig, en Omega till Tradera/Köp och sälj.
För övrigt tycker jag verkligen inte om Omegan. Bu. Hängde på en rolig NOS-länk (ej original), men kärleken infinner sig inte.
Seikon däremot, mums! Jag har dessutom ingen vintage-Seiko i "finlådan, och bara ett fyrkantigt ur, så den sitter som en pungspark på en SD:are!
image.jpg
Omegan var riktigt trevlig ju! Slänga på ett snyggt nato eller läder bara.

Seikon däremot, mums! Jag har dessutom ingen vintage-Seiko i "finlådan, och bara ett fyrkantigt ur, så den sitter som en pungspark på en SD:are!
image.jpg
Gratulerar till Seikon :)

Håller med om Omegan. Kanske den tråkigaste modellen någonsin från huset. En rent depressiv design… ;)

image.jpg
Gillar inte heller de Omegorna, det ser billigt ut med Breguet-siffrorna till de boetterna.

Shabby chic Omegan var väl rätt tråkig, och Seikon trevlig. Dock riktiga fynd om båda kommer från loppisar! Grattis! :)

Var inom på pantbanken idag och hittade en Certina DS2 prisad till 400:- men den visade sig inte fungera. Påpekade att den måste legat där länge eftersom den var nästan sist på listan. Bad honom ge mig ett pris jag inte kunde motstå och fick till svar 100:- men det var nog för han tyckte det var helrätt med Jubilee på min GMT. :)

WP_20150721_004.jpg

Har en hel del märken i boetten och baktill kan jag tänka mig att ett skitigt perlonband satt sina spår.

WP_20150721_006.jpg

Verket såg fint ut.

WP_20150721_007.jpg

Det bästa av allt är att efter den legat i byxfickan halva dagen hade den tickat igång när jag tog upp den. :)

Var inom på pantbanken idag och hittade en Certina DS2 prisad till 400:- men den visade sig inte fungera. Påpekade att den måste legat där länge eftersom den var nästan sist på listan. Bad honom ge mig ett pris jag inte kunde motstå och fick till svar 100:- men det var nog för han tyckte det var helrätt med Jubilee på min GMT. :)

WP_20150721_004.jpg

Har en hel del märken i boetten och baktill kan jag tänka mig att ett skitigt perlonband satt sina spår.

WP_20150721_006.jpg

Verket såg fint ut.

WP_20150721_007.jpg

Det bästa av allt är att efter den legat i byxfickan halva dagen hade den tickat igång när jag tog upp den. :)
Härligt fynd! Glasputs och en rengöring, oljning av verket så är det en härlig sommarbeater! :)

WP_20150721_004.jpg

WP_20150721_006.jpg

Verket såg fint ut.

WP_20150721_007.jpg

Ååh så snygg. Precis en sån jag ärve efter morfar men som blev stulen när vi hade inbrott. Härlig klocka.

WP_20150721_004.jpg

WP_20150721_006.jpg

Verket såg fint ut.

WP_20150721_007.jpg

Snyggt fångat! Hur håller den tiden nu när den tickat igång då?

Tillbaka
Topp